Jump to content

Henk Helder

Members
  • Content Count

    286
  • Joined

  • Last visited

About Henk Helder

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. De vereniging heb ik aangeboden om als forumlid diverse activiteiten te ondersteunen. Van de tourcommissie ontving ik geen enkel bericht sinds m'n aanmelding op 7 juli, nu 3 maanden terug. Het bestuur verzocht me de digitaal gecheckte Route Rondje Rotterdam aan te leveren, aan welk verzoek ik enigszins verbaasd voldeed. Binnen de vereniging bleek die route voor het bestuur onvindbaar te zijn. De verkorte versie van deze route, die ik als doublecheck ook met de motor voorreed, bleek niet verspreid te zijn geworden onder de leden. Waar ik - ondanks deze zeperds - vervolgens redactioneel mijn hulp aanbied om de tienklepper te reanimeren wordt me verstaan gegeven me als gast te gedragen. Het zal allemaal wel niet zo bedoeld zijn, maar het komt niet erg vriendelijk of gastvrij over. Hier houdt het dan ook op, liever steek ik mijn tijd en energie in andere activiteiten op een andere plek. Succes met de vereniging en de komende AVL., die hopelijk een voortvarend bestuur en veel aanmeldingen voor clubactiviteiten oplevert. Met vriendelijke motorgroeten en wellicht tot ziens op de weg. Henk Helder.
  2. De structuur van het forum is niet willekeurig gekozen, maar op de manier - zoals het nu werkt - door de vereniging ingericht. De vereniging heeft op enig moment besloten om lees- en schrijfrechten toe te kennen aan buitenstaanders, forum- en vereningingsleden, die per rubriek kunnen verschillen. Daarnaast heeft de vereniging de mogelijkheid om ongewenste bijdrages van club- en forumleden - bijvoorbeeld als bijdrages binnen de geboden structuur niet passend zouden zijn (?) - te modereren. Binnen die structuur lever ik wel eens een bijdrage. Als die ongewenst of 'niet passend' zou zijn, dan kan die worden verwijderd.
  3. Er rest nog één opvallend detail: Er is een aanmerkelijk verschil in het aantal routes in de app van de smartphone in vergelijk met de webbased versie van Mydrive op de computer. Uiteraard ingelogd en op hetzelfde account.
  4. @Pieter H, je bent ongetwijfeld een echte clubman, die op eenzame hoogte staat als het aankomt op verstand van motoren en dan in het bijzonder van de TDM en alles wat daarmee te maken heeft. Waar je nog iets minder in uitblinkt, is in de visie op de doorontwikkeling van de club door gebruik te maken van capaciteiten en inspanningen die kennelijk door de leden zelf niet geleverd worden, maar wel van buitenaf worden aangereikt. Voorbeelden daarvan zijn het toelatingsbeleid van een vergelijkbaar type motor met een voorwieltje meer (Niken, of moet Yamaha Nederland eerst met het verzoek komen? ) vanuit een beperkte of puristische gedachte, het bemensen van de teloor gegane toercommissie en nu weer de vorming van mogelijk een redactie voor de herleving van een al dan niet gewenst bulletin. Misschien wordt het eens tijd om mee te groeien in de gedachte dat forumleden een club kunnen versterken, anders staat de club stil en brokkelt wellicht af. Datzelfde wat starre houding - om geen lid te willen worden - geldt overigens ook voor mezelf. Wat me vanaf september 2018 o.a. tegenhield was het gekissebis leden / bestuur en dan in het bijzonder het taalgebruik op het forum en in diverse Peebees aan mijn adres vanuit de spreekbuis van het bestuur. Alleen van @ThomasTDM en @Prop-er las ik wat kritische noten op dit taalgebruik in de communicatie terug. Van zo n club , waarin dit kennelijk als normaal ervaren wordt , wil ik geen deel uitmaken. Ik begrijp dat de betreffende