Jump to content

Jan_TDM_4TX

Members
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

About Jan_TDM_4TX

  • Rank
    Advanced Member

Recent Profile Visitors

783 profile views
  1. Las een interessant artikel: Vele jaren leek het dat BMW motorfietsen principieel aan een onderhoudsvrije cardanaandrijving zouden vasthouden. Toch kwamen in het uitgedijde gamma ook motorfietsen met ketting. Die traditioneel allesbehalve onderhoudsvrij is. Tot nu, laat BMW weten. Tenminste, als je een BMW S 1000 RR of XR hebt, en wat extra geld erin steekt. Daarvoor brengt het merk als optie een onderhoudsvrije M Endurance ketting. Eventueel als set met tandwielen erbij te leveren. Kost als optie bij een nieuwe motor maar € 100,-. Los komt de ketting op
  2. Tips voor onder meer goed remmen op de motor: https://www.luiemotorfiets.nl/tips/remmen/
  3. Hoi Sanne.

    Weet niet of jij nog steeds opzoek bent naar een tupperware box + rekje.

    Maar ik heb nog een originele, vrijwel in nieuwstaat verkerende, Yamaha tupperware box (zwart) liggen met bijbehorende rek voor een TDM 900.

     

    Mvg. Jan

    1. Show previous comments  2 more
    2. Jan_TDM_4TX

      Jan_TDM_4TX

      Goedenavond [email protected]

       

      Omdat ik geen reactie van jou heb ontvangen nadat ik jou de foto's heb gezonden, heb ik de set te koop gezet op Marktplaats. Ik moet zeggen dat ik al een mooi bod heb, dus als je mee wilt bieden, zie:

       

      https://www.marktplaats.nl/wijzigAdvertentie/m1306819681.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

       

      Hoewel het lijkt alsof er niet wordt geboden, heb ik div. mailtjes ontvangen en dat betreft een hoger bod als waar ik jou de voor heb aangeboden, ofwel je zult nu zelf hoger dan Euro 135 moeten bieden, excl. verzendkosten of ophalen ut het mooie Drenthe :D.

       

      Mvg. Jan

    3. S@nne

      [email protected]

      Hoi Jan, 

       

      jeetje, ik kreeg geen berichtjes in mijn mailbox en log nu pas weer in op het forum. Sorry had het niet gezien. Ziet er top uit maar ik heb inmiddels een tas, ga dat eerst proberen. Als het een topbox wordt voor volgend jaar (budget is nu even op) dan denk ik dat ik 1 maatje groter wil. 

       

      Succes met de verkoop, wat fijn dat je al zoveel bieders hebt. 

      Groetjes, 
      Sanne 

       

    4. dsweb

      dsweb

      Hoi Jan,  heb ook via Marktplaats gereageerd, maar past de grondplaat op een bagage rek van de TDM, foto bijgevoegd

       

      gr Don

      Rosmalen

      kofferrek.jpg

  4. Hoi Sven. Volgens Inside the TDM bij JBX (http://www.tdm-yamaha.890m.com/index.php?page=ERR): Error 11 / Cylinder identification sensor / No normal signals are recieved from the cylinder indentification sensor / Continues to operate the engine based on the of the cylinder identification that existed up to that point.
  5. Moi Bovi. Welkom en ehhh je weet zat ze zeggen: "Een mooie rooie is niet lelijk" (. . . meu kom ook uut drenthe . . .)
  6. @Nico & @ThomasTDM, bedankt voor jullie felicitaties . Lees het nu, had het gisteren te druk met mijn verjaardagscadeau op Midland circuit . . .
  7. Jan_TDM_4TX

    PANG!!!!!

    Voor reinigen / revisie van de carburateurs lag mijn verbruik zo rond de 1:20 tot 1:22. Gisteren motor, na een paar dagen stilstand, weer gestart. Wat opviel, benzinepomp sloeg niet aan, kennelijk waren de carburateurs nog goed gevuld (in tegenstelling tot voor de reinigen / revisie). Gelijk maar getankt (blijft altijd wel een geklooi om tank echt helemaal vol te krijgen) en verbruik was ruim 1:23 geweest! En dat bij 4 koude starts, even warmdraaien (olie moet toch goed door het blok . . .) en op 363,7, hoofdzakelijke toeristische, km met vele mooie bochten en af en toe flink "do
  8. Jan_TDM_4TX

    PANG!!!!!

    Mijn verbruik is ongeveer dit . . . . . . Er kwamen geen . . . uit mijn uitlaat
  9. Jan_TDM_4TX

    PANG!!!!!

    Goedemorgen eejee & DigiPaul. Probleem wat jullie hebben, heb ik ook met mijn 4tx (2001) gehad. Dat "knallen" bij de koude start - stinken naar benzine - bougie rechter cilinder gaf een heel ander "verbrandingsbeeld" dat bougie linkercilinder - na een paar dagen stilstand (op de ols . . ) moest benzine pomp behoorlijk aan het werk om carburateurs weer vol te krijgen (terwijl voor die tijd je de pomp maar even hoorde . . ) en dit alles bij een (ook) goed onderhouden motor - tanken van premium benzine - extra toevoeging van een reiniger aan de benzine. Carburateurs ge
  10. Tijdens de afgelopen motorbeurs kwam ik langs een standje van een (voor mij onbekende . . .) motorfabrikant uit Duitsland, welke twee "nieuwe" modellen, een 750 en een 850, beiden een parallelle twin, had ontworpen. Deze werden aangeprezen als: Een nieuwe tweecilinder op de markt met een nieuw motorconcept en de nieuwe standaard in het middenklasse segment. Als eigenaar van een dergelijke twin, was ik geïnteresseerd in dat nieuwe motorconcept. Dus heb ik de technische specificaties eens gelezen en daarbij viel mij het volgende op: · de 750 en de 850 delen beiden hetzelfd
  11. Hoi Arjan. Welkom en: . . . . . Een mooie rooie is niet lelijk . . . .
  12. Jan_TDM_4TX

    Tandwielen

    Hier een makkelijke site hoe je motor verandert als je de tandwielen aanpast! http://www.gearingcommander.com/
  13. Gisteren mailtje ontvangen van: 2theexperience. Misschien (weer) een idee om, net als vorig jaar, een "speciale" TDM dag c.q. dagen te organiseren op Midland Circuit Lelystad ? Vond het vorig jaar zeer nuttig en gezellig .
  14. Voortandwiel: origineel versus JT (aftermarket) Gisteren mijn bestelling, nieuwe originele Yamaha voortandwiel (partno: 9384E-16191-00) ontvangen en vergeleken met voortandwiel van JT (JTF 520-16), welke op mijn motor was gemonteerd. Bij montage van origineel, viel mij op dat deze superstrak, zonder enige speling op de (vertande) voortandwiel as zat. Hierna origineel verwijderd en "oude" JT tandwiel gemonteerd. Wat een verschil met origineel. Kon de JT minstens 1 (een) millimeter voor- en achterwaarts bewegen, zonder dat tandwielas meedraaide. Dit lag niet aan ingesleten vertand
×
×
  • Create New...

Important Information