Jump to content

MipeTDM

Clublid
  • Content Count

    329
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About MipeTDM

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. MipeTDM

    Back-fire!

    Ik denk het ook dat je daarmee moet beginnen (stationair schroeven). Je hebt problemem bij stationair (geen gas) en weinig gas begrijp ik. Zie IMS in het plaatje. Verder kun je de naalden wel controleren qua diepte: met jouw modificatie moeten ze even diep zitten (uitsteken) als voor de modificatie. Hoeveel groeven verschil er nodig is dus niet van belang. Zie plaatje: Clip position betekent de clip positie van de gasnaald dus.
  2. MipeTDM

    Back-fire!

    Montage van het luchtfilter is best belangrijk. Een luchtfilter is een restrictie voor de lucht en door de extra onderdruk meer benzine. Het mengsel wordt hierdoor dus rijker. Dus altijd afstellen met luchtfilter.
  3. MipeTDM

    Back-fire!

    Een te arm mengsel. Een te arm mengsel door een te lage afstelling van de gasnaald wellicht? Of een andere sproeier/kanaal wat nog niet helemaal open is? Ik denk ook evt aan valse lucht. Want als je het toerental rustig opvoert trek je best wat onderdruk. Als hij stationair wat rijk staat, merk je het daar misschien niet zo. De rubbers nog eens natrekken nadat hij warm is geworden?
  4. "Google is your friend"🙃 Je kunt de (online) onderdelen lijsten o.a. gebruiken om te zien of onderdelen gelijk of verschillend zijn tov andere types. Als je het onderdeelnummer wat je nodig hebt daaruit weet kun je daar eenvoudigweg op zoeken. Bijvoorbeeld in een zoekmachine, of op een andere site, bv de onderdelensite hierboven.
  5. de binnenkant ziet er inderdaad anders uit als bij mij. Nu kun je vrij eenvoudig de onderdeelnummers vergelijken, het lijkt me stug dat alles opeens anders is qua afdichtingen etc. De o-ring en de vlotternaalden. Evt kun je ze los bestellen. https://www.cmsnl.com/yamaha-tdm850-1999-4tx4-holland-294tx-300e1_model40492/partslist/0011.html#.X3xAa-fgpQI Nummer 15: Dit deel van de vlotternaald en pakking is toch wel duidelijk anders als van voorgaande jaren (ter vergelijk hier de partslist van een 1997 TDM: https://www.cmsnl.com/yamaha-tdm850-1997-4tx2-holland-274tx-300e2_model
  6. MipeTDM

    dimlicht

    Inderdaad zonder type TDM is het moeilijk adviseren. Doet het groot licht het wel? Zo ja, is bij een TDM850 de groot/klein licht-schakelaar verdacht. De aan/uit schakelaar voedt het groot en het klein licht beiden namelijk. Als het groot licht brandt, moet het dimlicht mee branden trouwens.
  7. MipeTDM

    Lastig starten

    Fouten vinden is natuurlijk lastig. Het merendeel van het werk wat men krijgt bij een merkdealer, is beurtje hier, beurtje daar. Vandaar dat ervaringsspecialisten daar zeldzaam worden/zijn. Diegenen die wel de uitdaging zien beginnen vaak voor zichzelf, of gaan elders aan de slag. Vaak staat men bij een dealer helemaal niet op dit soort oudere motoren te wachten. Ik ga er niet meer heen (voor onderdelen bijvoorbeeld), mocht een paar keer mijn motor voor oude rommel laten uitmaken bij de dealer hier in de buurt (na ook nog eens een hele tijd achter koffieleutend volk te hebben gewacht aan de on
  8. Vervuiling lijkt me hier dan niet aannemelijk voor de lekkage. Gasnaalden kan dan ook niet zoveel mee aan de hand zijn. Dan zou ik in ieder geval de vlotternaalden en de rubber waarover je twijfelt vernieuwen (Ik zie setjes zonder naalden voor 3 tientjes per carburateur te koop, of rond de 2 tientjes op bv ebay als je de tijd hebt). Zoiets: https://www.ebay.nl/itm/AFTERMARKET-CARB-REPAIR-KIT-YAMAHA-TDM850-TDM-850-91-98-NEW-/284032714409
  9. Je kunt revisie-setjes met en zonder gasnaalden krijgen. Een revisiesetje is sowieso aan te raden want dan heb je gelijk de vlotternaalden erbij. Als de gasnaalden nooit vervangen zijn kun je ze evt mee vervangen, want die slijten (hoog benzineverbruik, heb je dat?). Hoe zagen je vlotterbakken eruit trouwens? Zat er rommel in? En je vlotternaalden?
  10. Kijk weer een tip voor mij de volgende keer!😉
  11. O ja nog een paar tips: -Je hebt een hele lange schroevendraaier (ik zag toevallig een set liggen bij de Aldi deze week...😇) nodig om de slangklemmen van de inlaatrubbers los, of in ieder geval later weer vast te krijgen. Via het gat in de motorsteun waar de benzine kraan zit gaat het beste m.i. Dus deze kraan loshalen en aan de kant (dat moet toch ivm de stationairschroef die los moet). -Als de carburateurs nog nooit los geweest zijn kom je zelfs helemaal niet bij die schroefjes. Bij mijn fiets hebben ze in de fabriek de carburateurs op het blok gezet, en daarna het blok in het fram
  12. Niet sluitende vlotter wordt vaak veroorzaakt door versleten vlotternaalden of vervuilde benzine (bv roest uit de tank). Mij is het wel eens gelukt door de vlotterbakken af te tappen en/of op de benzineslang te blazen vervuiling weg te krijgen. Anders moeten de vlotterbakken sowieso eraf. Heeft jouw fiets een brandstoffilter? Truukjes/tips: De gaskabels kun je het beste laten zitten. Of pas loshalen als je de de carburateurs los hebt van het blok. Er komt wat koelwater uit de kleine slangetjes aan de zijkant. Niet veel, maar laat ze niet bungelen. Hou alle slang
  13. MipeTDM

    Open luchtfilters

    Hoofdsproeier #75 is inderdaad standaard zo te zien: https://www.cmsnl.com/yamaha-tdm850-1991-3vd1-europe-213vd-300e1_model37915/partslist/0011.html#.X3XlJOfgpQI Nummer 31 in de lijst.
  14. MipeTDM

    Open luchtfilters

    Vlotterbakken een keetje verwisseld? Die met de schroef naar rechts vertrekkend heeft ook bij beide set carburateurs een dubbel tuutje. Lijkt me dus dezelfde vlotterbak, alleen aan de andere carburateur geschroefd...
  15. MipeTDM

    Open luchtfilters

    De maat van de hoofdsproeier komt vrij nauw. Dit kost veel ge-experimenteer, zeker als je geen meetapparatuur hebt (met of zonder testbank). Ik heb dit bij mijn andere motor gedaan, en ben bv van 110 naar 140-er sproeiers gegaan. Elders lees ik bv 10-15% groter, maar dat zijn allemaal richtlijnen. Proefondervindelijk zul je steeds wat groter moeten gaan, om het optimum te vinden. Met dit alles wel 10x of meer de carburateurs eraf en open gemaakt (dat waren 4 carburateurs). De TDM is daar niet de meest sleutelvriendelijke fiets voor trouwens. Qua stationairsproeiers (pilot jets) moe
×
×
  • Create New...

Important Information