
mwinter
Clublid-
Content Count
76 -
Joined
-
Last visited
About mwinter
-
Rank
meubilair
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
ja inderdaad. helaas staan er op de site geen foto's van de test
-
ja die heb ik vroegah ook gehad ruim 28 jaar geleden nieuw gekocht😁 ik vind het nog steeds een van de mooiste machines aller tijden. niet het allerbeste frame allertijden trouwens.wilde nog wel eens een beetje wiebelen als je een beetje lomp hard ging rijden. maar als je een beetje normaal doet, een heerlijke machine. en het tdm 850 3vd blok past er zo in,als je meer power wilt
-
in 2019 of 2020 heeft motoplus ook eens een test gedaan van zes paar straat/terreinbanden. altijd wel intressant
-
trouwens in die tet routes zitten ook wel pittige stukken die met een tenere of africa twin ook al behoorlijk lastig kunnen zijn
-
het is altijd lastig op te voorspellen wat een band precies gaat doen,het verschilt ook wel weer per motor. dat kantelpunt wordt ook wel erger als de band grover wordt. die band op de tiger is een continental tkc 80 dat is een vrij vlakke band met hard rubber. als die slijt wordt hij vierkant en lijkt het net een autoband.met dus meer kantelpunt. en verradelijk op nat wegdek. maar hij gaat wel weer lang mee. ik vind het geen fijne band.maar ik ken er wel een paar die hem wel goed vinden. de michelin anakee wild vind ik zelf erg goed. deze is zachter,slijt dus wel sneller m
-
oh jee ik ben wel een beetje laat met reageren ,maar ik vind de bandenverhalen altijd leuk. ik ben een zeer ervaren off/allroad rijder,bij mijn andere cluppie ,de tenere club zijn er ook vaak vragen over dit [probleem]. de simpelste manier voor de leken is gewoon kijken naar het contactvlak met de weg.in het begin van het verhaal staat een foto van een continental tkc 80 ,net als de michelin anakee wild ongeveer 50/50. het ziet er heel grof uit voor mensen die alleen straatbanden gewend zijn. maar je kan er verbazingwekkend lekker mee scheuren over het asfalt,ze gev
-
yss schokbekers doen het erg goed. ik heb er een onder mijn offroad motor zitten,wel met instelbare demping super ding. worden ontwikkeld in nederland. de man die erachter zit heeft WP opgericht.
-
een kennis van me heeft vorig jaar lek gereden met die troep in zijn banden.hele achterkant van de motor onder de drek.
-
staan de carberateurs wel synchroon
-
reactie op jan.ik ben echt een verfent 1 en twee cilinder rijder. maar een blok dat wat begint te bokken als je te laag in toeren rijdt vind ik geen enkel probleem. ik heb wel vaker op injectie fietsen gereden van voor 2010,en die zijn wel vaker slecht. die tdm 900 waar ik mee reed was geloof ik 2008 of 09. bij nieuwere motoren is het gelukkig veel beter.toch gaat er voor mij nog niets boven een carberateur.vooral bij rustig rijden ,en gas dicht open oppakken.
-
dat is wel netjes voor een 3vd
-
ik heb ook wel een beetje mijn twijfels bij de tdm 900. ik heb er wel eens een stukje mee gereden en vond de injectie echt shockerend slecht . nog nooit een motor gevoeld die zo erg fharruckeld oftewel schokken bij deellast. dat vind ik nogal een irritatiefactortje
-
leuk die verschillende reacties . maar ik ga echt never nooit niet met een scooter rijden .en ook een lompe toerbak met zo'n giga badkuip is echt niks. voor een stukje van 60 km is dat echt niet nodig. ik hoop een motor te vinden met een verbruik rond 1op 25,1-op 30 de bmw f650 een pitter doet dat makkerlijk rijdt ook wel erg leuk en die honda schijnt ook wel erg goedkoop te rijden. om het binnen het clubje te houden.iemand ervaring met de mto7 tracer?schijnt ook erg zuinig te rijden
-
oh ik had gedacht dat een 900 nog wel iets zuiniger zou zijn bij rustig boemelen.dan wordt het misschien toch zo'n honda nx 700 of zoiets, getver