Spring naar bijdragen

Prop-er

Moderators
  • Aantal bijdragen

    561
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Prop-er

  • Rang
    Fossiel

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. Prop-er

    kleppen stellen en nog een vraag?

    http://www.rrr.de/~franky/site/moppel/yamaha_trx850/yamaha_trx850_d.html
  2. Prop-er

    kleppen stellen en nog een vraag?

    Mag ik vragen waar dit te vinden is? Er is een verschil tussen klepspeling meten en klepspeling aanpassen. Als na meten blijkt dat er moet worden aangepast, moeten de nokkenassen er uit. https://tdm-trx-tracer.nl/forums/calendar/event/30-kennismakingsrit-2019/ Kan vrij strak, zo te zien.
  3. Prop-er

    Motorbeurs

    Wat wel erg is, is dat het zitten nu ook lastig wordt, met al die veren.
  4. Prop-er

    Tikkend geluid achter koppelingdeksel

    Zo hoort hij te klinken:
  5. Prop-er

    Tikkend geluid achter koppelingdeksel

    De spanner is automatisch. Deze werkt op veerdruk. Als de nokkenasketting oprekt, duwt de spanner de ketting altijd op de juiste spanning. Daarnaast zit er een terugslag begrenzing op, die in stapjes werkt. Soms maakt de ketting iets meer geluid, omdat hij tussen de twee stapjes wat meer bewgingsruimte heeft. Je kunt de spanner zelf alvast naar het volgende stapje duwen, om de ketting tot rust te brengen. Maar als je dat zelf niet zou doen, doet de veer het uiteindelijk. Het lost zich dus vanzelf op. Dit vooropgesteld dat de spanner nog goed is. Als de veer gebroken is, of het mechanisme vastgekoekt zit, dan is het snel afgelopen met automatisch spannen.
  6. Prop-er

    Afslaan van de motor

    Ontluchtings slangen zitten onder de tank. Soms zitten ze geknikt, en trekt de tank vacuum. Er schijnt ook een rubbertje in de tankdop te zitten die voor ontluchting zorgt. Die kun je tijdelijk verwijderen, zodat je in ieder geval kunt rijden. Let er op dat je het rubbertje niet in de tank laat vallen. Uiteraard kun je het schakelpedaal een tandje verstellen.
  7. Prop-er

    Tikkend geluid achter koppelingdeksel

    Daar hoef en kan je niks aan te doen. De spanner is automatisch. Getik en geratel hoort een beetje bij de TDM.
  8. Prop-er

    Tandwielen

  9. Prop-er

    Hallo allemaal

    Hallo Peter! Welkom op het forum! 3VD & 4TX zijn een twee-eiige tweeling. Op het eerste oog zoveel overeenkomsten, bij nader inzien toch heel verschillende karakters. De 3VD is inmiddels qua styling duidelijk meer retro / oldschool. Het blok klinkt en voelt als een B.M.W boxer, of zo u wenst een opgevoerde Suzuki GS500. De 4TX is organischer gevormd, en het blok klinkt en voelt als een 90°-twin (Ducati). Beide lusten een slokje olie, hebben bergen karakter en sturen als een scheermes met een heerlijke balans. De tank van de 4TX is met 20 liter 2 liter groter. Succes met je keuze! Groet, Vincent
  10. Prop-er

    Motorbeurs

    Helemaal mee eens! Een echte ambassadeur van de club.
  11. Prop-er

    TDM tuned by Aliexpress...

    Ik heb trouwens voor het eerst met de nieuwe remblokken gereden (Ferodo XRAC), en het verschil met de oude blokken (gesinterde Ferodo) is gigantisch. Gelijk een goede bite, en als je een beetje doorknijpt (met 1 vinger) rem je de oogbollen uit de kassen. Toch blijft het allemaal heel goed beheersbaar, met veel gevoel en doseerbaarheid. Ik heb ze nog niet in de regen getest. Zal ook de remschijfdikte meten, die kan wel eens snel minder gaan worden. De flame remschijven van Moto Master zijn nu flink afgeprijsd bij Ten Kate. Zal ik dan toch maar?
  12. Prop-er

    TDM tuned by Aliexpress...

    Nu de nieuwe schokbreker er in zit, wil ik deze ook beschermen. ik vond bij Boonstra een gebruikte hugger. Ze hadden ook nog een zijkapje en een tourscherm. De achterbrug is niet al te best meer, veel roest onder de lak. Op zich is dat met stralen/poedercoaten wel op te lossen, maar ik heb het wilde idee om iets anders te maken. Ik heb een tweedehands achterbrug meebesteld, zodat ik eenvoudig wat maten kan meten, en in 3D kan zetten. Delen van de achterbrug zullen worden hergebruikt, maar daar tussenin gaat iets moois komen.
  13. Prop-er

    Spiegels en zo

    Mooi verbouwd superbikestuur! Op zo'n stuur zitten de spiegels al wat verder weg, en eigenlijk heb ik met de huidige standaard spiegels best aardig zicht, maar moet ze daarvoor wel aardig naar de uiterste stand verbuigen. Er zit wat corrosie in het glas. Maar ik weet nog dat ik in de auto voor het eerst een zijspiegel met gebogen glas had, en dat geeft zoveel meer zicht in je dode hoek. En op de motor is dat eigenlijk nog belangrijker dan in de auto. Ik heb zelfs ooit eens bijna met de motor een motoragent vol in de flank geraakt, ware het niet dat de dame achterop me met een flinke por wakker schudde... Ik zal voor nu die Diversion spiegeltjes mee laten komen, maar als ik weer eens een Tenere of Tracer zie, toch eens kijken of daar gebogen glas in zit.
  14. Prop-er

    Spiegels en zo

    Ik kan er weinig over vinden, maar nou schijnen de spiegels van de laatste serie Tracers en Tenere 1200's gebogen spiegels te hebben, zodat je de dode hoek beter ziet. Dat is eigenlijk nog mooier. Iemand met een Tracer die dit kan bevestigen?
  15. Prop-er

    Handkappen voor 850 en 900

    Mooi montageverslag van R1150GS handkappen: http://wiki.tdm-forum.net/index.php/Montagebericht_der_Original_BMW_R1150GS_Handschalen_an_den_Originallenker_der_RN08_/_RN11
×

Belangrijke informatie