Jump to content

Gyssertje

Members
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

About Gyssertje

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Deze kwam op FaveBook voorbij.
  2. Gyssertje

    TDM 850 houdt in

    Die zijn gesynchroniseerd bij het grote onderhoud.
  3. Gyssertje

    TDM 850 houdt in

    Dank voor je reactie, ik heb het doorgestuurd. De membranen zijn nog goed.
  4. Gyssertje

    TDM 850 houdt in

    Dat klopt allemaal nog zegt hij. Ook heeft hij de oude brandstofpomp en een los tankje geprobeerd.
  5. Gyssertje

    TDM 850 houdt in

    Goedendag, Een tijd terug heb ik een TDM 850 gekocht voor een mooi bedrag. Helaas bleek er veel aan te mankeren, daarom de motor weggebracht naar HPS die er flink wat uren in heeft gestoken om hem weer goed te krijgen. Helaas was het brandstofgebruik hierna (nog) vrij hoog (1 op 12) en gingen iets later de voorvorkkeeringen. Hierna zelf de brandstofpomp vervangen, dit loste het vebruikprobleem helaas niet op. De motor reed verder prima. Nu staat de motor bij een zaak in de buurt waar ze de keeringen hebben gedaan en het verbuik op wilden lossen. Ze hebben alles even los gehad om na te lopen of ik de pomp goed had aangesloten en de afstelling gecontroleerd. Helaas bij het terug in elkaar zetten houdt de motor nu in, onderin en stationair loopt hij goed, maar hoger in toeren houdt hij heel erg in. Bij de motorzaak weten ze het ook even niet omdat ze alles wat ze los hebben gehad weer zijn nagelopen. Ik heb aangeven dat ik hier wel een post zou doen om wat nieuwe tips en ideeën op te halen aangezien hier de kennis zit! Bij HPS zijn o.a. de carbs gereviseerd, de bougies vervangen, luchtfilter en aansluitrubbers, dus je zou bijna zeggen dat het hier niet in kan zitten. Er zit inmiddels meer geld in deze pekelfiets dan in mijn 'hoofd' motor. Het blokje heeft nog maar 32k gedraaid, dus ik hoop er straks mooi wat km's mee te maken! Alvast bedankt voor het meedenken!
  6. Er staat een TDM 900 topkuip op Marktplaats voor 25 euro. Lijkt me een koopje als die in nette staat is. https://link.marktplaats.nl/m1383733488
  7. Vandaag weer verder gegaan met de motor, helemaal gepoetst. De achterkappen waren niet netjes meer en de kleurstelling stond me niet aan, vandaar dat ik er voor heb gekozen om hem helemaal zwart te maken. Hier een foto van hoe hij was: En nu: De topkuip en rechter zijkap laat ik opnieuw zwart spuiten of ik ga op zoek naar een andere topkuip. Vandaag ook even de kans gepakt om een stuk te rijden. Wat een heerlijke motor, een stuk wendbaarder dan mijn fzs 1000!
  8. Zeker, zeer kundige man! Nog even in het motorhok gekeken. Daar stond ook een hele mooie zwart-grijze met meer dan een ton op de teller, maar in showroom staat. Juist. Gelukkig geen kapotgelopen kleppen maar gewoon carburateur probleem. Er bleken veel rubbers uitgedroogd, remmerij niet in orde. Het blok zelf heeft maar 30dkm gedraaid, dat zie je en merk je ook. Gelukkig is hij technisch nu helemaal in orde en kan ik gewoon rijden. Heerlijk karaktervolle motor! Hij start nu met een druk op de knop. Dank aan Pieter.
  9. Motor is weer terug, het is geen voordelige motor meer maar hij loopt weer goed! Carbs gereviseerd, alle remklauwen gereviseerd, andere schijven etc etc. Morgen maar even een mooi stuk om! Hij loopt super! Nu op zoek naar een zwarte topkuip, kofferdrager en een setje dempers en hij is af.
  10. Gyssertje

    3VD / 4TX blok

    Mooi project! Lijkt me fijn om een blok helemaal fris op te bouwen. Past een 3vd kop met nokkenassen ook zo op een 4tx?
  11. Ik heb even verder gekeken, benzine bijgevuld, zat niet veel meer in. Accu is toch niet leeg, heb hem nu aan de druppellader. De motor start helemaal niet meer, dikke knal uit de uitlaat. Inmiddels HPS motoren maar een mail gestuurd om de mogelijkheden te bespreken.
  12. Met bougie in het blok en een schroef in de dop. Ik zal de bougie er eens uit halen, kijken hoe die er uit ziet. Thanks voor de tip. Edit: net de bougie er even uit gehaald, ik weet niet zeker of hij goed genoeg vonkte tussen de puntjes, omdat ik de bougie niet goed tegen het blok kreeg. Hij vonkte wel goed tussen het blok en de bougie . De bougie zelf zag er goed uit, geen metaaldeeltjes en niet verzopen. Wel is de accu nu leeg, ik heb niet heel lang hoeven starten de vorige keer, dus ik denk dat de accu eerder ook al redelijk leeg was. Maar een lege accu kan geen reden zijn dat hij op 1 cilinder loopt toch? Bedankt voor het meedenken. De dingen die ik zelf kan proberen zijn altijd mooi meegenomen. Als er een kop af moet o.i.d. dan breng ik hem weg.
  13. Ik hoop dat het zoiets is en geen afgebroken klep of iets dergelijks.. Dan zou de andere cilinder ook niet goed meer lopen lijkt me?
  14. Dag allen, Zoals sommigen van jullie misschien gevolgd hebben heb ik een leuke TDM op marktplaats gekocht. Ik was bezig hem naar mijn smaak te maken, andere kleur kappen er op en de remmerij in orde maken. Net wilde ik een stukje gaan rijden en toen leek ik een mechanisch geluid te horen.. Het kan ook een plofje zijn geweest, het was maar heel even. Nu loopt de motor maar op 1 cilinder.. De niet lopende cilinder vonkt wel.. Ik baal er enorm van aangezien ik hem net 2 dagen heb en er zeer tevreden mee ben. Enige tips hoe ik dingen uit kan sluiten? Meteen maar wegbrengen? Er zit ruim voldoende olie in en hij liep de paar keer dat ik er op heb kunnen rijden perfect. Groeten, Gys
  15. Edit: Ik loop nu tegen een serieuzer probleem aan. De motor maakte een vreemd geluid en loopt nu maar op 1 cilinder.. Hij vonkt wel.. Wat een pech.. Ik maak wel even een topic aan. Bovengenoemde schijven die ik heb besteld zijn helaas 3,5mm op het dunste stuk, hij mat zelf 3.7. Misschien is mijn action schuifmaat niet helemaal goed, dus ik zal ze nog even nameten met een andere schuifmaat. Edit: Buurman meet 3,6. Ze kunnen dus nog net.
×
×
  • Create New...

Important Information