Jump to content

Eppe1960

Members
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

About Eppe1960

  • Rank
    nieuwkomer

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Het motorvirus kreeg mij te pakken in de jaren ‘70 toen ik onder de indruk raakte van een CB750 FOUR. Wat een enorme mooie machine was dat zeg! Toen ik dan ook de leeftijd had dat ik motor mocht gaan rijden was er snel een proefrijbewijs aangevraagd op het politiebureau en was de aankoop van een CB400FOUR snel rond. Via een heel rijtje verschillende motorfietsen (CX500, Goldwing, GTR1000, VX800, TDM900, Transalp) had ik uiteindelijk een Deauville700 die ik verkocht omdat ik dacht dat ‘de kriebel’ verdwenen was. Totdat ik een tweedehands TDM900 zag staan bij een dealer. Ik was eigenlijk meteen weer gevangen door dat virus, en besloot hem te kopen. Een fijne, nette machine met weinig kilometers. En hij heeft ervoor gezorgd dat de kriebel er nog steeds is na 40 jaar..
  2. Ik heb onlangs -na diverse andere motoren- weer een TDM900 aangeschaft. Een mooie fiets voor zijn leeftijd (16), en -volgens mij een buitenlands model (op de tank zit een Yamaha-embleem en het licht brandt constant). Mijn probleem is dat de motor erg schielijk op zijn gas reageert, met name bij lage snelheden. Veelvuldig de koppeling erbij pakken is dan een soort oplossing, maar ook weer niet wenselijk. Het vervelende is dat mijn vrouw ook een TDM900 heeft (hetzelfde bouwjaar) en die rijdt gewoon lekker. Reageert vriendelijker op het gas en is prettiger in de omgang. Mijn vraag is nu.....hoe zou ik dit op kunnen (laten) lossen?
×
×
  • Create New...

Important Information