Jump to content

Jan_TDM_4TX

Members
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

About Jan_TDM_4TX

  • Rank
    is er al een tijdje

Recent Profile Visitors

563 profile views
  1. Hoi Sanne.

    Weet niet of jij nog steeds opzoek bent naar een tupperware box + rekje.

    Maar ik heb nog een originele, vrijwel in nieuwstaat verkerende, Yamaha tupperware box (zwart) liggen met bijbehorende rek voor een TDM 900.

     

    Mvg. Jan

    1. Show previous comments  2 more
    2. Jan_TDM_4TX

      Jan_TDM_4TX

      Goedenavond [email protected]

       

      Omdat ik geen reactie van jou heb ontvangen nadat ik jou de foto's heb gezonden, heb ik de set te koop gezet op Marktplaats. Ik moet zeggen dat ik al een mooi bod heb, dus als je mee wilt bieden, zie:

       

      https://www.marktplaats.nl/wijzigAdvertentie/m1306819681.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

       

      Hoewel het lijkt alsof er niet wordt geboden, heb ik div. mailtjes ontvangen en dat betreft een hoger bod als waar ik jou de voor heb aangeboden, ofwel je zult nu zelf hoger dan Euro 135 moeten bieden, excl. verzendkosten of ophalen ut het mooie Drenthe :D.

       

      Mvg. Jan

    3. S@nne

      [email protected]

      Hoi Jan, 

       

      jeetje, ik kreeg geen berichtjes in mijn mailbox en log nu pas weer in op het forum. Sorry had het niet gezien. Ziet er top uit maar ik heb inmiddels een tas, ga dat eerst proberen. Als het een topbox wordt voor volgend jaar (budget is nu even op) dan denk ik dat ik 1 maatje groter wil. 

       

      Succes met de verkoop, wat fijn dat je al zoveel bieders hebt. 

      Groetjes, 
      Sanne 

       

    4. dsweb

      dsweb

      Hoi Jan,  heb ook via Marktplaats gereageerd, maar past de grondplaat op een bagage rek van de TDM, foto bijgevoegd

       

      gr Don

      Rosmalen

      kofferrek.jpg

  2. Hoi Sven. Volgens Inside the TDM bij JBX (http://www.tdm-yamaha.890m.com/index.php?page=ERR): Error 11 / Cylinder identification sensor / No normal signals are recieved from the cylinder indentification sensor / Continues to operate the engine based on the of the cylinder identification that existed up to that point.
  3. Moi Bovi. Welkom en ehhh je weet zat ze zeggen: "Een mooie rooie is niet lelijk" (. . . meu kom ook uut drenthe . . .)
  4. @Nico & @ThomasTDM, bedankt voor jullie felicitaties . Lees het nu, had het gisteren te druk met mijn verjaardagscadeau op Midland circuit . . .
  5. Jan_TDM_4TX

    PANG!!!!!

    Voor reinigen / revisie van de carburateurs lag mijn verbruik zo rond de 1:20 tot 1:22. Gisteren motor, na een paar dagen stilstand, weer gestart. Wat opviel, benzinepomp sloeg niet aan, kennelijk waren de carburateurs nog goed gevuld (in tegenstelling tot voor de reinigen / revisie). Gelijk maar getankt (blijft altijd wel een geklooi om tank echt helemaal vol te krijgen) en verbruik was ruim 1:23 geweest! En dat bij 4 koude starts, even warmdraaien (olie moet toch goed door het blok . . .) en op 363,7, hoofdzakelijke toeristische, km met vele mooie bochten en af en toe flink "doortrekken" in toerental ( die roffel uit dat motorblok).
  6. Jan_TDM_4TX

    PANG!!!!!

    Mijn verbruik is ongeveer dit . . . . . . Er kwamen geen . . . uit mijn uitlaat
  7. Jan_TDM_4TX

    PANG!!!!!

