Jump to content

Henk Helder

Members
  • Content Count

    291
  • Joined

  • Last visited

About Henk Helder

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Helaas heb ik mijn als nieuw ogende TDM 900 uit 2005 met slechts 210000 km moeten verkopen. De motor werd wat te snel voor me en een trage BMW past inmiddels beter bij mijn leeftijd. Dat is ook beter voor m'n directe verkeers-omgeving. De TDM 900 heb ik ervaren als een fijne fiets, veel plezier mee gehad en 7000 km in anderhalf jaar recreatief mee gereden. De nieuwe eigenaar vertelde me tijdens de proefrit al bij elk stoplicht dat het een feest was om op zo'n fiets te rijden. Daarmee neem ik ook afscheid van dit merk- en typegebonden forum. Ik wil nog wel iets nalaten, waar een d
  2. Ik snap de redenering wel, maar er zit in deze zin natuurlijk ook een behoorlijke tegenstelling. Het is wettelijk nog toegestaan om motor te rijden, al zullen de plaatselijke verordeningen door het gedrag van in grote groepen rijdende motorrijders worden aangescherpt, waarvoor hartelijk dank aan deze oliedomme beoefenaars van het recreatieve motorrijden. Ik houd er sowieso niet van in een groep te rijden, het lijkt wel alsof dat groepsgebeuren belangrijker is dan het motorrijden op zichzelf. Bij elk stoplicht kan er een halve gare of een groepje half-gegaarden naast
  3. Kennelijk trekt het Zuidduitse merk motorrijders van alle leeftijden en inkomens in Europa, ondanks de geconstateerde technische tekortkomingen en hoge kosten. Het merk heeft daarmee iets heel bijzonders klaargespeeld: het heeft kennelijk de X factor bij de consument verworven. Wat de gele hesjes/vestjes betreft: in een van de columns van Herman Brusselmans, tot voor kort ambassadeur van een fameus Brits merk, zette hij zijn gesponsorde motorfiets af tegen een typische woon-werkfiets, waarop volk - bij voorkeur in gele hesjes getooid - zich zou verplaatsen. Voor wat het waard
  4. De vraag is of het verstandig is om dit soort jaaroverzichten per maand te monitoren, in het bijzonder als daar een zeker Calimero gevoel aan ten grondslag ligt. Wellicht is het beter in januari 2021 eens terug te kijken naar de verkoopcijfers over heel 2020 en er dan valide conclusies - voor zover size matters - uit te trekken. Dan nog is de vraag aan de orde of 2020 niet een heel bijzonder jaar wordt met grote invloed op de verkoop van nieuwe en/of premium occasions vanwege een mondiaal virus en de economische gevolgen die daaruit voortvloeien. Voor velen is een motorfiets niet noodzakelijk
  5. De vereniging heb ik aangeboden om als forumlid diverse activiteiten te ondersteunen. Van de tourcommissie ontving ik geen enkel bericht sinds m'n aanmelding op 7 juli, nu 3 maanden terug. Het bestuur verzocht me de digitaal gecheckte Route Rondje Rotterdam aan te leveren, aan welk verzoek ik enigszins verbaasd voldeed. Binnen de vereniging bleek die route voor het bestuur onvindbaar te zijn. De verkorte versie van deze route, die ik als doublecheck ook met de motor voorreed, bleek niet verspreid te zijn geworden onder de leden. Waar ik - ondanks deze zeperds - vervolgens redactioneel m
  6. De structuur van het forum is niet willekeurig gekozen, maar op de manier - zoals het nu werkt - door de vereniging ingericht. De vereniging heeft op enig moment besloten om lees- en schrijfrechten toe te kennen aan buitenstaanders, forum- en vereningingsleden, die per rubriek kunnen verschillen. Daarnaast heeft de vereniging de mogelijkheid om ongewenste bijdrages van club- en forumleden - bijvoorbeeld als bijdrages binnen de geboden structuur niet passend zouden zijn (?) - te modereren. Binnen die structuur lever ik wel eens een bijdrage. Als die ongewenst of 'niet passend
  7. Er rest nog één opvallend detail: Er is een aanmerkelijk verschil in het aantal routes in de app van de smartphone in vergelijk met de webbased versie van Mydrive op de computer. Uiteraard ingelogd en op hetzelfde account.