spreekbuis inmiddels is teruggetreden, gezien het uitdijende rijtje met bestuurs-vacatures. Humor door de eigenaren van een Zuidduits merk voor 'losers' uit te maken? Ongetwijfeld járen terug als grapje bedoeld en tijdelijk voor sommigen ook als leuk en grappig ervaren, is dit grapje in wel tegenspraak met de omgangsregels zoals de club die zelf vastgelegd heeft. Dit soort grapjes worden niet voor niets in de gedragsregels vermeld, passen ook niet meer in deze tijd. Daarnaast is alleen een type motor van een bepaald merk een wat smalle basis om een club in de lucht te houden. Er rijden meer emblemen op de weg, die me ook aanspreken. Daarnaast ken ik mezelf, alleen lid worden heeft voor mij niet zoveel meerwaarde, in dat geval wil k dan ook op clubniveau het een en ander betekenen.
  5. Ik zag een proeve van bekwaamheid langskomen in de voor- beschrijving van het Rondje Rotterdam. Besturen denken wel eens dat ze taken zelf moeten uitvoeren ipv activiteiten te delegeren en die vervolgens te coördineren. Content produceren en een regelmatig uitkomend bulletin coördineren zijn verschillende activiteiten die in elkaars verlengde liggen, maar prima door verschillende mensen/commissies kunnen worden uitgevoerd. Met het afgeven van een mandaat aan de nieuw te vormen redactie van het bulletin, behoudt het bestuur de eindverantwoordelijk. Komt een dergelijk initiatief niet vanuit het bestuur tot stand en blijkt daar wel behoefte aan te zijn (of staat de post van @appie26 op zich?) , dan kan een dergelijk initiatief ook formeel vanuit de ledenraad voortkomen. Dat lijkt een interessanter punt op een AVL te zijn dan een obligaat verslag van de kascommissie, wat - mits helder op papier vooraf met de agenda als bijlage meegegeven - als hamerstuk kan worden afgedaan. Met de AVL in het vooruitzicht, wat ongetwijfeld met een gedeeltelijk nieuw bestuur ook een nieuw elan tot gevolg heeft, liggen daar wellicht nieuwe kansen voor de herleving van een bulletin. Als ik de post van @Prop-er lees, dan doet hij daar eigenlijk al - zij het ongepubliceerd - aan mee. Redactioneel wil ik ook wel mijn steentje bijdragen. Dan zouden er al tenminste een club- en forumlid de redactie kunnen vormen van een regelmatig uitkomend bulletin.
  6. Ik dit een beetje ironisch bedoeld, of was er echt voldoende en ook relevante kopij? In het laatste geval lijkt het me niet te ingewikkeld om een digitale uitgave te maken, die met enige regelmaat uitkomt. Dat hoeft geen bestuurlijke taak te zijn, redactionele taken kunnen worden uitbesteed aan een twee of driekoppige redactie die -onder bestuurlijke verantwoordelijkheid - belast wordt met de vormgeving, inhoud en verspreiding van het bulletin. Daar zou ik best aan willen meewerken, mits het geen avonden vergaderen vergt. Digitaal op afstand is veel effectiever.
  7. Ik zag ooit een vrouw met een onzinverhaal op tv die haar onzinnige betoog onderbouwde met: "Het hep op faceboek gestaan, dus het is waar" Sinds die tijd gebruiken we die frase bij de kinderen als we denken dat ze een loopje met ons of de waarheid nemen. Maar dit bericht klopt in ieder geval wel. Sterker nog, alle verdwenen routes zijn inmiddels terug!
  8. Wat is (was?) de tienklepper voor blad, anders dan het forum? Was dat indertijd ook de reden voor opheffing?
