Jump to content

MipeTDM

Clublid
  • Content Count

    255
  • Joined

  • Last visited

About MipeTDM

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik heb van die gesinterde Brembo blokken. Remmen prima. Ze zaten erbij toen ik de klauwen kocht (en waren zo goed als nieuw).
  2. Idd, dat is ook een mogelijke oorzaak. Dat wordt blazen en zwarte lippen...😙
  3. Als het wat teveel wordt staat hij stationair te arm.
  4. MipeTDM

    Remklauw achter

    Stukje ijzerdraad werkt ook wel even voor de korte termijn.
  5. O de ketting zit niet tussen de cylinders. Dat scheelt! Inderdaad een duidelijke verlenging van die oude ketting.
  6. Heel herkenbaar! Gelukkig is mijn hobby sleutelen😉
  7. Ik woon in Limburg dus dat is niet echt in de buurt lijkt me. Of jij dat wel in de buurt vindt mag je zelf beslissen...😉 PS ik ga er van uit dat het een relatief klein euvel is waar je nu (wel veel) last van hebt. Als het opgelost is heb je weer een fijne motor.
  8. Dat klopt inderdaad. Maar het kan vanalles zijn. Het kan zeer lastig te vinden zijn door wat te proberen. Mogelijke oorzaken: Probleem mwt laadsysteem, geoxideerde laadstekker/gps of andere aansluiting, verborgen electronica, vs voor usb aansluiting, aangesloten lader die niet in het stopcontact zit, etc. Als je in de buurt woont, wil ik best voor je meten.
  9. Wat ik zou voorstellen: haal de dikke aardekabel richting de accu eens los, en meet met de multimeter of daar een lekstroompje loopt, tussen het schroefgat en de losgehaalde kabel (contact uitlaten tijdens meten, anders gaat je zekering van de multimeter kapot!). Meten=weten.
  10. Update: Probleem gevonden en opgelost. Ik takte op een verkeerde stekker de spanning af, aan uit uitgaande ipv aan de ingaande kant van het startrelais. Voor het benzinepomp relais werkt dat tot nu toe OK (trok niet genoeg stroom waarschijnlijk), maar met de de brandstofmeter erbij niet: het startrelais werd hierdoor bekrachtigd! Als de startmotor niet bekrachtigd wordt staat trouwens op beide stekkers 12 V. Hierdoor, en een foutje in het lezen van het schema, heeft me deze vergissing laten maken. Zie de foto van de stekker voor de juiste aftakking, ik had eerste de Blauw-Witte draad genomen. Nu de Rood-Witte. Ik heb ook het bijbehorende schema met de oude en nieuwe (juiste) aftakking erbij gedaan. 🤭(Typisch geval van https://rubberduckdebugging.com -leg iemand je probleem uit en je bedenkt hierdoor zelf de oplossing-)
  11. Update: het lijkt te maken te hebben met de brandstofmeter die ik pas aangesloten heb. Met deze losgemaakt is dit probleem er niet. Wordt vervolgd...
  12. Hoi, gisteren startte ik de motor, en ik hoorde gelijk dat er een vreemd geluid was terwijl hij liep. Een soort gezoef, net of de ventilator liep. Dat was niet het geval, dit geluid kwam uit het blok. Ik denk dat de startmotor aangekoppeld blijft. Vandaag probeerde ik het nog eens, en het geluid is er nog steeds. Wat vreemd was, is toen ik heb in de versnelling zette terwijl hij nog op de zijstandaard stond, de motor niet gewoon afsloeg zoals je zou verwachten. Maar dat de startmotor de motor rond bleef duwen... zeer vreemd. Maar dat bevestigt wel, dat er iets met de startmotor is. Net nog eens geprobeerd, als je hem dan weer in de vrij zet gaat hij gewoon weer lopen (ontsteking wordt weer vrijgegeven, wat normaal is). Als je hem, na het contact uitgezet te hebben, weer op contact zet, gaat de startmotor niet rond (dat is dus normaal). Pas als je op de startknop drukt gaat hij draaien en de motor start. Zeer vreemd dus dat hij lijkt door te gaan met het bekrachtigen van de startmotor, als je de startknop eenmaal gedrukt hebt. Of de motor nou loopt of niet. Tot je het contact uit zet. Iemand ervaring hiermee?
  13. Zie hier mijn tooltje voor de mengselschroeven: Plakband omdat een 6.3 mm bitje anders te los zit in een 7mm dop.
  14. Ik heb dat ook gehad: inhouden boven 5000 toeren en veel gas. Er was een membraan van 1 van de carburateurs kapot (gescheurd). Dis was al eerder wat bebobbel;d, maar toen was hij nog niet gescheurd. Voor een paar euro een setje van AliExpress erin gezet en helemaal opgelost daarmee. BTW als je de luchtfilter eraf hebt, kun je als ede motor loopt eenvoudig zien, of beide gasschuiven synchroon omhoog en omlaag bewegen. Je hoeft dan niet gelijk de hele carburateur te verwijderen, voor de diagnose. Bij mij ging eentje helemaal niet meer op een neer.
  15. Klopt dat zou je eigenlijk moeten doen, als je als de klussen al eens gedaan hebt, kan dat inderdaad. Bij deze TDM heb ik in 1e instantie vrijwel alles aangepakt wat toen bekend was, veel klussen had ik al eens gedaan bij mijn andere motor. Daarna ging ook nog wel eens wat kapot, maar als je gelijk van alles vervangt wat niet eens kapot/versleten is kun je beter een nieuwere motor kopen... Vaak is het (voor mij tenminste) op een gegeven moment even goed geweest en ben je naderhand weer blij dat je alles weer in elkaar hebt en het allemaal weer werkt. Ik heb wat veel van die projecten op MotorForum gezien, waar mensen alles gelijk uit elkaar draaien, en dat het project uiteindelijk in onderdelen verkocht wordt. Het blok van mijn CB heb ik bijvoorbeeld ook 2x uit het frame gehad, maar de 1e keer was de leercurve wat te steil om alles in 1x goed te kunnen doen (alleen bovenblok uit elkaar). De 2e keer is het goed gekomen (boven-en onderblok uit elkaar, laten opboren, etc https://www.motor-forum.nl/threads/opknappen-van-een-cb750-f2-sohc.160479/). Dat is het zo te lezen zeker nog niet zo problematisch. Als de platen echt niet goed kunnen schuiven in de koppelingskofr komt de koppeling in 1e instantie niet vrij. Wat betreft je vraag : ik trek niet zo ver door in de 1 normaal gesproken dus of dat normaal is kan ik niks over zeggen. Misschien iemand anders met meer ideeen hierover?
×
×
  • Create New...

Important Information