Jump to content

chris

Clublid
  • Content Count

    933
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About chris

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. chris

    Hij start niet

    Het antwoord zit mi in de laatste post van Olympos, in de vorige discussie. Een Factory activated battery... Dus een accu klaar en verzegeld af fabriek.. Een gelaccu gebruikte ik ook in de 900, prima, maar wel een stuk duurder.
  2. chris

    Hij start niet

    Je sluit de accu van de afbeelding met de zwarte doppenstrip die bovenop de doorzichtig container zit. De accu zit dan wel dicht maar niet verzegeld. Anyhow, als P dit type gebruikt...
  3. chris

    Hij start niet

    Als je een zuurpakket bij krijgt zeker.. Vullen is niet moeilijk, je drukt die doorzichtige container er stevig op en laat hem rustig leeglopen. Daarna de dopjes erin.. ik laad zo'n accu daarna wel even goed door. Eigenlijk een beetje gek voor een 900 deze accu, het is een natte accu en ik denk dat liggend een droge accu gebruikt moet worden.
  4. chris

    Hij start niet

    Ik heb dat gedonder met de accu gehad op vakantie, ook met een 900.. s'morgens slecht of niet starten.. Wel met een overstartkabel starten, of duwen en dan de hele dag gewoon gaan. Volgende ochtend weer hetzelfde. Lijkt wel dat de accu van een 900 meer te verduren heeft. Bij de 1999 TDM 850 laad ik in deze periode overigens 1 maal per week goed op... Ik denk dat dat het behoud van de accu is.
  5. Ik heb redelijk uitgebreid foto's gekeken en wat er op internep rondhangt aan filmpjes.... Ik vind de nieuw gestylde Tracer er helemaal niet verkeerd uitzien. Ben benieuwd hoe hij in het echt er uit ziet.... is altijd anders als op een foto... Volgend voorjaar maar is proefdraaien op de Tracer 700..
  6. chris

    TDM 1999 4TX

    de rest van de piccies.. Of tenminste wat ik erdoor kan krijgen..
  7. chris

    TDM 1999 4TX

    Afgelopen dagen redelijk weer om te klussen in m'n openlucht werkplaats.. Een setje blauwe klauwen gescoord op MP en Hel remleidingen gekocht. Bij de leidingen gekozen voor 1 banjo, dus leiding aan het rempotje, naar beneden aan de linkerkant, dubbele banjo en over het spatbord naar rechts, de leiding loopt dan ongeveer zoals de originele. De set is leidingen is helemaal compleet, met koperen ringetjes, de nodige banjobouten, remvloeistof, tot klemmetjes om de leiding mooi vast te zetten. De klemmetjes vond ik minder goed bruikbaar, daarom in de onderdelenbak gedoken en een paar gefabriekt van een 3VD klemmetje.. Verder nog een sigarettenaansteker in de binnenkuip gezet voor de TomTom..
  8. chris

    Tanktas

    @Prop-er Zo'n visioen is beelddenken....Ik kan moeiteloos dat beeld oproepen...😀 Overigens wel een insiderjoke...
  9. Prachtig verhaal van een echte uitdaging met een goed doel! Hele verslag doorgelezen en bij deze een 👍. grt, Chris
  10. Lijkt mij prima, kleine afstand en ik kan me niet herinneren ooit negatief over Goedhart gehoord te hebben Ze zijn ook officieel Yamahadealer. Overigens is zeker het kleine onderhoud aan de TDM goed zelf te doen. Grt, Chris
  11. chris

    Nieuw Lid

    Hi Bert, Welkom op dit forum. Snel gedaan , rijbewijs halen en eigenlijk meteen een TDM kopen, het moet bijna zo zijn dat je van tevoren al onderzoek hebt verricht. Anyway, een goede keus, de 900 is oerbetrouwbaar en in tegenstelling tot de 850 geen oliegebruiker. Handkappen zijn voor winterdoorrijders best lekker en andere uitlaatjes...( als je dat wilt) Leo Vince.... pracht geluid... grt, Chris
  12. Is zuid-Limburg...( of zo) Welkom op dit forum! Voordeel van de TDM is dat het leuk is om te rijden, maar ook om eraan te klussen! Heel veel plezier met de motor. grt, Chjris
  13. chris

    TDM 1999 4TX

    Lekker bezig met technische zaken ... andere voorband erop, nieuwe accu erin..Accu is bij de 4TX wel een dingetje, vrij veel los halen, goed mikken tussen frame en achterveer door...Hoewel, bij een 3VD moet de tank eraf.. Ook het uiterlijk wat aangepakt, andere knippers erop met "lichtere'lampjes, dus ook een lastonafhankelijk relais. De onderkuip heb ik eraf gehaald. Ik vind het TDM blok mooi en die was verscholen. Ter opluistering bij Rob een allubakje gescoord en dat erop gezet, veel mooier! Volgende stappen vermoedelijk SBK stuur, blauwe klauwen plus "staal" en ik heb bij AliE mooie rem/koppelingshendels gezien... Vanmorgen een ritje door NH gemaakt, en wat ik eerder heb gezegd, wat loopt zo'n 4TX toch lekker.....Zeker de 1999/2001.. De foto's zijn niet geweldig, het was eigenlijk al te donker...
  14. Stelwieltje naar rechts draaien, hendel dichterbij het stuur, naar links verder weg. Het borgveertje zit in een groef, de moer zit daar tegen aan, valt er eigenlijk omheen. Wat betreft het uitlijnen, er zit een inkeping in het stelwieltje, die hoort mi omhoog te staan, draai maar eens helemaal naar links, tot je niet verder kan, als je dan een stukje terugdraait voel je het stelwieltje op z'n plek vallen.
  15. Alleen de hendel een stukje naar voren, dan kan je de stelring gebruiken. De moer blijf je gewoon af. Zo op het oog zit dat goed bij jouw remhendel. Het stelmechanisme van andere verstelbare hendels zit "gewoon" op het hendel, en werkt dus ook bij een "old school"kabel.
×
×
  • Create New...

Important Information