Jump to content

NikenRider

Clublid
  • Content Count

    125
  • Joined

  • Last visited

About NikenRider

  • Rank
    meubilair

Recent Profile Visitors

308 profile views
  1. Dan wordt het er niet duidelijker op want een paar postjes hiervoor staat dat beide bougiekabels een vonk van 1,5 cm trokken. Belangrijkste is dat er weer mee gereden kan worden.
  2. Mooi, goed gevonden. En waar was die draad van/voor ?
  3. Fijn dat het meegevallen is. Leuk is natuurlijk al die onnodige stress niet geweest, maar dat is nu weer voorbij. Als alleen het (bruto) prijsverschil tussen nieuw en oude accu en geen arbeidsuren berekend zijn dan lijkt het mij net opgelost want de vorige accu hebben zij er toch niet ingezet ? Fijne rit als je een multimetertje gaat halen 😉
  4. We zijn heel benieuwd, al wat gehoord ?
  5. Tdmjohan, Ik ben beslist geen TDM specialist, heb er nog nooit 1 gehad en zelfs nog nooit op gereden of aan gesleuteld. Hier op het forum zijn veel ervaren mensen die veel van de TDM weten, volg vooral hun adviezen op. Wel kan ik heel goed systematisch denken en heb wat ervaringen opgedaan. Je opmerking en die van Thomas over een slechte bobine zou kunnen maar start bij het begin zoals Chris aan heeft gegeven. Vervolgens Bougies, kabels , indien mogelijk de complete kabels links rechts even omwisselen om te kijken of het probleem mee gaat met de kabel . Dan het onderzoek richten op de bobine HV aansluiting en laagspanning aansluiting enz. En loop je ergens tegen aan....vragen.
  6. En als je de bougies er toch uit hebt kan je testen of ze vonken. Het met de hand voelen lijkt mij niet de ideale manier om te testen. Als er dan 1 niet vonkt en het niet een aangegoten bougiedop betreft zit de bougiedop vaak door middel van een soort schroefpin in de kern van de bougiekabel geschroefd. Soms is daar een slecht contact. Bougiedop van de kabel trekken/schroeven, het einde van de bougiekabel een halve centimeter of iets meer inkorten en de dop ( het metalen centerschroefje ) weer in de kern van de kabel schroeven.
  7. Gefeliciteerd. Had ik dit iets eerder gezien had ik niet meer over de accu gepost.😉 Overigens zou ik ook huiverig zijn met de door de dealer voorgestelde parallel start methode. Voor motoren als de 3vd zonder veel elektronica misschien nog toepasbaar maar een TDM 900 en waarschijnlijk ook je auto hebben best veel gevoelige electronica. Toch wel een risico.
  8. Ik kan van die "oude" Optimate 3 weinig terug vinden. Was er waarschijnlijk eerder dan internet 😉 Maar naar de gegevens van de "nieuwe" gaat het laden met maximaal 0,6 A. Staat de lader een heel uur met 0,6 A te laden is dat 0,6 Ah na 20 uur zou er dan zonder rekening te houden met de inwendige weerstand waardoor de laadstroom omlaag zou gaan uur maximaal 12Ah geladen moeten zijn. Volgens de specificatie van de Accu yt12b(s) is de capaciteit 10 Ah De accu had dus "vol" moeten zijn, ik vrees dat het einde accu is.
  9. Bedankt, ik ga voor de lol de spec's van de optimate 3 opzoeken, hoop dat die van het "oude" model nog te vinden zijn en eens rekenen / schatten hoeveel energie er in de accu had moeten zitten. Ik heb ondertussen kans gezien om het elektrisch schema te bekijken. Er zijn een paar gebruikers die via zekeringen en zonder relais of handcontacten met de accu verbonden blijven en dus altijd stroom blijven afnemen. Dat zijn de start-onderbreker, het alarm en het dashbord. Van die componenten is zijn geen interneverbindingen of doorverbindingen aangegeven waardoor je niet kan zien of er via die componenten nog iets anders onderspanning gehouden wordt. Daarnaast zijn er verbindingen naar het contactslot en relaiscontacten waar dus altijd spanning op blijft staan maar de stroomkring verder onderbroken wordt.
  10. Welkom Rinus. Veel rijplezier.
  11. Gewoon mijn nieuwsgierigheid. Wat voor een lader heb je aangesloten gehad. Merk, type en misschien weet je ook de max laadstroom. Nog mooier zou zijn als er een display op zou zitten en je weet wat die dan als laadstroom aangaf.
  12. Thomas, Heb je geprobeerd om te starten De motor is gisteren toch gelijk aan de lader gezet ? Dan zou die vandaag gewoon moeten kunnen starten.
×
×
  • Create New...

Important Information