Jump to content

Prop-er

Members
  • Posts

    1,970
  • Joined

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Prop-er's Achievements

Lid van de club van 1000

Lid van de club van 1000 (12/13)

  1. https://wiki.tdm-forum.net/index.php/LED-Blinker_an_die_TDM
  2. Is wel te fixen. Maar aangezien het een behoorlijk gat is, kost het wat meer moeite. Als je handig bent met Glasvezel/koolstof/epoxy is dit een dagje werk. Als je dat niet hebt liggen, is de investering in spullen en de benodigde tijd voor het beheersen van het proces waarschijnlijk niet interessant. Eventueel kun je het ontbrekende deel uit een andere sloopkuip zagen, en monteren met glasvezel/secondenlijm of speciaal ABS cement. In beide gevallen moet je naderhand spuiten. (disclaimer: ik weet niet of dit juiste kleur is) https://www.dregema.nl/webshop/schadeherstelproducten/spuitbussen/spuitbussen-yamaha-motorcycles/spuitbus-yamaha-motorcycles-yam604-green-metallic/
  3. Je kunt proberen het stationair toerental wat hoger af te stellen. https://tdm-trx-tracer.nl/forums/topic/3301-•-service-manuals-tdm900/ Pagina 6-18 van de gebruikershandleiding.
  4. Prima. Controleer je het niet. Er verandert immers niks. Het stralingsbeeld van een halogeendraadje is exact hetzelfde als een stuk aluminium plat, waarop aan 2 zijden kleine LED chips gebakken zijn, die zelf ook niet helemaal de 180° spreiding halen. En de laterale positie van de lichtbron in de lens is ook gegarandeerd hetzelfde. Dus bespaar jezelf 2 minuten werk, neem gewoon de gok dat je tegenliggers verblind, want zelf heb je er toch geen last van. Opgelost.
  5. https://tdm-trx-tracer.nl/forums/topic/2812-verlichting-display-tdm-900/
  6. En...het koppelingskrijsen is terug. Niet zozeer bij koude motor, maar alleen bij hoge hellingshoeken icm iets te hoge versnelling, en een hand koppeling er bij. Had ik bij de sport 4 10W40 geen "last" van. Het is overigens enkel vervelend om te horen, voor de werking maakt het niets uit. Maar ik vond het wel opvallend.
  7. Ik zal er nog eens extra op letten. Had voorheen eigenlijk als enige "klacht" dat de motor stationair wat lastig / traag oppikte, voornamelijk het gevolg van de arme afstelling. (1:25) Het zou mooi zijn als dit nu verbeterd is. Bij een 900 schijnt iridium meer effect te hebben dan bij de ouderwetse 850's. (Maar ja, die 900's lopen onderin dan ook behoorlijk rot natuurlijk)
  8. Ik heb ze er nu 65km in zitten, maar merkte eigenlijk geen verschil. (4TX)
  9. Overmorgen! Ik reken wel kijk- en luistergeld, maar aangezien jouw fietsje ook het bekijken waard is, wil ik voor deze keer wel een uitzondering maken...
  10. Lampje in het dashboard kan blijven zitten als je de modificatie met 2 diodes doet. https://wiki.tdm-forum.net/index.php/LED-Blinker_an_die_TDM
  11. Het is ook altijd hetzelfde. Bij onbegrijpelijke storingen zou de eerste vraag moeten zijn: wat heb je er zelf aan zitten vogelen, de afgelopen tijd? (Picobello BV). Been there, done that. Maak je nog wat mooie foto's onderweg?
  12. Ja, dat wou ik net zeggen! Te lange boutjes gebruikt op het startrelais!
  13. Ik zou sowieso de accu vervangen, best kans dat daarna alles opgelost is. Wat ook nog kan: de opnemer in het voorwiel is kapot. Gebeurt nog al eens bij een bandenwissel, wanneer men niet goed oplet of de meenemer goed in gleuf zit.
  14. Ik heb hele goede ervaringen met deze handvatverwarming, al moet je aan de gaszijde wel het nodige aanpassen om het goed passend te krijgen: https://m.banggood.com/nl/Motorcycle-78inch-22mm-Heated-Handlebar-Grip-Warm-Universal-3-Gears-p-1036432.html?rmmds=search Je hebt stuurgewichten en je hebt stuurvaldoppen. Voor die eerste heb je massa nodig. Heb net zelf deze besteld: https://www.nr1motor.nl/abm-handlebar-ends-stash-cap-ff4db9.html Zou wat mij betreft nog wel zwaarder mogen, maar die kan ik dan niet meer in de gewenste kleur krijgen...
×
×
  • Create New...

Important Information