Jump to content

tdmniels

Registered
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

About tdmniels

  • Rank
    beetje nieuwkomer
  1. En je kunt trouwens gewoon het stekkertje loshalen onder het zadel, TDM geeft daar als het goed is geen foutmelding op. De sensor zelf hoeft er niet per se uit.
  2. Volgens mij wordt vanuit PowerCommander fabrikant wel geadviseerd om hem los te koppelen, en de motor en PC daarna op de testbank af te stellen.
  3. tdmniels

    Het TDM video topic

    Zo he... die franse politie. Hier nog een mooie:
  4. Een TDM hoeft absoluut niet te bokken bij lage toeren. Mijne rijdt net zo soepel op 1500, 2000, 4000, of 8000. Komt inderdaad door emissienormen. Kwestie van afstellen. Deel v/d oplossingen is hierboven al genoemd (hier is nog wat meer info: https://www.tdm-yamaha.heliohost.org/index.php?page=AIR). Dit maakt het al stukken aangenamer. Als je het echt goed wil hebben, zul je ook een nieuwe mapping nodig hebben m.b.v. van een powercommander, of nog beter via ECU flashen (https://ecu-flashing.com/category/yamaha/tdm-900/), dan krijg je nog wat extra voordelen zoals meer toerenbereik en het uitschakelen van deceleration fuel cut.
  5. Had even nog het draadje opgespoord op Carpe: http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php?showtopic=34683 En hier de tooling die je kunt gebruiken voor het flashen: https://sites.google.com/site/mrhollywoodk3/home/other-16bit-ecus/yamaha Staan ook de type nummers van ECU bij die je daarmee kunt flashen. Je kunt hier mee je ECU natuurlijk ook eenvoudig naar de kl*ten helpen als je het niet goed doet.
  6. Ik lees hier een paar dingetjes waar ik het niet mee eens ben. Je kunt de originele TDM900 ECU van een bepaald type prima flashen. Ik weet niet of dit voor alle jaartallen geldt, mijne 2010 ging het prima. Ik heb het zelf laten doen bij een beste man uit griekenland: http://www.ecu-flashing.com/category/yamaha/tdm-900/ en je merkt wel degelijk verschil. Wat meer power in eerste versnellingen, en vooral het uitzetten van 'Deceleration fuel cut' maakt het aan/uit effect een stuk minder. Prijs was iets van 200 euro incl verzenden, of het de moeite waard was? Tja da's persoonlijk, ik vond van wel. Als je goed zoekt is deze software ook wel op het internet te vinden. Op carpe tdm loopt hier ook een topic over. Dus ja, er zijn nu ondertussen in Nederland vast ook wel mensen die dit kunnen.
  7. tdmniels

    Voorstellen

    Hallo beste TDM'emmers, Na een tijdje meegelezen te hebben mij ook maar eens aangemeld, kan ik ook nog eens een bericht plaatsen. Ik ben Niels, 28 jaar oud, en woonachtig in de achterhoek. Rij alweer een aantal jaren een TDM. Begonnen op een grijs/zilveren 850 4TX uit '96, en sinds een jaar overgestapt naar z'n nieuwere broer, een mooie zwarte TDM 900 uit 2010. Erg fijne motor, vond hem vooral stuk beter remmen dan de 4TX. Heb hem al redelijk naar wens aangepast, maar met de hulp van dit forum probeer ik hem nog verder naar mijn hand te zetten. Groeten, Niels
×
×
  • Create New...

Important Information