Jump to content

MipeTDM

Clublid
  • Content Count

    343
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About MipeTDM

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dit is vrijwel altijd terug te voeren naar kromme schijven. Maar dat is niet perse de oorzaak, dit kan komen door o.a.: 1. aanlopende blokken door te zwaar lopende klauwen/remblokken, 2. ook kan het zijn dat de druk vanuit de hoofdremcylinder niet goed gelost wordt, doordat het compensatiegaatje daar verstopt is, bijvoorbeeld dat door ontluchten rommel in de hoofdremcylinder is losgekomen. Of zelfs rommel in de leidingen. 3. Slingering van de schijf door door een kromme naaf of vuil tussen naaf en schijf. 4. Schijf ongelijkmatig laten afkoelen: Zeer hard remmen en dan de re
  2. Dankjewel voor de uitleg. Moet ik ook tzt ook eens voor kijken dan, zo'n hoonset. Toch merk ik, dat de originele verf veel beter bestand is dan de gemiddelde spuitbus van de automaterialenzaak... staat ook nog op mijn lijstje om me daarin te verdiepen. Misschien van die 2K (2-componenten) lak in een spuitbus? Dat is op zich goed spul trouwens.
  3. Mooi dat het nu is gelukt! Vraagje nog: hoe heb je dat honen gedaan? Zat er iets bij de revisieset oid om dat te doen?
  4. Ik heb bij de TDM -na wat geklooi met gewoon ontluchten via de remhendel en de ontluchtingsnippels- het voor elkaar gekregen door de remhendel steeds een klein beetje in te trekken, een seconde te wachten en dan los laten. De belletjes kwamen daarbij in het reservoir eruit. Als je niet genoeg doorstroming voor elkaar krijgt kan het zijn dat de belletjes namelijk weer opstijgen, ik denk dat dat bij mij het geval was. Bij de auto minder problemen mee gehad. Wat ook helpt, zeker als de hoofdremcylinder leeg is geweest is een beetje (!) druk op het reservoir zetten. Hoeft niet veel te
  5. Bij mij alles met 6mm vervangen. De originele slangen worden na al die jaren rot en breken eenvoudig. Geen fout van jullie kant.
  6. Ik heb er zo eentje op mijn TDM: https://www.aliexpress.com/item/33062379291.html Werkt prima!
  7. MipeTDM

    Kleppen stellen

    Klopt, het is niet perse nodig die 0.025 mm, maar ik vind het op een of andere manier prettiger om in het midden van het bereik uit te komen voor alle kleppen😇. Als we dan toch bezig zijn... (Voor wie ondertussen het spoor bijster is ) bijvoorbeeld: als je een krappe 0.15mm klepspeling meet (wat 0.15 tot 0.20mm mag zijn), wat dus gelijk is aan de minimale maat: -Bij het plaatsen van een 0.05 mm dunner stelplaatje zit je dan gelijk op 0.20 mm klepspeling, de maximale maat. -Met een 0.025 mm dunner stelplaatje zit je op 0.175mm, wat precies in het midden van het 0.15 t
  8. MipeTDM

    Kleppen stellen

    Ik heb ondertussen klepstelplaatjes gevonden op 0.025 mm nauwkeurig: https://www.kedo.com/. Dan hoef je niet zoveel af te ronden. De plaatjes die er origineel in zitten zijn trouwens ook op 0.01 mm nauwkeurig. Vreemd dat Yamaha ze maar per 0.05mm levert momenteel.
  9. MipeTDM

    Kleppen stellen

    Bedankt voor de info, klinkt goed! Bij mijn auto werkt dat ook zo. Dat is iets voor de volgende keer
  10. MipeTDM

    Kleppen stellen

    Bedankt voor de bevestiging! Ja hij loopt bij mij ook goed zo als hij is. Als je de ketting 1 tandje zou verzetten heb je minimaal dezelfde afwijking de andere kant op.
  11. MipeTDM

    Kleppen stellen

    Het gaat om de streepjes op de tandwielen, met E (exhaust) en I (inlet) erbij. Deze moeten parallel staan aan de rand van het motorblok, volgens het werkplaatshandboek. Bij het linker tandwiel is dit niet helemaal het geval.
  12. MipeTDM

    Kleppen stellen

    Ik heb inmiddels eea uit elkaar liggen, en mij viel iets op aan de timing van de nokkenas. Zie de foto's van inlaat merktekens en uitlaat merktekens. De krukas heb ik op BDP van cylinder 1 staan mbv de merktekens. De kettingspanner is hier nog niet los, die heeft nog 6 tikjes over trouwens. -De uitlaat nokkenas staat precies goed. -De inlaat lijkt wat verlaat te zijn: de tekens staan niet in lijn met het pakkingvlak? Is dit minder dan een tand (binnen de tolerantie? Of staat hij toch een tandje verkeerd?
  13. MipeTDM

    Back-fire!

    Ik denk het ook dat je daarmee moet beginnen (stationair schroeven). Je hebt problemem bij stationair (geen gas) en weinig gas begrijp ik. Zie IMS in het plaatje. Verder kun je de naalden wel controleren qua diepte: met jouw modificatie moeten ze even diep zitten (uitsteken) als voor de modificatie. Hoeveel groeven verschil er nodig is dus niet van belang. Zie plaatje: Clip position betekent de clip positie van de gasnaald dus.
  14. MipeTDM

    Back-fire!

    Montage van het luchtfilter is best belangrijk. Een luchtfilter is een restrictie voor de lucht en door de extra onderdruk meer benzine. Het mengsel wordt hierdoor dus rijker. Dus altijd afstellen met luchtfilter.
  15. MipeTDM

    Back-fire!

    Een te arm mengsel. Een te arm mengsel door een te lage afstelling van de gasnaald wellicht? Of een andere sproeier/kanaal wat nog niet helemaal open is? Ik denk ook evt aan valse lucht. Want als je het toerental rustig opvoert trek je best wat onderdruk. Als hij stationair wat rijk staat, merk je het daar misschien niet zo. De rubbers nog eens natrekken nadat hij warm is geworden?
×
×
  • Create New...

Important Information