Jump to content

mwinter

Clublid
  • Posts

    80
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

mwinter's Achievements

meubilair

meubilair (10/13)

  1. ja lijkt me leuk . als het weer een keertje kan, hopelijk kunnen jullie lekker dat italiaanse hok afzijken haha
  2. bedankt voor de mooie reacties . ja de tenere t7 rijdt echt super goed en ik vind hem ook heel mooi maar ik vond het blok veel te tam. maar hij komt er zeker wel een keer . die 950 multistrada heb ik mee grereden, snap ik echt niet .is een suf ding onder de 6000 tpm veel zwakker dan de tdm. hij voelde ook niet als een twee cilinder hij stuurde ook veel zwaarder dan mijn tdm. de 1200 voldoet wel aan mijn wensen...is ook een buckellist dingetje
  3. hee jongelui ik hem een paar weken geleden mijn tdm 850 3vd verkocht. dat was die machine in de amerikaanse racing kleuren van kenny roberts. altijd met heel veel plezier mee gereden,maar voor mij toch niet meer spannend genoeg.ik vind het nog steeds een van de mooiste machines die er is ,en ik heb zelfs overwogen om hem in de woonkamer te zetten,maarja ik zal het geld wel kunnen gebruiken om de volgende machine rijdend te houden.😬 bedankt voor de leuke jaren ,en ook de geweldige hemelvaart weekenden,en mooie toertochten in nederland. de volgende machine wordt in ieder geval een stuk spannender. een ducati multistrada 1200.elke rit weer die spanning ...blijft ie wel heel hihi veel geluk.en misschien komen we elkaar nog eens tegen. groetjes marcel de winter
  4. mwinter

    noppenbanden

    ja inderdaad. helaas staan er op de site geen foto's van de test
  5. ja die heb ik vroegah ook gehad ruim 28 jaar geleden nieuw gekocht😁 ik vind het nog steeds een van de mooiste machines aller tijden. niet het allerbeste frame allertijden trouwens.wilde nog wel eens een beetje wiebelen als je een beetje lomp hard ging rijden. maar als je een beetje normaal doet, een heerlijke machine. en het tdm 850 3vd blok past er zo in,als je meer power wilt
  6. mwinter

    noppenbanden

    in 2019 of 2020 heeft motoplus ook eens een test gedaan van zes paar straat/terreinbanden. altijd wel intressant
  7. mwinter

    noppenbanden

    trouwens in die tet routes zitten ook wel pittige stukken die met een tenere of africa twin ook al behoorlijk lastig kunnen zijn
  8. mwinter

    noppenbanden

    het is altijd lastig op te voorspellen wat een band precies gaat doen,het verschilt ook wel weer per motor. dat kantelpunt wordt ook wel erger als de band grover wordt. die band op de tiger is een continental tkc 80 dat is een vrij vlakke band met hard rubber. als die slijt wordt hij vierkant en lijkt het net een autoband.met dus meer kantelpunt. en verradelijk op nat wegdek. maar hij gaat wel weer lang mee. ik vind het geen fijne band.maar ik ken er wel een paar die hem wel goed vinden. de michelin anakee wild vind ik zelf erg goed. deze is zachter,slijt dus wel sneller maar geeft meer betrouwbare grip als het nat is.en stuurt mooi rond. bijna overal in europa zijn de paden rotsachtig.bergen zijn nu eenmaal van steen😄. als ja ook alleen maar met een tdm hebt gereden weet je ook niet beter,als je maar lol hebt toch. als je dan een keer op een offroad motor hebt gereden ben je meteen verpest.
  9. mwinter

    noppenbanden

    oh jee ik ben wel een beetje laat met reageren ,maar ik vind de bandenverhalen altijd leuk. ik ben een zeer ervaren off/allroad rijder,bij mijn andere cluppie ,de tenere club zijn er ook vaak vragen over dit [probleem]. de simpelste manier voor de leken is gewoon kijken naar het contactvlak met de weg.in het begin van het verhaal staat een foto van een continental tkc 80 ,net als de michelin anakee wild ongeveer 50/50. het ziet er heel grof uit voor mensen die alleen straatbanden gewend zijn. maar je kan er verbazingwekkend lekker mee scheuren over het asfalt,ze geven alleen een beetje een los,wiebelig gevoel. maar als je hier eenmaal aan gewend bent hoef je je bijna niet in te houden op straat,en je raakt niet in de knoop als je wat los zand tegen komt. ideaal als je bijvoorbeeld TET routes wilt gaan rijden. dit soort banden zijn ook veel beter bestand tegen insnijden van scherpe stenen . als je in het buitenland offroad een beetje gaat gassen worden gewone straatbanden zo lek gesneden. ook nog even het vergelijk van een tdm,en een bmw gs ,er is meer dan alleen het gewicht. met een gs kan je offroad verbazingwekkend lekker boenderen,veel beter dan eigenlijk zou moeten kunnen. tdm is offroad echt een onding en als het terrein een beetje oneffen wordt loop je direct tegen allerlei beperkingen op. het verschil in rijplezier en mogelijkheden is echt enorm.alles kan natuurlijk maar is het ook leuk ?? er zijn in nederland verschillende aanbieders van offroad dagen.waar je een voorrijder hebt en een offroad motor kan huren. rene koxks in brabant. met honda crf 450 arjan brouwer in putten met yamaha wr 450 in het oosten van het land zit een yamaha dealer die doet het met xt600 en ergens in limburg zit er een die het doet met de nieuwe T700 tenere. en er zijn er vast nog meet te vinden offroad rijden is echt superleuk,maar als mensen dat eerst gaan proberen met een straatfiets als de tdm komen ze vaak van een kouwe kermis thuis.
  10. yss schokbekers doen het erg goed. ik heb er een onder mijn offroad motor zitten,wel met instelbare demping super ding. worden ontwikkeld in nederland. de man die erachter zit heeft WP opgericht.
  11. een kennis van me heeft vorig jaar lek gereden met die troep in zijn banden.hele achterkant van de motor onder de drek.
  12. mwinter

    TDM 850 houdt in

    staan de carberateurs wel synchroon
  13. reactie op jan.ik ben echt een verfent 1 en twee cilinder rijder. maar een blok dat wat begint te bokken als je te laag in toeren rijdt vind ik geen enkel probleem. ik heb wel vaker op injectie fietsen gereden van voor 2010,en die zijn wel vaker slecht. die tdm 900 waar ik mee reed was geloof ik 2008 of 09. bij nieuwere motoren is het gelukkig veel beter.toch gaat er voor mij nog niets boven een carberateur.vooral bij rustig rijden ,en gas dicht open oppakken.
  14. dat is wel netjes voor een 3vd
×
×
  • Create New...

Important Information