Jump to content

MipeTDM

Clublid
  • Content Count

    227
  • Joined

  • Last visited

About MipeTDM

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Fijn dat je het gevonden hebt, zaten er vastzittende schakels in de ketting?
  2. MipeTDM

    Koplamp defect

    Wat contactspray erin en dan eens goed op en neer schakelen om de eventuele rommel eruit te spoelen?
  3. MipeTDM

    Remmen lopen aan

    Je kunt proberen de zuigers er eerst een eindje uit te pompen, en ze dan schoon te maken. Bv met een stukje strip tussen pompen zodat ze er niet gelijk uitvallen. En daarna met wat remmenvet ertussen terug duwen en evt een paar keer pompen en terug duwen. Dat moet soepel gaan. Dat is mijn beunoplossing wat wel eens helpt als het allemaal wat droog en vervuild is. Als dat niet genoeg helpt is Pieter's advies de enige goede oplossing. Let er daarbij op dat je zeer goed onder de rubber afdichtingsringen schoonmaakt in de groeven. Vaak hoopt zich daar allerlei rommel op, waardoor de ringen klemmen om de zuigers. Bv aluminium oxidatie.
  4. MipeTDM

    Lekke koppakking

    Koppakking lijkt me veel goedkoper dan een ander blok. Tenminste als je er zelf wat werk in wil steken. Ander blok inbouwen gaat ook niet zonder veel werk trouwens.
  5. Kijk ook eens naar de rubbers van je achterwiel
  6. MipeTDM

    Motor mover

    Hij ziet er uit, of dat gemakkelijk kan inderdaad. Je zou allen bij langere stilstand platte kantjes op de rubber wieltjes kunnen krijgen. Dat rijdt dan natuurlijk niet zo soepel. Of je hem er zo de hele winter op zou willen zetten, betwijfel ik dus.
  7. Super! groeten, Michiel
  8. Hoi Pro-per, ik was eigenlijk wel benieuwd of de foto op de sluis bij Osen gelukt was๐Ÿ˜€
  9. MipeTDM

    TDM 850 houdt in

    Mijn ervaring is, dat dit in het niet valt bij het aandraaien van de klembanden van carburateur op de inlaat...of bij het afstellen van de stationair mengsel schroeven...๐Ÿ˜…
  10. MipeTDM

    TDM 850 houdt in

    Inderdaad heeft het zin om andere oorzaken niet uit het oog te verliezen: een slechte vonk, bijvoorbeeld door slechte bougiekabels kan dit ook veroorzaken. @TS: Misschien kun je nog even uitleggen of het inhouden alleen bij hoge toeren, hoge toeren gecombineerd met veel gas, of alleen veel gas gebeurt. Vervuilde hoofdsproeiers zijn in mijn ervaring trouwens meer van effect op de gas hendelstand veel/volgas) dan op bij welk toerental hij inhoudt. @TS;:Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je tijdens het inhouden de choke een beetje aantrekt (waarmee het mengsel verrijkt).
  11. MipeTDM

    TDM 850 houdt in

    Btw ik heb dezelfde fiets met een vergelijkbare km stand, de mijne is uit 1997. Dat membraan probleem kwam van de ene op de andere dag.
  12. MipeTDM

    TDM 850 houdt in

    Ik had laatst ook zoiets: inhouden vanaf 5000 toeren bij meer dan halfgas. Onderin de toeren niks te merken. Er was 1 van de membranen in de carburateurs kapot. Dat kun je vrij eenvoudig controleren door het luchtfilterhuis eraf te halen, en de motor dan te starten. Als je dan een beetje met het gas speelt moeten beide gasschuiven tegelijk bewegen. Bij mij deed eentje niks. Als je de schuiven (met de motor uit) omhoog duwt met de hand kun je controleren of ze soepel bewegen.
  13. Origineel zijn ze al die kleur gespoten. En met meer dan 40 jaar oud mogen er best een paar schoonheidsfoutjes zijn๐Ÿ˜‰
  14. Origineel zijn ze ook gewoon gespoten. Je kunt er ook tectyl op doen...๐Ÿ˜‰ Dat zit zonder grappen wel aan de onderkant van het spatbord. Maar bij de TDM hoeft dat niet, want dat roest niet.๐Ÿ˜Š
  15. Vorige reactie is niet helemaal goed gegaan: beter laat dan nooit๐Ÿ˜‹: de voorpoten zijn ook gespoten met zwart en dan blanke lak. Als ze eens wat beschadigen kan ik ze zelf opnieuw spuiten. Bijwerken van poedercoat is lastiger...
×
×
  • Create New...

Important Information