Jump to content

Speedybiky

Clublid
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

About Speedybiky

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja, een paar doorverkopen was niet de bedoeling, ik zelf heb er al vier zelf nodig omdat ik met een tweede 3Vd bezig ben met het opbouwen daarvan. Bovendien heb ik de bougies nog maar één middag uitgetest en nog niet voluit gegaan en heb daarom nog steeds mijn rijbewijs. Maar stationair draaide hij perfect, liep rustig zonder stotteren. De standaard voorgeschreven bougies zijn van NGK en hebben hierin een soort van monopolie en ook een monopolie prijs: Die orginele bougies Iridium IX Bougies DPR9EIX-9 heb ik ook gevonden maar kosten wel veel meer. € 47,24 + verzendkosten € 8,58 per 4 stuks https://nl.aliexpress.com/item/33056263997.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.1f635b92dm7nN5&algo_pvid=a771014e-e3bd-49bd-ba2e-aff51dcf19bf&algo_expid=a771014e-e3bd-49bd-ba2e-aff51dcf19bf-1&btsid=ff9c8dd7-1a83-493a-93e6-d9a379060c3a&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5,searchweb201603_53 Maar wie het alternatief eens wil proberen kan hier terecht: € 13,84 + gratis verzending. voor 4 stuks https://nl.aliexpress.com/item/32857415581.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.1f635b92dm7nN5&algo_pvid=a771014e-e3bd-49bd-ba2e-aff51dcf19bf&algo_expid=a771014e-e3bd-49bd-ba2e-aff51dcf19bf-10&btsid=ff9c8dd7-1a83-493a-93e6-d9a379060c3a&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_5,searchweb201603_53
  2. De standaard bougies voor de TDM zijn NGK DPR9EA-9 € 4,60 NGK DPR9EIX-9 € 20,- Maar onlangs heb ik bij ALLExpress : https://www.aliexpress.com/snapshot/0.html?spm=a2g0s.9042647.6.1.712f4c4dvshesn&orderId=103912672306080&productId=32858513692 https://nl.aliexpress.com/item/32858513692.html?spm=a2g0s.12269583.0.0.f3f323afjpMpiI Deze besteld. De specificatie nummers zijn niet helemaal identiek maar na montage op mijn 3VDtje van 25 jaar oud draaide hij er uitstekend op [ nog nooit zo goed gelopen ] Op de bovenstaande link zijn deze niet meer te verkrijgen maar als je even zoekt vind je wel een andere leverancier. Zelf heb ik € 21,78 betaald voor 8 stuks inclusief verzenden. [ Het pakje was niet onderschept door de douane 😆 ]
  3. Ik heb deze discussie geplaatst omdat ik mij wel kon voorstellen dat anderen hier ook wel een probleem mee hebben. En wat de oorzaak hiervan is kunnen we verschillend over denken. - Maar, het scheuren begint bij de ronde pijp onderaan het frame die de linker en rechter helft verbinden, is dat geperst staal? - De andere scheur die dus aan de andere kant van de standaard en ketting tandwiel zit kan dus waarschijnlijk niet veroorzaakt zijn door de trekkracht van de ketting lijkt mij. Voor mij maakt het allemaal niet veel uit, ik heb het probleem grotendeels opgelost en wat een ander er mee doet moet hij weten. En voor het behoud van een prettige forum moeraal kan je opmerkingen zoals " Ik snap de insteek van dit draadje niet .... " beter achterwege laten. Want als je echt mee wilt discuteren, wees dan op de hoogte van waar het over gaat en probeer het geheel dan niet in het belachelijke te trekken.
  4. Ik heb het gelezen, ik ben niet de enige hiermee, maar nu de oorzaak hier van. Er word in eerdere beschrijvingen verteld dat trillingen de oorzaak zouden zijn maar volgens mij is dat te ver gezocht. Simpel is te kijken naar de krachten die vrijkomen op dat deel van het frame als de motor op de standaard word gezet kan je concluderen dat dat wel eens de oorzaak kan zijn. De oplossingen hiervoor die ik hiervoor heb bedacht zijn: - De zij standaard met 18 / 20 mm verlengen door middel van een stuk gereedschapsstaal tussen te lassen, waardoor hij rechter komt te staan. [ alleen uitkijken met een lekke achterband ] want dan valt hij om. [ naar rechts ] _ De oplossing waar ik nu zelf mee rijd is de verlaging set op de achtervering, hierover heb ik dit geschreven: Van de drie gescheurde frames die ik heb, heb ik er 2 gelast, van 1994 & 1992. Het frame waar ik mee rijd komt volgend voorjaar aan de beurt Tussen ( ) Frame 1994 is te koop met Belgische papieren en geheel over gespoten [ zwart ]
  5. Al enige tijd geleden had ik ergens een 3Vd gekocht, bouwjaar 1994 als donor motor. Bij het demonteren hiervan ontdekte ik dat er schuren in het frame zaten. Tja, dat kan natuurlijk. Maar wat later kocht ik er nog één, bouwjaar 1992 en ja hoor ook gescheurd, op exact de zelfde plaats. Nog "mooier" was het dat toen ik ging kijken naar de motor waar ik zelf op reed, bouwjaar 1995 was deze ook op die zelfde plaats gescheurd. Één scheur loopt van onder naar boven, rechts aan de binnenkant frame waar het olie tankje zit. De andere scheur is onderaan het frame, en zit halverwege de ronde buis die van links naar rechts loopt waaraan ook de bevestiging zit van de originele TDM uitlaat. Ik heb wel een vermoeden van hoe dat komt maar daar wil ik het nog niet over hebben. Waar ik het wel over wil hebben is de vraag, Ben ik hier de enige hier met een gescheurd 3 Vd frame ???? Ook al omdat ik hier op deze site niets over kan vinden.