  8. @Pieter H, je bent ongetwijfeld een echte clubman, die op eenzame hoogte staat als het aankomt op verstand van motoren en dan in het bijzonder van de TDM en alles wat daarmee te maken heeft. Waar je nog iets minder in uitblinkt, is in de visie op de doorontwikkeling van de club door gebruik te maken van capaciteiten en inspanningen die kennelijk door de leden zelf niet geleverd worden, maar wel van buitenaf worden aangereikt. Voorbeelden daarvan zijn het toelatingsbeleid van een vergelijkbaar type motor met een voorwieltje meer (Niken, of moet Yamaha Nederland eerst met het verzoek kome
  9. Ik zag een proeve van bekwaamheid langskomen in de voor- beschrijving van het Rondje Rotterdam. Besturen denken wel eens dat ze taken zelf moeten uitvoeren ipv activiteiten te delegeren en die vervolgens te coördineren. Content produceren en een regelmatig uitkomend bulletin coördineren zijn verschillende activiteiten die in elkaars verlengde liggen, maar prima door verschillende mensen/commissies kunnen worden uitgevoerd. Met het afgeven van een mandaat aan de nieuw te vormen redactie van het bulletin, behoudt het bestuur de eindverantwoordelijk. Komt een dergelijk
  10. Ik dit een beetje ironisch bedoeld, of was er echt voldoende en ook relevante kopij? In het laatste geval lijkt het me niet te ingewikkeld om een digitale uitgave te maken, die met enige regelmaat uitkomt. Dat hoeft geen bestuurlijke taak te zijn, redactionele taken kunnen worden uitbesteed aan een twee of driekoppige redactie die -onder bestuurlijke verantwoordelijkheid - belast wordt met de vormgeving, inhoud en verspreiding van het bulletin. Daar zou ik best aan willen meewerken, mits het geen avonden vergaderen vergt. Digitaal op afstand is veel effectiever.
  11. Ik zag ooit een vrouw met een onzinverhaal op tv die haar onzinnige betoog onderbouwde met: "Het hep op faceboek gestaan, dus het is waar" Sinds die tijd gebruiken we die frase bij de kinderen als we denken dat ze een loopje met ons of de waarheid nemen. Maar dit bericht klopt in ieder geval wel. Sterker nog, alle verdwenen routes zijn inmiddels terug!
  12. Wat is (was?) de tienklepper voor blad, anders dan het forum? Was dat indertijd ook de reden voor opheffing?
  13. 'Zo is het, maar dan uitsluitend in de variant: 'Opslaan als TomTom Mydrive (beta). "Opslaan als gpx 1,1 Route, Track, POI " en daarna uploaden naar Mydrive heeft verder geen consequenties voor het bestand aan bewaarde routes. Het is te hopen dat MyRouteApp en TomTom het gesprek aangaan en deze interactieve bug oplossen. Eenmaal verdwenen routes in MyDrive zijn - in ieder geval voor dit moment - niet meer terug te halen.Ik kan gewoon doorgaan met 'Opslaan als TomTom Mydrive (beta) ' . Alle routes zijn immers al verdwenen in Mydrive . @MrGPS doet weer nutt
  14. Ah, kijk eens aan wat je mist als je geen facebook voert. @MrGPS is er inmiddels achter, Hans zal meerdere meldingen hebben ontvangen. Zijn deskundigheid sla ik een stuk hoger aan dan die van de helpdesk medewerkers of de automatische generator die voor medewerker door moet gaan. De oorzaak ligt in ieder geval buiten mijn bereik en dat van mijn apparaten. Vervelend, maar ook wel lekker. Rustig afwachten dus, het probleem is doorgedrongen. Ik zal het probleem ook even melden in de MRA groep "Bestemming en Rondritten: op . https://www.myrouteapp.com/gro
  15. @hansrijzenga, dank voor dit bericht. Heb jij hetzelfde probleem als gebruiker van MRA of gebruik je Mydrive helemaal niet? Blijft het wonderlijk dat gpx routes - die vanaf andere bronnen worden geupload of direct in Mydrive worden aangemaakt - toch óók verdwijnen. Toch even checken of de koppeling tussen MRA & Mydrive daarmee te maken kan hebben, of dat het echt aan MyDrive ligt: @TDMprutser en @appie26 en @Skurlieburlie, gebruiken jullie naast MyDrive ook MyRouteApp en zijn beide programma s gekoppeld door vanaf MRA routes te plaatsen op je navigatie apparatuur
×
×
  • Create New...

Important Information