Jump to content

ERICR

Members
  • Content Count

    37
  • Joined

  • Last visited

About ERICR

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ERICR

    Gear indicator TDM900 2009

    Ik heb in mijn 900 een indicator van Michiel gemonteerd. Bij openen van linker carterdeel komt er wat olie vrij, ondanks het schuin staan. Moet je dat weer bijvullen in de carter of via de normale olievuldop onder de tank? Wie heeft er nog leuke locaties voor de indicator ? Ik dacht het onder de controlelampjes te monteren, onder het neutraal lampje.
  2. ERICR

    abs

    Wie doet dit ooit volgens schema...? Remvloeistof verversen Vraag een Yamaha dealer de remvloeistof te verversen volgens de intervalperioden voorgeschreven onder OPMERKING in het periodieke smeer- en onderhoudsschema. Laat bovendien de oliekeerringen van de hoofdremcilinders, de remklauwen en de remslangen vervangen volgens de interval- perioden of wanneer ze lek of beschadigd zijn. ●Vloeistofafdichtingen: Vervang elke twee jaar. ●Remslangen: Vervang elke vier jaar
  3. ERICR

    abs

    Even nieuw leven inblazen... Ik wil ook de remvloeistof vervangen van mijn 900 (2009) met ABS. Wat zijn de dos and don'ts ? remvloeistof vervangen.pdf
  4. Klein is niet de naam voor +2 meter en maatje 47 ☺ Zal mogelijk de vorige eigenaar zijn geweest, maar die ken ik niet persoonlijk. Maar spul moet toch allemaal los. Heb hier op de site in de koopjeshoek een schakelindicator ( door 1 van de forumleden gemaakt)op de kop getikt en die moet nog ingebouwd gaan worden. Als het weer in elkaar moet ga ik verder kijken hoe de afstelling moet zijn volgens het boekje.
  5. Dank ! Plaatjes altijd gemakkelijk ☺Ga morgen eens de afstand meten of het 94mm is. Lijkt ietsje meer bij mij. Maar de bovenste hevel moet dus horizontaal staan, zoals op de tekening ? Dan staat die bij mijn tdm900 2009 wel een heel stuk te laag..!? Of maakt de stand uit als ie in een versnelling staat ?
  6. Hoe bedoel je dat ? In dit geval de pook omlaag of de hevel omhoog ?
  7. https://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-yamaha/m1489483297-yamaha-tour-tdm-850.html?c=4bd4fe24dee45ccd2bc36acdf8b921ba&previousPage=VIP
  8. Duidelijk Pieter ! Gaan we op een rustige dag eens nakijken/uitproberen.
  9. Heb al een tijd last van het volgende probleem bij mijn 900 van 2009 met pas 55K Km : Bij terugschakelen trap ik (regelmatig) als het ware in het niets. Als ik bijv. 3 versnellingen terug wil gaat de 1e wel maar de andere twee in het "luchtledige". Als ik de koppeling los laat en opnieuw terugschakel werkt het meestal (niet altijd) wel weer. Of het nu normaal rustig of hard,snel gebeurd maakt weinig uit. Afstelling van de kabel of andere mogelijkheden ?
  10. ERICR

    heel groot windscherm

    http://s410372035.initial-website.co.uk/products/select-bike-k-z/yamaha-tdm900/ Of zoiets ?
  11. ERICR

    heel groot windscherm

    Voor iedereen nog de beste wensen ! Dat we maar lekker mogen rond touren dit jaar. Om dat touren wat aangenaam te maken is een windscherm prettig. Op mijn 900 zit een verhoogd scherm en een los spoiler ding. Ik ben 2.03m hoog en heb een Schubert C3 helm (zou vrij stil zijn) en Alpine oordoppen. Het uit de wind houden gaat vrij redelijk, echter het lawaai is een heel stuk minder fijn. De motor hoor ik niet boven het windgebulder uit. Die spoiler erop of eraf maakt geen verschil. Ik las wel iets over gaten maken in het scherm, maar hoe/wat/waar ..? Heb nog wel een stuk plastic liggen om een test ruit uit te zagen. Zie ook sommige met opgekrulde randen. Of juist een lager scherm. Mijn persoonlijke hoogte zal het allemaal niet makkelijker/standaard maken ☺
  12. Dus zou het toch moeten bewegen..? Dus gangbaar maken ?
  13. Wat een tegenstrijdige info.. Ik ga er maar van uit dat Pieter het het beste weet =Ook de eenvoudigste oplossing..
  14. Dus de bobbins wel gangbaar maken, met als mogelijk gevolg rammelende schijven ?
×
×
  • Create New...

Important Information