Jump to content

Ulympos

Members
  • Posts

    562
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Ulympos's Achievements

Fossiel

Fossiel (11/13)

  1. Leg je onder dat boutkopje wel een zacht silicone rubberen ringetje? En boutje niet te vast (handvast) draaien hé... Via Ome Ali heb ik voor een paar centen een zakje met 100 stks, van die ringetjes binnen gehaald. Al links en rechts wat weggeven...
  2. Ik snap wat je bedoelt en zal onderzoeken in hoeverre een dergelijke oplossing bij het kuipframe van een Tracer700 haalbaar is. Dank voor je uitleg. Overigens heb je de aansluitingen (o.a. het relais) met bekabeling heel netjes aangelegd. Zelf ben ik niet zo'n 'held' met elektra.
  3. Ik ben benieuwd hoe je de Stebel hebt opgehangen. Ik heb zo'n Stebel-kloon nog ongebruikt in doos liggen en zie zo 1-2-3 niet hoe ik dat moet doen... Zal bij gelegenheid een foto maken van het wat merkwaardige ophangpunt/constructie van mijn Stebel-kloon.
  4. He, dat zijn de mijne, wel de 'lange' versie op mijn Tracer700! Van Ome Ali en ze zitten er nu een weekje of drie op. Bevallen me goed.
  5. Even onder het dekentje in de garage gekeken. Pfffff.... gelukkig, hij staat er nog!
  6. Nog niet Ab. Ik heb eerst in een grote servicebeurt en nieuwe voorband geïnvesteerd. Ook de ouwe lullensteun, verlenger voorspatbord en hugger zijn nu bevestigd. De vering wordt iets voor volgend jaar. Nog even een UPDATE: recent heb ik een servicebeurt laten uitvoeren en ook een nieuwe voorband laten monteren, een Dunlop RS3 SP-versie. Toen ontdekten we ook dat de versie van mijn huidige RS3 achterband niet geschikt is voor de Tracer700. Die er nu omligt is voor een sport-toer motor in de zware gewichtsklasse met een fors vermogen zoals de Yamaha FJR1300. Deze band heeft nl. een dubbele karkaslaag in de bandwangen (two pliers), daar waar de SP-uitvoering voor een lichtere motor als de Tracer700 een enkele laag heeft. Daardoor zijn de bandwangen van de band die nu om mijn achterwiel ligt te stug voor mijn motor en dus minder comfortabel. Ik heb daarom de bandenspanning van de geadviseerde 2.5 BAR verlaagd naar 2.3 BAR. Dit heeft merkbaar verbetering gebracht. Maar aanpassing van de vering door een Hagonset (schokbreker en voorveren) staat evengoed op m'n wensenlijstje voor volgend jaar.
  7. Vandaag nieuwe bobbins, spiegelsteelverlengers en een aansluitkabel voor de Optimate 4 gemonteerd. Een set LED koplampen plaatsen ging niet door. Een van de lampionnen die Ome Ali stuurde was compleet gebroken gedurende de reis over de Zijderoute...
  8. Ik loop met het idee rond om aan de binnenkant nog een kunststof flap te knutselen omdat ook nu nog het bevestigingspunt van de achterschokbreker "geteisterd" wordt door van de achterband afgeslingerd straatvuil. Zeker bij een nat wegdek.
  9. Ik kies voor een Hagon achterschokbreker en een setje progressieve voorvorkveren via HPS. Ik mik op montage het einde van deze maand.
  10. Ja beide boutjes zijn voorzien van een soort vulbusje. De verlenging met de Puig accessoire ziet er zo uit...
  11. Zijn hier mensen met hun Tracer 700 naar de dealer geweest i.v.m. de terugroepactie vanwege een mogelijk losrakende kettingbeschermer/hugger? Zo ja, wat is er gedaan, c.q. hoe is dat opgelost?
  12. Binnendoor (o.a. Westfriese Zeedijk) met een maatje naar Hippolytushoef gereden, "brommers" kieken bij MoPo. Daarna door naar Den Oever en in de haven een visje eten. Vervolgens weer over binnenweggetjes op huis aan. Totaal 165km.
  13. Nu een paar ritjes gemaakt. Mij valt op dat oneffenheden in het wegdek behoorlijk hard worden doorgegeven. Nu kun je - behalve de veervoorspanning - niets aan de vering instellen. Dus geen ingaande en/of uitgaande demping instellen. Ik heb daarom al een comfortzadel gescoord. Dat zit wat hoger en dempt wat beter dan het zachte standaard zadel. Overigens staat de veervoorspanning op de drie na zachtste positie. Ik meen me te herinneren dat de TDM900A wat meer zitcomfort bood. Ja en om van mijn vorige motor - een FJR uit 2010 - maar niet te spreken. Ik was me bewust dat ik veel in comfort ging inleveren, maar gewichtsbesparing was mijn doel en natuurlijk de levendige Tracer700. Als ik wat centjes over heb, wil ik onderzoeken of progressieve voorvorkveren en een instelbare achterschokbreker een aanmerkelijke verbetering in comfort kunnen bieden. Waarschijnlijk laat ik me adviseren bij HK Suspension in Tiel of Hyperpro Service Center in Alphen a/d Rijn. Die hebben een goede reputatie maar zijn ook prijzig. Zijn er hier luitjes die de vering van hun Tracer700 hebben aangepast en ervaring hebben met bijvoorbeeld YSS schokbrekers of die van Hagon?
  14. Eindelijk.... Vandaag de zwarte opgehaald. Staat nu in de garage. Eerst wat speling uit de gashendel halen en de achterrem wat verstellen. Ook ga wat accessoires monteren. O.a. ouwe lullensteun en een Loobman kettingsmeersysteem.
  15. Ik moet nog wachten op de RDW, dat heb ik niet in de hand.Ga nog wel een en ander aanpassen. Ik denk aan Cosmo navigatiebevestiging + geschakelde voeding aansluiten voor de TomTom Rider 550, ouwe lullensteun (inmiddels besteld in DLD), Kaoko cruise control, Tutoro kettingsmeersysteem en mogelijk het zadel aan laten passen. Als extra zitten er nu al op originele Yamaha handvatverwarming en valblokken. Maar eerst een nieuwe voorband. Achter zit een nieuwe Dunlop RoadSmart 3, dus die komt er voor ook om.
×
×
  • Create New...

Important Information