Jump to content

Kwastert

Members
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

About Kwastert

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dank voor de complimenten!
  2. Ik heb het zelfde probleem. ook ik kan alleen in dit forum deel reageren. Groet Kwastert
  3. Leuk je gesproken te hebben Kwastert (je ben een handige vent ) Het was een mooi weekend , ook nog een prijs gewonnen (2e prijs best build bike) [img]https://c1.staticflickr.com/5/4162/34495082216_ae4b8586c0_c.jpg[/img][/quote] Het genoegen was wederzijds! (Ik heb je op de baan niet voorbij zien gaan, ik had de gedachten wel een beetje bij de fotograaf nodig. Die zat op z'n knieën achterstevoren in de bak. En dan is het afwachten wat er gebeurd als je een bocht ingaat )
  4. [quote="spondontrx"]En te zien in Hengelo dit weekend :[url]https://www.hamove.nl/v-ring-treffen[/url][/quote] Ik mag dit jaar de fotograaf rondrijden in m'n zijspan tijdens het demorijden. Dat gaat nog met de XJ900Hybrid gebeuren, want de TRX is als zijspan nog niet rijdbaar.
  5. [quote="Kwastert"] Ben je niet bang dat het toerental te hard 'inkakt' bij het gas afsluiten? Wij hebben vroeger zoiets gedaan bij een Peugeot MI16 autoblok voor de autocross. Krukas en vliegwiel extreem lichtgewicht gemaakt. Daar was eigenlijk niet fatsoenlijk meer mee te rijden. Wel flink makkelijk op toeren te krijgen, maar bij gas-los ook direct alle toeren kwijt. Later hebben we daar wel een goede middenweg in gevonden[/quote] [quote="Pieter H"] Cross en race zijn 2 heel verschillende types van belasting van het blok. Op circuit rijdt je vooral hoog in toeren en is bij
  6. [quote="Pieter H"]Zuigers en cilinders gemonteerd: Ook het vliegwiel is vermagerd, hier is 1600 gram materiaal verwijderd. [/quote] Ben je niet bang dat het toerental te hard 'inkakt' bij het gas afsluiten? Wij hebben vroeger zoiets gedaan bij een Peugeot MI16 autoblok voor de autocross. Krukas en vliegwiel extreem lichtgewicht gemaakt. Daar was eigenlijk niet fatsoenlijk meer mee te rijden. Wel flink makkelijk op toeren te krijgen, maar bij gas-los ook direct alle toeren kwijt. Later hebben we daar wel een goede middenweg in gevonden.
  7. Ziet er strak uit hoor. Heb je dat onder vacuum gedaan? Of zo uit het handje? En hoe werkt je 'm af? Polijsten of blank lakken?
  8. Kwastert

    Circuit TRX900R

    [quote="chris"]Prachtig onderneming weer, ben benieuwd naar het resultaat, in meerdere opzichten. Wat ik me afvraag... Boet het blok niet in in betrouwbaarheid als je het opvoert, ga je een grotere olievoorraad meenemen, of heb je dat al geregeld? grt, Chris 024 / 95 3VD rules. . .[/quote] Als je groter krachten op een blok loslaat door groter zuigers, dan hoeft dat niet ten koste te gaan van betrouwbaarheid. Maar de slijtage zal natuurlijk wel groter (kunnen) zijn. Maar of dat een probleem is? Hoeveel kilometer maakt zo'n raceblok nu helemaal in een seizoen? Wellicht 1500 a 2
  9. Kwastert

    Circuit TRX900R

    Ik denk dat het lage gewicht en de lichtvoetigheid van een TRX een voordeel is in de bochten op het circuit. Ook met remmen zou je daar voordeel van moeten hebben. Op de rechte stukken, tja daar kom je wat tekort. Voordeel wat je hebt als de boring groter wordt, er zit meer lege ruimte in het blok , en wordt ie nog lichter (mits je zuigers gebruikt met een heel kort hempie )
  10. Ik ken het probleem op motorforum, veel geschreeuw, weinig inhoud etc. Gelukkig telt dat in het zijspanhoekje allemaal niet, daar is het altijd heel gezellig en helpen we elkaar, zonder elkaar af te z**ken e.d
  11. Ik weet niet of het op dit forum wenselijk is om te door te linken, maar ik doe het toch maar. Op motor forum heb ik een nieuw Kwastert aan de TRX topic geopend. Voor de liefhebbers: http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 8#28058528
  12. [quote="Jong"]Welkom en succes met je project Maar eh..... de TRX zal er m.i. niet mooier op worden Waarom een TRX?[/quote] Ja, smaken verschillen nu eenmaal. En degenen die ooit met een zijspan gestuurd hebben weten het wel. Of je vindt het niks, of het zijspanvirus heeft je te pakken en laat je nooit meer los! Ik heb voor een TRX gekozen omdat ik een lichtvoetig, flitsend zijspan wil. Geen zwaar familieding met alles erop en eraan. Verder heb ik een paar jaar lang met een solo SRX rondgereden, prachtig was dat. En ik denk dat je de TRX als het grote, sterkere broertje van
  13. [quote="voodoo"]Meneer Hoofd Randzaken is lekker bezig! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat van de TRX.[/quote] Kijk, Voodoo is op de hoogte
  14. Ik ga dat doen door de TRX van naafbesturing te voorzien. Ik ben samen met twee medezijspanners bezig om een (redelijk) universeel aan te bouwen naafbesturing te ontwikkelen. Deze zal niet zo als veel van die (duitse) besturingen lomp en zwaar zijn, maar net zo als een TRX, licht en flitsend! Er worden dus binnen niet al te lange termijn drie verschillende spannen opgebouwd. Alledrie flink verschillend van de 'gevestigde orde'. Het gaat om een Triumph Sprint ST 955, een Ducati ST4 en mijn TRX dus. Da's eens wat anders dan de standaard boxer Edit: wie kan mij zeggen waarom er een rare Los
×
×
  • Create New...

Important Information