Jump to content

toontje on tour

Members
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

About toontje on tour

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Prop-er, Ik ga met de 750 Super Tenere op avontuur naar Gambia, dat staat vast...Ik weet ook dat het een dag of 5 heel zwaar gaat worden omdat wij dan de woestijn doorkruisen...overigens is er vorig jaar maar 1 motor door de woestijn gegaan een Honda fireblade...de rest heeft de asfalt route genomen...Ik ga ongeveer 5 dagen door de woestijn en dan nog 1 dag over het strand en de rest is gravel of asfalt...Stel dat ik de woestijn niet doorkom, dan laat de reisorganisatie mij heus niet staan in de woestijn...in het ergste geval word de motor achtergelaten ...moet er niet aan denken ! Als je mij wilt volgen dat kan ook via Facebook.....zoek maar eens op Toontje van Gemert uit Esch....Ik word geen vrienden met onbekende maar je mag mij wel LIKEN dat vind ik ook leuk... Mijn pagina is openbaar dus iedereen kan kijken.... Ook kom ik binnenkort nog met een sponsor actie...wil die link hier nog plaatsen als dat mag...is voor degene die mij wil steunen en kan daarop een geldbedrag doneren...
  2. https://www.antwerpenbanjul.com/ Beste Prop-er... Met deze organisatie ga ik mee en die verzorgt bijstand met visum en aan de grenzen en de rest mag ik zelf regelen... Ik had voor mijzelf een budget bepaald max € 1800 voor een motor die ik ga weggeven...en de TDM zat in die prijsklasse. Ik wil gewoon een keer iets doen voor het goede doel en met een motor is dat voor mij extra leuk... Zelf heb ik een bmw 1200 gs adventure uit 2016 waar ik heel Europa mee afreist... En sinds vanavond is de TDM vervangen door een Yamaha XTZ 750 super tenere...met deze motor kan ik wel de woestijn in De TDM staat nog steeds op Marktplaats...ik hoop wel dat ie word verkocht want anders staat mijn garage wel erg vol met 3 motors...
  3. Henk Helder heeft het helemaal juist, zo waren mijn gedachtes ook om het verhaal over Gambia erbij te betrekken.... En Woensdag vertel ik wat voor een motor het geworden is...de koop is bijna rond van een leuke allroad, waar ik lekker mee kan spelen in de woestijn...Wat vinden jullie eigenlijk van de vraagprijs ? Te hoog of een normale vraagprijs ?
  4. Prop-er,....je hebt het wel gelezen, en dat is de bedoeling !....
  5. https://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-yamaha/m1408681724-yamaha-tdm-850-1997.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr Mijn gereviseerde TDM is te koop ...heb een allroad motor gevonden om naar Gambia te rijden, maar deze nog niet gekocht...moet eerst de TDM kwijt voor ik de allroad ga kopen...misschien zijn er wel geinteresseerden bij de TDM club....Voor extra info över de TDM kun je kijken bij mijn bijdragen "Klepspeling"
  6. Als de verwarming alleen bedoeld is voor lage buitentemperaturen , kan ik dan de slangen ook afdoppen ?.. Zodat er in de carburateurs geen warme koelvloeistof meer komt....Ook mijn aansluiting op de carburateurs is gaan lekken en het is een heel werk om bij de aansluiting te komen ...moet dan tank, luchtfilter en carburateur demonteren....makkelijker is die kleine slangentjes bij de aansluiting van de hoofdslang door te knippen en dan afdoppen !.. Kan dit ?
  7. Bij een 4TX staat het op de kraan onder de tank....maar dan moet dat pijpje niet los in de tank liggen zoals bij mij het geval is....je kunt nu ook mooi de slang aansluiting testen waar die op moet....zet je gewone kraan op ON en blaas dan op een van de slangen ...welke lucht doorlaat is voor ON en de andere is dan de reserve....