    Goedemorgen eejee & DigiPaul. Probleem wat jullie hebben, heb ik ook met mijn 4tx (2001) gehad. Dat "knallen" bij de koude start - stinken naar benzine - bougie rechter cilinder gaf een heel ander "verbrandingsbeeld" dat bougie linkercilinder - na een paar dagen stilstand (op de ols . . ) moest benzine pomp behoorlijk aan het werk om carburateurs weer vol te krijgen (terwijl voor die tijd je de pomp maar even hoorde . . ) en dit alles bij een (ook) goed onderhouden motor - tanken van premium benzine - extra toevoeging van een reiniger aan de benzine. Carburateurs gedemonteerd en oorzaak bleek toch vervuiling te zijn (ultrasoon gereinigd) en O-ringen die broos / verouderd waren. Naalden waren nog goed. Na reiniging en nieuwe O-ringen, geen enkel probleem (knallen) meer gehad.
  8. Tijdens de afgelopen motorbeurs kwam ik langs een standje van een (voor mij onbekende . . .) motorfabrikant uit Duitsland, welke twee "nieuwe" modellen, een 750 en een 850, beiden een parallelle twin, had ontworpen. Deze werden aangeprezen als: Een nieuwe tweecilinder op de markt met een nieuw motorconcept en de nieuwe standaard in het middenklasse segment. Als eigenaar van een dergelijke twin, was ik geïnteresseerd in dat nieuwe motorconcept. Dus heb ik de technische specificaties eens gelezen en daarbij viel mij het volgende op: · de 750 en de 850 delen beiden hetzelfde motorblok wat betreft cilinderinhoud (853cc); · zeer krachtig en emotioneel motorgeluid, gerealiseerd door een krukas met kruktappen die 90 ten opzichte van elkaar zijn gedraaid en een ontstekingsinterval van 270 graden; · droge-sumpsmering. Hmmmmmm waar heb ik dat eerder gelezen . . . . . . YAMAHA TRX / TDM 4TX 1996: HET MOTORBLOK · dry-sump systeem / parallel twin motorblok met een 270 (of 90, zo je wilt) graden krukas / Hoewel het 270 ° -krukconcept is toegeschreven aan de Australische Phil Irving (van de bekendheid van Vincent), was de TRX de eerste productiemotor die deze innovatie kenmerkte. Was er dus maar liefst 22 (!!!) jaar voor nodig voordat deze (Duitse) fabrikant het concept van Yamaha heeft overgenomen . . . . . . . . . Dan moet het wel een heel goed concept zijn geweest.
  9. Hoi Arjan. Welkom en: . . . . . Een mooie rooie is niet lelijk . . . .
  10. Jan_TDM_4TX

    Tandwielen

    Hier een makkelijke site hoe je motor verandert als je de tandwielen aanpast! http://www.gearingcommander.com/
  11. Gisteren mailtje ontvangen van: 2theexperience. Misschien (weer) een idee om, net als vorig jaar, een "speciale" TDM dag c.q. dagen te organiseren op Midland Circuit Lelystad ? Vond het vorig jaar zeer nuttig en gezellig .
  12. Voortandwiel: origineel versus JT (aftermarket) Gisteren mijn bestelling, nieuwe originele Yamaha voortandwiel (partno: 9384E-16191-00) ontvangen en vergeleken met voortandwiel van JT (JTF 520-16), welke op mijn motor was gemonteerd. Bij montage van origineel, viel mij op dat deze superstrak, zonder enige speling op de (vertande) voortandwiel as zat. Hierna origineel verwijderd en "oude" JT tandwiel gemonteerd. Wat een verschil met origineel. Kon de JT minstens 1 (een) millimeter voor- en achterwaarts bewegen, zonder dat tandwielas meedraaide. Dit lag niet aan ingesleten vertandingen op de tandwielas, deze vertandingen zien er nog als nieuw uit, althans, geen zichtbare sporen van enige slijtage kunnen ontdekken. Nu is met mij ook duidelijk waarom borgmoer is "los" gelopen. E.E.A. vergeleken zonder gebruik van borgmoer. Dus JT eraf gehaald en origineel gemonteerd. Deze kost wel 2 x zoveel als een JT. Toekomst zal gaan uitwijzen of dit geheel, op langere termijn, "duurzamer" is wat betreft het "lossen" van de borgmoer, dan wel het ontstaan van speling. Heb ik volgende winter (na hopelijk weer een mooi -jaar) ook wat te doen . . . . .
  13. @Alex, Nico & Fredadam, bedankt voor jullie feedback. @Chris, de achterbrug is met as en al gepoedercoat, daarbij wel beide, buitenste, sluitringen van achterwielas en twee, nauw sluitende stukjes buis, aan elke zijkant toegepast (zie foto). E.E.A. heeft GEEN negatieve invloed gehad op beide lagers- e/o de keerringen. Voortandwiel is van het merk: JTF (type: 520-16), borgplaat is voorzien van "vertanding" & tandwielen + ketting zitten nu ongeveer 8.000 km op de motor. Heb motor,destijds in 2015, met deze set (toen nieuw, althans volgens de rekening die bij de motor aanwezig waren) gekocht. In (winter) periode: 2015 - 2016, heb ik de motor in zijn geheel nagekeken / schoongemaakt en daarbij ook het voortandwiel geïnspecteerd, deze zat toen niet los. In 2016 heb ik, vanwege omstandigheden, heel weinig gereden en daardoor motor in (winter) periode: 2016 - 2017, niet kunnen inspecteren. Wat nu verder opviel was dat enkele tanden van het voortandwiel al een andere stand hadden aangenomen, kwam bij mij zo over alsof deze al sporen van slijtage vertoonde. Ga deze dan ook vervangen voor een nieuwe.
  14. Vandaag mijn "nieuwe" achterbrug opgehaald bij Nicolai uit Drachten. Achterbrug laten coaten omdat er hier en daar roest opzat, het meeste door beschadigingen. Had zelf geen zin in schuren en spuiten en coating lijkt mij ook duurzamer, maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Opvallend bij demontage: flinke speling voortandwiel, bleek dat (borg) moer los zat, ondanks omgeslagen borgplaat tussen moer en tandwiel. Moet er niet aan denken wat de gevolgen onder het rijden hadden kunnen zijn als . . . . .
×
×
  • Create New...

Important Information