  9. 'Zo is het, maar dan uitsluitend in de variant: 'Opslaan als TomTom Mydrive (beta). "Opslaan als gpx 1,1 Route, Track, POI " en daarna uploaden naar Mydrive heeft verder geen consequenties voor het bestand aan bewaarde routes. Het is te hopen dat MyRouteApp en TomTom het gesprek aangaan en deze interactieve bug oplossen. Eenmaal verdwenen routes in MyDrive zijn - in ieder geval voor dit moment - niet meer terug te halen.Ik kan gewoon doorgaan met 'Opslaan als TomTom Mydrive (beta) ' . Alle routes zijn immers al verdwenen in Mydrive . @MrGPS doet weer nuttig werk door het probleem te analyseren en druk op de ketel te zetten bij beide software producenten.
  10. Ah, kijk eens aan wat je mist als je geen facebook voert. @MrGPS is er inmiddels achter, Hans zal meerdere meldingen hebben ontvangen. Zijn deskundigheid sla ik een stuk hoger aan dan die van de helpdesk medewerkers of de automatische generator die voor medewerker door moet gaan. De oorzaak ligt in ieder geval buiten mijn bereik en dat van mijn apparaten. Vervelend, maar ook wel lekker. Rustig afwachten dus, het probleem is doorgedrongen. Ik zal het probleem ook even melden in de MRA groep "Bestemming en Rondritten: op . https://www.myrouteapp.com/group/routes/3534#-1/name/asc Dank je wel, @TDMprutser
  11. @hansrijzenga, dank voor dit bericht. Heb jij hetzelfde probleem als gebruiker van MRA of gebruik je Mydrive helemaal niet? Blijft het wonderlijk dat gpx routes - die vanaf andere bronnen worden geupload of direct in Mydrive worden aangemaakt - toch óók verdwijnen. Toch even checken of de koppeling tussen MRA & Mydrive daarmee te maken kan hebben, of dat het echt aan MyDrive ligt: @TDMprutser en @appie26 en @Skurlieburlie, gebruiken jullie naast MyDrive ook MyRouteApp en zijn beide programma s gekoppeld door vanaf MRA routes te plaatsen op je navigatie apparatuur 'op het stuur' ?
  12. New Old Stock in Sneek? Lijkt me prachtig, een soort tijdcapsule zoals je ze wel eens tegenkomt in de lobby van een groot bedrijf. De brommerd voor de woonboot heeft of langdurig buiten gestaan onder een matig ademend zeiltje, of er klopt iets niet tussen de uiterlijke staat en het beperkte aantal km. Ik krijg van dat soort onwaarschijnlijke aanbiedingen al snel de Corry Konings emotie: een heel apart gevoel van binnen. Maar geen goed gevoel.
  13. Heb antwoord gekregen van Tomtom, maar helaas niet op de gestelde vraag. Logisch, het is een automatisch gegenereerd reply en behandelt de transitie van Mydrive naar de Tomtom 550. Dat is het probleem niet. Het probleem is dat in Mydrive onder 'mijn routes' , geen enkele bewaarde route meer zichtbaar is en ook nieuwe routes niet meer zichtbaar worden. Het maakt niet uit of de route nieuw gemaakt wordt in Mydrive , geupload wordt is of wordt aangeleverd met MyRouteApp via opslaan als 'TomTom Mydrive (beta) . De route komt wel gewoon aan op de TomTom550. Nog een geluk dat ik met meer programma s werk, waarvan MyRouteApp de basis is. @MrGPS had er zelf ook geen last van, maar wel meerdere signalen ontvangen dat er problemen waren. Opnieuw mail gestuurd naar TomTom , ben benieuwd naar de nieuwe keuze(s) van de antwoorden-generator. Schiet lekker op zo.
  14. Zie de parade van de overbemeten moderne avontuurlijke motoren met dito prijzen op: https://www.youtube.com/watch?v=fPVuitkFEUI Opvallend is het enorme vermogen, muv de Teneree en de Guzzi, dat vervolgens met allerlei elektronische hulpmiddelen als abs, esp en diverse rijmodi weer getemd moet worden. In die zin wordt er natuurlijk vooral veel avontuur bij de rijder weggehaald. Misschien is dat maar goed ook want wat te doen met een machine van 200-250 kilo en 130- 160 pk? Let op de overeenkomsten in schermpjes bij deze kostelijke machines. Reken maar dat die bulderen.
  15. Zou die motor - met < 9k aan km in 22 jaar tijd - alleen op het betegelde terras voor de woonboot op en neer zijn gereden?
×
×
  • Create New...

Important Information