Jump to content

richardm

Members
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

richardm's Achievements

beetje nieuwkomer

beetje nieuwkomer (4/13)

  1. Op dit forum lees ik al een tijdje mee, met name op het technisch gedeelte. Ik dacht: laat ik mijn ervaring met het flashen van de ecu eens delen. Ik vind het mooi om mijn motor steeds beter en meer naar mijn zin te maken. Mijn 900 heb ik verschillende modificaties gegeven waaronder de iridium bougies en een aangepast luchtfilter. Maar ik bleef ook nieuwsgierig naar het effect van een ecu flash. Op dit forum vond ik geen ervaringen uit eerste hand, wel op het Engelse forum. Daarom de gok toch maar gewaagd en de ecu in Griekenland laten flashen, een bekend adres in de tdm wereld. Na de eerste rit ben ik zeer positief verrast, de verbetering is goed merkbaar. Over het algemeen iets meer koppel van onderuit maar vanaf 5000 toeren zijn er merkbaar wat meer paarden op stal die flink doortrappelen in het rode gebied. Normaliter voelde ik vanaf 7000 toeren dat de fut er wat uit ging. Ander groot verschil is het afremmen op de motor, standaard vrij sterk en nu een stukje minder. Vervolgens het gas weer open, dat gaat zo vloeiend en zonder rukkerig gedrag! Dat maakt het bochten rijden veel soepeler en het aan uit effect is nu echt opgelost. Dus reactie op het gas is nu mooi vloeiend. Tot slot is de begrenzing op de eerste versnellingen er af. Bij het wegrijden merk je daar weinig van, maar flink doorhalen in 2 of 3 komt de aap uit de mouw, dan gaat het allemaal een stukje vlotter. Al met al een positieve ervaring, nu heb ik de motor zo fijn lopen dat ik wel durf te zeggen dat hij helemaal aan mijn wensen voldoet. Ook de communicatie met het bedrijf in Griekenland ging erg goed, super geregeld allemaal.
  2. Bedankt! Alex, de aanpassing is van de Franse jbx site. Bovenkant van het luchtfilter alle begrenzing er uit zagen, nieuwe afdekking er op en een aangepast luchtfilter van nippon dat een groter oppervlak heeft. Motor krijgt zo veel meer lucht. Geeft rondom de 5 â 6 toeren een toename in koppel en het gebok onderin is weg. Dit in combinatie met een hoger co, iridium bougies en andere uitlaat.
  3. Dag allemaal, Een tijdje lees ik al mee hier en aangezien ik al weer bijna 3 jaar een tdm 900 rij, werd het wel eens tijd om me voor te stellen. De naam is Richard en woon in de buurt van Apeldoorn met de Veluwe en de ijssel met alle mooie weggetjes in de buurt. 3 jaar terug zocht ik een opvolger voor mijn transalp waar ik destijds een 10000 km door mee door marocco had gereden, waarvan een groot deel offroad. Deze was na die rit behoorlijk op en ik zocht een nieuwe toermotor waarmee ik ook regelmatig mee naar het werk kon. En met wat meer vermogen. Ondertussen al weer 40.000 km er bij op gezet. Na 3 jaar tdm ben ik er nog steeds zo blij mee! Super wegligging en heerlijk snel als het moet. Ondanks de slechts 86 paarden op papier heb ik nooit het gevoel tekort te hebben, vooral op bochtige wegen. Dit voorjaar weer naar de Spaanse pyreneeën geweest en dat was met de tdm een echt feest. In juni heb ik eens een circuittraining gedaan op Zandvoort en wat blijkt: alleen op het rechte stuk kunnen de snelle racemotoren me voorbij. In de bochten is de tdm zo vlot en op koppel er uit accelereren gaf menig 4 cilinder hoofdpijn. Wat een lol heb ik gehad. In het begin was ik nog geen vriendjes met de motor, ik kon moeilijk wennen aan het bokken bij lage toeren en ik zat met mijn lange benen niet zo lekker. Nu een aangepast luchtfilter, luchtfilter kast en het co wat omhoog en de motor trekt vanaf 2000 toeren moeiteloos op. Met een hoger gel zadel, ander stuur en een fijne hoge ruit kan ik nu het een hele dag volhouden. Op de foto de tdm op zijn best, lekker op vakantie met de tent achterop. Wellicht tot een volgende meeting, ik kom graag eens kennis maken.
×
×
  • Create New...

Important Information