  8. Ja deze site had ik ook gevonden https://www.motorcyclespareparts.eu/en/yamaha-parts/1997-tdm850-motorcycles/fuel-tank ...dit is inderdaad van een 4TX ... Maar let op !..bij een 3VD zit de reserve net andersom aan de linkse kant...Maar op de kraan gaan de slangen 3VD reserve, en de 4TX de normaal allebei op de bovenste aansluiting ....Dit kan volgens mij niet kloppen !... Welke aansluiting op de kraan is voor reserve voor een 4 TX ?.. Bovenste of middelste ? ... Onderste gaat naar de vacuumpomp...
  9. Ik had mijn tank eraf gehaald en nu bij het monteren begin ik te twijfelen of ik de slangen weer juist monteer. nu is mijn vraag : Als ik de benzine aansluiting bekijk onder de tank ...is dan de linkse aansluiting de reserve ? En op de benzinekraan de bovenste aansluiting de reserve stand ?
  10. Volgend probleem....het luchtfilterhuis past niet op de carburateur ! de ringen van het luchtfilterhuis zijn 57,5 mm en zijn niet flexibel maar keihard...en de carburateur gaten zijn 60 mm...De luchtfilterhuis is van een 3VD terwijl mijn motor een 4TX is ...Kan proberen of ik de gaten van het luchtfilterhuis kan vergroten ...iemand een idee hoe ik dit kan doen ? DENK DAT IK HET PROBLEEM HEB OPGELOST, HEB VIA MARKTPLAATS EEN LUCHTFILTERHUIS GEKOCHT MET 60 MM GATEN... WAARSCHIJNLIJK VAN EEN 4TX .
  11. De motor loopt weer, en heb 'm gesychroniseerd... Ik dacht zo niets meer aan verstellen....Het middelste stelschroefje is heel gevoelig om af te stellen ....ik vraag mij af of die kleine veertje de bout op zijn plaats kan houden en gaat dat boutje tijdens het rijden niet verdraaien ?
  12. Dit is geen overloopgaatje...maar een gaatje voor eventueel vloeistof of regenwater die tussen de cylinderkop en de olietank valt...want anders blijft de vloeistof in het driehoekje staan omdat het opgesloten zit.... probleem opgelost en een zorg minder...
  13. Ik stop ermee voor vandaag, volgend weekend weer verder...Hoop dat ik teveel olie ineens heb toegevoegd,de cylinders zijn op de juiste koppel aangetrokken en daar kan ook nog geen olie zijn ...de olie begon ook pas te lekken toe er al 3.6 Liter inzat en het olievuldop liep toen ook al over omdat er niets meer bij kon...Hij lekt nu geen olie meer ik denk dat ie maar een theekopje olie heeft gelekt....Ga de motor een paar keer rondraaien met een dopsleutel misschien dat de oliepomp wat rond gaat pompen richting de cylinders, en hierdoor het peil hopelijk iets zakt....
  14. Ik heb de hoofdplug aan de onderzijde eruitgehaald en de gehele filterhuis verwijderd ....er kwam ook precies 4 liter oude olie in de opvangbak. Kan het niet zijn dat de nieuwe olie eerst door de oliepomp naar beneden moet worden gezogen om die filter en carter te vullen... en dat de olietank geen 4 liter olie kan opslaan... Misschien dat ik met dopsleutel 19 het vliegwiel een paar keer ronddraai zodat de oliepomp alvast een liter olie rondpomp en het peil in de olietank verlaagt... wat denken jullie hiervan ?
  15. Help !!!! heb ongeveer 3.80 Liter olie via de oliedop bijgevuld...maar nu staat er een plas olie onder de motor !...het komt uit een klein gaatje onder op de foto ( tussen de 2 bouten ).... Is dit een overstroom gaatje ? en zit er nu teveel olie in het blok ?....wat moet ik nu doen ? verder opbouwen van de carburateur en de uitlaat en daarna het motorblok starten en warm laten draaien ?..... Ook zie je op de zwarte olieslang een klein beetje nattigheid, dat is volgens mij een beetje koelvloeistof maar zeker weet ik het niet...
×
×
  • Create New...

Important Information