  6. Hier mijn ervaring met de "Verlagingset van Hyperpro BV", voor de TDM 850 3Vd & 4TX [ 1991 / 2001 ] Het is een verlaging van ongeveer 4 cm en was voor mij handig en een goede reden om dit te doen omdat ik dan gemakkelijker bij de grond kom met de voeten omdat dit voor mijn lengte [ 1.68 ] makkelijker is met onder andere het achteruitsteken. De Set heb ik aangeschaft bij: Hyperpro Sales B.V. Hulsenboschstraat 26 4251 LR Werkendam https://hyperpro.com/ Tel: +31-(0)183-678867 Foto onder: Dit is de ring die de bovenste veer moet vervangen. Hieronder is te zien hoe het er uit komt te zien na montage van de ring. De losse onderdelen op de foto blijven dus over Wat niet onbelangrijk is dat je eerst probeert te kijken of de stelringen onder de schokbreker los zitten of wel los te krijgen zijn. Deze zijn van aluminium en zitten op staal gemonteerd wat normaal meestal problemen geeft door corrosie. Voor het demonteren van de schokbreker is een verenpers erg handig. . { handige Harrie maakt dit zelf natuurlijk ] Deze had ik niet en heb dat overgelaten aan het bedrijf zelf, “was een gratis service”. Voor het onderbouwen is een kranenbalkje er handig. Dat ziet er dan zo uit. Niet vergeten de voorkant twee cm te laten zakken Na de testrit met de gerealiseerde verlaging ben ik hier heel tevreden over. [ had ik eerder moeten doen.] De motor is voor mij hierdoor een stuk handzamer geworden. Wel is even oppassen bij een lekke achterband de motor waarschijnlijk omvalt als hij op de zij standaard staat. Misschien voor sommige onder jullie die zeggen dat je dan vier cm bodemvrijheid inlevert omdat zij dan in de bochten met de uitlaat over de grond gaan. Nou ja, we zijn natuurlijk niet allemaal Valentino Rossi al denken we dat soms wel. Bovendien handig is te weten is dat bij een plattebek landing, je helemaal geen bodemvrijheid meer hebt.
  7. Tjongejonge, wat een commentaar. En dat voor een nootje Daarom nootje maar vervangen voor een dennenappeltje. Kijken wat dat weer voor klets oplevert.
  8. Ik heb gekozen voor Nistelrode, was voor mij in de buurt en was ik op tijd weer terug voor de eerste verjaardag van mijn kleinzoon. De rit was gevarieerd, het weer was uitstekend en het aantal deelnemers was +/- 45 Was wel op plaatsen druk met recreanten en oldtimers op de weg. Overigens van de oldtimer hadden we niet veel last, waarschijnlijk bang voor een krasje hebben ze ons wel genoeg ruimte gelaten. De komende Zeeland rit die op de plank licht probeer ik er wel bij te zijn en hoop dan wel op wat meer geluk dan de afgelopen kennismaking rit waar ik een Parker ven 2,5 cm in de achterband had gereden en de barbecue wel kon vergeten.
  9. Welkom bij de club. Ik heb ook een tip en dat is bekijk regelmatig de advertenties van de Duitse en Belgische AutoScout24 Daar koop je goedkoop een hele 4TX voor soms wel €600,- of iets meer,weliswaar met wat gebreken. Dan heb je alle onderdelen die je wilt hebben. Je kan ze zo meenemen en hier in je schuur zetten zonder ze hier te registreren.
  10. Nou ja, dan zie ik er toch maar van af. Ben wel wat gewend om iets aan te passen maar als er zoveel verschillen zijn begin ik er maar niet aan. http://www.kapaza.be/nl/motoronderdelen ... 640012.htm De link hierboven is voor de liefhebber met een 4TX die kan er dan wel iets mee. Hij zal wel niet lang te koop staan, de link is van 13 februari 2017
  11. Zelf heb ik een 3vd en kan een 4Tx met schade kopen om als donor motor te dienen. De vraag is nu, zijn alle of bijna alle onderdelen hiervan uitwisselbaar.
  12. Toch maar even voorstellen, Op het moment van dit schrijven staat mijn Yamaha XJ900 F '86 op marktplaats. Heb veel plezier van de motor gehad en kan nog heel lang mee, maar voor mij toch een beetje te zwaar en dan bedoel ik het totale gewicht met koffers. Ben zelf maar 65 kg en niet meer de jongste. Heb daarom een TDM 3vd aangeschaft die ik momenteel aan het renoveren ben. Hoop daar in januari komend jaar mee klaar te zijn. [ weet daarom iemand hier ook nog een adres voor onderdelen of een 3vd donor-motor ] Het lidmaatschap met deze club ben ik aangegaan om de mogelijkheden te bekijken aanwezig te zijn bij toertochten of bijeenkomsten die hoofdzakelijk het doel hebben, gezellig vertier en tijdverdrijf met gelijkgestemde TDMers/TRXers Groet van Jan uit Brabant
×
×
  • Create New...

Important Information