Jump to content

MipeTDM

Clublid
  • Content Count

    360
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About MipeTDM

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Goed bezig, zo heb ik dat ook bij mijn 1e motor gedaan.
  2. MipeTDM

    Voorrem trilt

    Als je de afdichtingsringen uit de boring van de zuigers hebt kijk dan ook goed of er oxidatie in de groef zit. Dit is vaak een boosdoener van klemmende remzuigers. Zo ja goed schoonmaken. Heb al vaak flink moeten krabben. (Als het nog helemaal netjes is, niet krabben want dan gaat de beschermingslaag eraf.)
  3. Ik bedoelde het niet onaardig, maar die originele rubbers zijn eigenlijk nogal belachelijk duur (ongeacht waar je ze haalt). Zo kun je je eigen afweging maken. Ik heb verder nergens belang bij. Ik snap prima dat je snel weer wil rijden!
  4. Ik heb daar zelfs ook mijn membranen voor de gasschuiven vandaan... is wel lang wachten natuurlijk, maar dan is het handig als je 2 motoren hebt😇
  5. MipeTDM

    Voorrem trilt

    Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk
  6. Ja ik herken dit fenomeen, inhouden en stotteren boven de 5000 toeren. Bij mij was 1 van de membranen van de carburateur gescheurd. Je kunt dit relatief eenvoudig controleren door de tank en luchtfilter te demonteren en de motor dan te starten (evt met een los benzinetankje anders loopt hij niet zo lang). Bij wat gas geven moeten beide gasschuiven (bediend door de membranen) gelijk op en neer gaan. Bij bij ging daarbij eentje niet open. Bij nadere inspectie was er een scheurtje. Mijn motor had ook lang stil gestaan voor aankoop, het inhouden door de scheur openbaarde zich pas een tijdje l
  7. Als dat het niet op lost, controleer dan de vlotter niveaus, volgens werkplaatshandboek met een/twee slangetjes. Let er op dat de motor rechtop staat, en de motor loopt als je het niveau afleest. Daarna kun je de motor uitzetten, en checken of het niveau dan niet onverhoopt verder oploopt. Zie ook hier: https://litetek.co/Guide_Mikuni_BDST_Fuel_Level.html
  8. MipeTDM

    Voorrem trilt

    Pomp ze er eerst wat verder uit (zonder dat ze eruit vallen natuurlijk), pas dan kun je het hele deel van de zuiger bereiken wat in weer en wind gezeten heeft. Als ze bij terug drukken en evt herhaald pompen en terug drukken nog steeds zwaar gaan, de remklauw reviseren.
  9. Het ligt er ook aan hoe soepel je bent in de knieen...😇
  10. MipeTDM

    reservetank

    Qua verbruik scheelt het ook veel of je korte of lange stukken rijdt. En de rijstijl natuurlijk. Zelf kom ik namelijk niet aan lange ritten toe, en mijn verbruik is ook zoiets...
  11. Ik heb recent ook zoiets gehad. Koud liep hij soms op 1 cylinder. Bougies vervangen hielp ook maar even. Ik zou je aanraden om de onderdelen van het ontstekingscircuit door te meten: bougiekappen, kabels & bobines (zie werkplaatshandboek). Bij mij waren de ontstoorweerstanden in de bougiekappen niet meer goed: deze hadden meer dan 10kOhm weerstand.
  12. Bij mijn TDM uit 1997 bijvoorbeeld waren de gasnaalden en emulsiepijpen nog goed, maar de choke was versleten. En de membranen van de gasschuiven waren slecht.
  13. Wat hoop je ermee te verhelpen? Afhankelijk daarvan is een uitgebreidere set nodig, bv zoals Appie hierboven aangeeft.
  14. MipeTDM

    Olie TDM 850

    Ik gebruik Eurol Motorcycle 10W40. Daar loopt hij prima mee.
  15. Als hij qua beenruimte wat te krap is kun je ook het zadel wat (laten) verhogen door meer schuim toe te voegen. Dat heb ik bij mijn 850 4TX gedaan (met 1.87m).
×
×
  • Create New...

Important Information