Jump to content

MipeTDM

Clublid
  • Content Count

    219
  • Joined

  • Last visited

About MipeTDM

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. MipeTDM

    TDM 850 houdt in

    Mijn ervaring is, dat dit in het niet valt bij het aandraaien van de klembanden van carburateur op de inlaat...of bij het afstellen van de stationair mengsel schroeven...πŸ˜…
  2. MipeTDM

    TDM 850 houdt in

    Inderdaad heeft het zin om andere oorzaken niet uit het oog te verliezen: een slechte vonk, bijvoorbeeld door slechte bougiekabels kan dit ook veroorzaken. @TS: Misschien kun je nog even uitleggen of het inhouden alleen bij hoge toeren, hoge toeren gecombineerd met veel gas, of alleen veel gas gebeurt. Vervuilde hoofdsproeiers zijn in mijn ervaring trouwens meer van effect op de gas hendelstand veel/volgas) dan op bij welk toerental hij inhoudt. @TS;:Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je tijdens het inhouden de choke een beetje aantrekt (waarmee het mengsel verrijkt).
  3. MipeTDM

    TDM 850 houdt in

    Btw ik heb dezelfde fiets met een vergelijkbare km stand, de mijne is uit 1997. Dat membraan probleem kwam van de ene op de andere dag.
  4. MipeTDM

    TDM 850 houdt in

    Ik had laatst ook zoiets: inhouden vanaf 5000 toeren bij meer dan halfgas. Onderin de toeren niks te merken. Er was 1 van de membranen in de carburateurs kapot. Dat kun je vrij eenvoudig controleren door het luchtfilterhuis eraf te halen, en de motor dan te starten. Als je dan een beetje met het gas speelt moeten beide gasschuiven tegelijk bewegen. Bij mij deed eentje niks. Als je de schuiven (met de motor uit) omhoog duwt met de hand kun je controleren of ze soepel bewegen.
  5. Origineel zijn ze al die kleur gespoten. En met meer dan 40 jaar oud mogen er best een paar schoonheidsfoutjes zijnπŸ˜‰
  6. Origineel zijn ze ook gewoon gespoten. Je kunt er ook tectyl op doen...πŸ˜‰ Dat zit zonder grappen wel aan de onderkant van het spatbord. Maar bij de TDM hoeft dat niet, want dat roest niet.😊
  7. Vorige reactie is niet helemaal goed gegaan: beter laat dan nooitπŸ˜‹: de voorpoten zijn ook gespoten met zwart en dan blanke lak. Als ze eens wat beschadigen kan ik ze zelf opnieuw spuiten. Bijwerken van poedercoat is lastiger...
  8. Met 2 K blanke lak erover wordt het pas echt netjes. Heb mijn honda frame ook ermee gespoten en is nog steeds mooi: https://www.motor-forum.nl/threads/opknappen-van-een-cb750-f2-sohc.160479/post-24275894 De gewone motip (blanke lak of kleur) wordt toch weer vrij snel dof is mijn ervaring... Dat heb ik destijds op de rest van de onderdelen gespoten, al doende leert men😎
  9. πŸ‘πŸ˜‰
  10. Hoi, hoe zit het met de diameter van de banjobout bij deze oplossing? Bij de originele banjo op deze plaats is dit gaatje 1,4mm, wat zeer klein is ten opzichte van een banjobout van bv remleidingen. In de tekening bij de geplaatste link ook. Hoe kritisch komt dit? Is dit niet een restrictie die de oliestroom naar de kop bepaalt?
  11. Ik gebruik zelf ook een carbtune glazen bougie om stationair mengsel te controleren. Alhoewel dat bij de TDM erg moeilijk werkt door de weinige ruimte.
  12. Hoi Wouter de stationair mengsel schroeven zitten onder de vlotterbakken als de carburateurs zijn ingebouwd. Met een spiegeltje zie je ze zitten, ze zijn van messing. De vlotterbakken hebben uitsparingen, daar zitten ze. Nu werken deze wel alleen bij stationair, bij grotere gasstanden hebben ze steeds minder effect. Daarvoor zijn de gasnaalden en hoofdsproeier instellingen. Ook de vlotterhoogte heeft effect. Ik zou deze eerst controleren Gr. Michiel
  13. MipeTDM

    olie

    Ik heb het ook wel gehad, dat mijn Honda opeens wel een heel erg laag oliepeil liet zien, een aardig stukje van huis. Dat is ook een dry sump blok, dus voor de rit dacht ik dat er nog genoeg in zat... Toen maar bij het tankstation 1 litertje gekocht van gewone 10w40 en toch maar erbij gekieperd. Liever een slippende koppeling dan het blok aan gort. Uiteindelijk niks van gemerkt, gewoon later met de normale kilometers ververst. Als je het weet dat je motor olie verbruikt zou ik inderdaad je eigen olie gewoon meenemen, maar in geval van nood gewoon olie van dezelfde viscositeit erbij doen. Je vervangt namelijk niet alles, met bijvullen.
  14. BTW de 2 leiding layout voor de TDM850 4TX kost bij MLM parts in nederland (HEL) evenveel als bij Melvin in Duitsland als je de verzending meerekent.
  15. Ik maak trouwens op uit de beschrijvingen bij de HEL remleidingen met de "standaard/originele" layout voor de 4TX (mijne is uit 1997), dat het vaste buisje over het spatbord vervalt (dit is dus origineel anders dat de 3VD verdeelblok thv het balhoofd wat eerder getoond is). https://www.sparks-online.eu/hel-4-delige-remleiding-kit-voor-en-achterzijde-hbk9725 Er zijn namelijk 4 leidingen: eentje vanuit de rempomp naar beneden richting spatbord, 1 korte die langs het spatbord oversteekt, en 2x een korte leiding naar de klauw aan beide kanten. Verdeelblokjes voor beide kanten zitten er wel bij. Kost bijna het dubbele van de 2-leiding "Race" layout. Heeft iemand deze 4 leiding layout aan de voorkant, liefst in de vorm van een foto? Of eventueel een foto hoe je de leidingen van de 2 leiding (bv Melvin) "Race" layout hebt kunnen installeren?
×
×
  • Create New...

Important Information