Jump to content

mwinter

Clublid
  • Content Count

    68
  • Joined

  • Last visited

About mwinter

  • Rank
    is er al lang bij

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. mwinter

    TDM 850 houdt in

    staan de carberateurs wel synchroon
  2. reactie op jan.ik ben echt een verfent 1 en twee cilinder rijder. maar een blok dat wat begint te bokken als je te laag in toeren rijdt vind ik geen enkel probleem. ik heb wel vaker op injectie fietsen gereden van voor 2010,en die zijn wel vaker slecht. die tdm 900 waar ik mee reed was geloof ik 2008 of 09. bij nieuwere motoren is het gelukkig veel beter.toch gaat er voor mij nog niets boven een carberateur.vooral bij rustig rijden ,en gas dicht open oppakken.
  3. dat is wel netjes voor een 3vd
  4. ik heb ook wel een beetje mijn twijfels bij de tdm 900. ik heb er wel eens een stukje mee gereden en vond de injectie echt shockerend slecht . nog nooit een motor gevoeld die zo erg fharruckeld oftewel schokken bij deellast. dat vind ik nogal een irritatiefactortje
  5. leuk die verschillende reacties . maar ik ga echt never nooit niet met een scooter rijden .en ook een lompe toerbak met zo'n giga badkuip is echt niks. voor een stukje van 60 km is dat echt niet nodig. ik hoop een motor te vinden met een verbruik rond 1op 25,1-op 30 de bmw f650 een pitter doet dat makkerlijk rijdt ook wel erg leuk en die honda schijnt ook wel erg goedkoop te rijden. om het binnen het clubje te houden.iemand ervaring met de mto7 tracer?schijnt ook erg zuinig te rijden
  6. oh ik had gedacht dat een 900 nog wel iets zuiniger zou zijn bij rustig boemelen.dan wordt het misschien toch zo'n honda nx 700 of zoiets, getver
  7. het ziet ernaar uit dat ik binnenkort flink woonwerk kilometers ga maken zo'n 120 km per dag. wat verbruikt een 900 als je rustig met het verkeer meehobbel met zo rond de 100 km per uur. de 3vd 850 gaat echt niet veel zuiniger dan 1:18
  8. ik ga dit weeken eenstukkie in duitsland toeren maar misschien kan ik op tijd in terwolde zijn dan rij ik na de lunch nog even een stukkie mee.misschien tot zondag
  9. mwinter

    Tandwielen

    uh ja lekker suf.ja inderdaad voor een tandje minder.
  10. mwinter

    Tandwielen

    een voortandwiel met een tandje meer is een echte aanrader. in de vijfde versnelling draait het blok ongeveer 400 toeren meer het werkt echt dubbelop. de kortere overbrenging geeft meer kracht,en je maak meer toeren bij dezelfde snelheid dus ook meer pk,en koppel.
  11. ik snap het niet al die ijzerzooi aan zo'n mooie sierlijke slanke tdm.gemiddelde bouwsteiger vind ik mooier
  12. heb dat ook gehad.onderhoudsdealer waar ik kom heeft volgens mij gewoon een keerring vervangen ,en klaar .
  13. ik heb de laatste jaren met alle merken gereden op een 3vd tdm. behalve de conties die er altijd slecht uit de tests kwamen bij natte grip . zijn allemaal bizar goed qua grip op droog en nat.maar er zijn wel duidelijke verschillen in stuurgedrag,die natuurlijk ook weer kunnen verschilllen door rijstijl en lichaamsgewicht. bridgestone was heel stabiel ,maar stuurt zwaar.snel bochtenwerk een beetje een gevecht.is mij niet goed bevallen michelin pr2 heel licht sturen,maar een beetje wiebelig ,net of vier keer een bocht in moest sturen.vond ik niet zo fijn. michelin pr 3-4 rechtuit maar net aan stabiel op hoge snelheid.maar echt superlicht sturen maar toch stabiel in bochten.ook geen oprichtmoment bij remmen bocht in.superbandjes dunlop roadsmart 2 fijne band stabiel stuurt niet superlicht wel mooi neutraal. dunlop roadsmart 3 nooit echt vriendjes mee beetje onderstuur. en sterk oprichtmoment bij remmen bocht in. niet fijn pirreli scorpion. ook hele fijne band altijd mooi neutraal en stabiel.zit mooi in het midden.stuurt niet overdreven licht of zwaar. wat langer geleden ook de metzelers. maar daar kan ik nooit vriendjes mee worden door meerdere gevaarlijke momenten vroeger.maar dat is persoonljk
  14. mwinter

    hobby

    dat zal tegenwoordig wel een stuk beter gaan.rijwielgedeeltes en remmen zijn veel beter geworden, in die tijd het je met 80 pk een superbike.nu is dat een opstappertje.gt
×
×
  • Create New...

Important Information