Jump to content

MipeTDM

Clublid
  • Posts

    362
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

MipeTDM's Achievements

Fossiel

Fossiel (11/13)

  1. Als je een beetje groot bent is het bijna niet met een groter scherm op te lossen. Een iets hoger scherm helpt meestal niet genoeg, de wervels van de wind komen met standaard scherm net tegen de onderkant van de je helm terecht namelijk. Je zult dan veel hoger moeten gaan met het scherm. Bij TDM850s met een (extra) verhoogd scherm breekt na verloop van tijd vaak de kuip door de extra belasting door de wind. Dat is daarom sowieso niet aan te bevelen. Rek je maar eens uit (ga maar eens wat hoger zitten) tijdens het rijden, je zult merken dat het minder wordt. Of maak je eens heel klein. Dat geeft je een idee hoeveel meer of minder hoog je scherm zou moeten zijn. Een naked bike (zonder scherm) heeft veel minder windgeruis. Wel meer wind belasting (als je veel snelweg rijdt bv.). Op mijn CB750 uit 78 (geen kuip/scherm) is het heerlijk stil en dat was bij de TDM850 uit 97 een onaangename verrassing. Dus, zoals Harrumpie aangeeft, schroef je scherm er maar eens vanaf. Je zult verrast zijn van het verschil. Ik heb het zo op gelost, zie foto. De wervels komen nu net onder mijn helm terecht, en het is veel stiller.
  2. Kijk hier alvast ook maar eens: https://www.tdm-yamaha.heliohost.org/?page=GID
  3. Goed bezig, zo heb ik dat ook bij mijn 1e motor gedaan.
  4. MipeTDM

    Voorrem trilt

    Als je de afdichtingsringen uit de boring van de zuigers hebt kijk dan ook goed of er oxidatie in de groef zit. Dit is vaak een boosdoener van klemmende remzuigers. Zo ja goed schoonmaken. Heb al vaak flink moeten krabben. (Als het nog helemaal netjes is, niet krabben want dan gaat de beschermingslaag eraf.)
  5. Ik bedoelde het niet onaardig, maar die originele rubbers zijn eigenlijk nogal belachelijk duur (ongeacht waar je ze haalt). Zo kun je je eigen afweging maken. Ik heb verder nergens belang bij. Ik snap prima dat je snel weer wil rijden!
  6. Ik heb daar zelfs ook mijn membranen voor de gasschuiven vandaan... is wel lang wachten natuurlijk, maar dan is het handig als je 2 motoren hebt😇
  7. MipeTDM

    Voorrem trilt

    Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk
  8. Ja ik herken dit fenomeen, inhouden en stotteren boven de 5000 toeren. Bij mij was 1 van de membranen van de carburateur gescheurd. Je kunt dit relatief eenvoudig controleren door de tank en luchtfilter te demonteren en de motor dan te starten (evt met een los benzinetankje anders loopt hij niet zo lang). Bij wat gas geven moeten beide gasschuiven (bediend door de membranen) gelijk op en neer gaan. Bij bij ging daarbij eentje niet open. Bij nadere inspectie was er een scheurtje. Mijn motor had ook lang stil gestaan voor aankoop, het inhouden door de scheur openbaarde zich pas een tijdje later, na een aantal ritten.
  9. Als dat het niet op lost, controleer dan de vlotter niveaus, volgens werkplaatshandboek met een/twee slangetjes. Let er op dat de motor rechtop staat, en de motor loopt als je het niveau afleest. Daarna kun je de motor uitzetten, en checken of het niveau dan niet onverhoopt verder oploopt. Zie ook hier: https://litetek.co/Guide_Mikuni_BDST_Fuel_Level.html
  10. MipeTDM

    Voorrem trilt

    Pomp ze er eerst wat verder uit (zonder dat ze eruit vallen natuurlijk), pas dan kun je het hele deel van de zuiger bereiken wat in weer en wind gezeten heeft. Als ze bij terug drukken en evt herhaald pompen en terug drukken nog steeds zwaar gaan, de remklauw reviseren.
  11. Het ligt er ook aan hoe soepel je bent in de knieen...😇
  12. MipeTDM

    reservetank

    Qua verbruik scheelt het ook veel of je korte of lange stukken rijdt. En de rijstijl natuurlijk. Zelf kom ik namelijk niet aan lange ritten toe, en mijn verbruik is ook zoiets...
  13. Ik heb recent ook zoiets gehad. Koud liep hij soms op 1 cylinder. Bougies vervangen hielp ook maar even. Ik zou je aanraden om de onderdelen van het ontstekingscircuit door te meten: bougiekappen, kabels & bobines (zie werkplaatshandboek). Bij mij waren de ontstoorweerstanden in de bougiekappen niet meer goed: deze hadden meer dan 10kOhm weerstand.
  14. Bij mijn TDM uit 1997 bijvoorbeeld waren de gasnaalden en emulsiepijpen nog goed, maar de choke was versleten. En de membranen van de gasschuiven waren slecht.
  15. Wat hoop je ermee te verhelpen? Afhankelijk daarvan is een uitgebreidere set nodig, bv zoals Appie hierboven aangeeft.
×
×
  • Create New...

Important Information