Jump to content

Vmaxxer

Clublid
  • Content Count

    159
  • Joined

  • Last visited

About Vmaxxer

  • Rank
    meubilair

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 😣 neuh... Die buts kwam van een onoplettende halve zool op de A1 pas geleden die niet doorhad dat ik vol in de ankers moest voor een plotselinge file.. Nadeel, mijn mooie busje is nu ietwat gehavend, voordeel, dat zijn verzekeringsmaatschappij een flink bedrag uitkeerde voor de reparatie. 😀 daar kan ik dan weer mooie bandjes enzo van kopen..
  2. Heb een setje Heidenau Scout gemonteerd en de looks zijn awesome! Rijgedrag valt me op de weg ook gigantisch mee.. nauwelijks meer bandgeluid en je kan er echt meer dan prima mee de bocht door. Op zandpaden (los en nat zand) gaat het geweldig. Prima grip en je baggert vrolijk door de blubber, tís bijna een echte offroader...😜 Kortom: Ik ben er blij mee Ik wilde ze eerst bij HPS laten monteren maar het was nog koud en HPS was me te ver weg.. (sorry Pieter 😑 )
  3. Grappig we hadden op het VW forum ook al precies zo'n discussie, maar dan over een elektrische VW bus Daar poste ik het volgende: ""Het is in dit stadium van de noodzakelijke energie transitie (nog) geen kwestie van een rekensommetje of je wel of niet "positief" uitkomt op het gebied van milieuwinst. Op dit moment gaat het juist om initiatieven en de ontwikkeling van ideeen om de transitie in een stroomversnelling te brengen. Als je ziet hoeveel er op heel korte termijn al veranderd en verbetert is, dan verwacht ik binnen enkele jaren een groot deel van het stroomnet groen zal zijn, batterij capaciteit gigantisch verbeterd en van andere minder schadelijke materialen dan lithium. Ik heb het gevoel dat de doorbraak dichtbij is. Kijk alleen maar naar de windturbines en zonnepanelen, een paar jaar geleden nog "te duur", "inefficiënt" en "draaien alleen maar op subsidies" en nu inmiddels rendabel en worden met de dag goedkoper en efficiënter, net als de gigantische verbetering van opslagmethodes (google eens op sodium ion batterijen). Wat ik opvallend vind in discussies als deze is dat er altijd 2 types deelnemers zijn: De progressieve optimisten die nooit problemen zien maar uitdagingen en de conservatieve pessimisten die voornamelijk oog hebben voor de beren op de weg. Uiteindelijk zul je de op hol geslagen optimisten een beetje moeten afremmen maar toch de beren op de weg moeten afschieten ""
  4. Vmaxxer

    Oordopjes

    Ik rij al vanaf 1978 heel veel motormijlen per jaar en de eerste 20 jaar ofzo alleen maar met een halfopen jethelm met goggles op motoren met zeg maar niet echt heel erg goed gedempte pijpen... (voor de stoerigheid 😎 ) Sindsdien ook heel wat jaren gereden met slecht gedempte allerlei soorten integraal helmen op luidruchtige motorfietsen en heb pas sinds de laatste 10 jaar een echt fatsoenlijk sluitende helm. Nog nooit met oordopjes gereden! En ben slechts in het middengebied fabrieksdoof. 😣 duh.. Kortom: Je kunt heel wat jaren je gehoorsysteem bruut verkrachten en verwaarlozen maar uiteindelijk verlies je toch een stukje gehoor... Als je het dus niet erg vind om uiteindelijk in drukke café's e.d. alle stemmen in het geroezemoes weg te horen vallen hoef je geen oordopjes te gebruiken, anders zou ik het wel doen. 😁
  5. Ik gebruik nu al een paar jaar Tomtom go mobile navigation op mijn smartphone en als smartphone een Samsung Galaxy "Active" Een "active" is een ruggedized smartphone (waterdicht en valbestendig) Deze combinatie active smartphone met tomtom go gebruik ik op motor, op de fiets, lopend en in de auto en zou niet meer anders willen Werkt zelfs zo goed dat ik in mijn VW busje mijn dubbeldin navigatie al niet meer gebruik.
  6. Verschil zit hem volgens mij in de kwaliteit van beugel en materiaal en de maatvoering van de bevestiging aan het stuur. Ik heb ook cheapo kappen van Ali en heb ze passend moeten maken en de bouten en beugels moeten beschermen tegen al te snelle roestvorming.. maar ze werken verder wel prima
  7. Anders koop je een Vmax 1200 die ouwe bak van mij schakelt na al die jaren nog steeds als een scherp mes in een pakje boter.. ????
  8. Is bij veel motoren en autos een "learning curve". Ik vond de TDM in het begin ook een klikklakbak maar op een gegeven moment weet je precies de juist getimede schakel/koppel coördinatie te bereiken zodat het schakelen als boter gaat ???? (tenzij je bak versleten is natuurlijk...) ????
  9. Is dat nou een iets ander model dan die ik heb? Of komt dat door de hoek van de foto?
  10. Vmaxxer

    Spreadshirt

    Ik heb voor de Vmax club en destijds he jubileum Tshirts en posters gemaakt en nooit een probleem gehad met merkenrecht of logorecht. Ik kreeg zelfs van het Yamaha hoofdkantoor (in hoofdorp) originele logo bestanden om te gebruiken..
  11. 1 = voor motorvoertuigen met meer dan 2 wielen. 2 = voor motoren. Dus als je een trike rijd ben je goedkoper uit? En hoe zit het dan met die bikes met 2 voorwielen? Had ik maar nooit mijn Reliant verkocht ????
  12. Vmaxxer

    Extra verlichting

    En vergeet de voorvorkpootrubbers niet
  13. Vmaxxer

    Extra verlichting

    Ik heb ze op de valbeugels en ze geven een hele zooi xtra licht als ik sochtends vroeg voor daglicht naar mijn werk rij ze maken mijn motor ook een heleboel extra zichbaar als ik tussen de files op de A1 door moet Daarbij zijn ze ook nog eens spotgoedkoop op ebay
×
×
  • Create New...

Important Information