Jump to content

chris

Clublid
  • Content Count

    1,276
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About chris

  • Rank
    Lid van de club van 1000

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Welkom terug en gefeliciteerd met je "nieuwe " TDM. De brommer komt uit Heerhugowaard.... Heeft bijna een ton gelopen maar was niet heel prijzig, en met flink wat extra's. Wel ff goed nalopen lijkt me. Ride safe!
  2. Ik durf niets meer te zeggen/schrijven. Je kan de juiste producten altijd bestellen via CMS, of bij HPS.
  3. Alle twee een stukje gelijk. Idd M6 sleutel 8. Zelfde als de boutjes die de carterkappen vastzetten.
  4. Ik heb erin M5, 2cm lang.
  5. Ik heb voor dit soort klusjes een electrische slagmoersleutel gekocht. Kost ergens tussen de 50 en 100€. Ik heb er al een hoop plezier van gehad.
  6. Allu bakje vastzetten met 6mm draadeind, 2 ringetjes en 2 dopmoertje, onderin 2 boutjes.
  7. Bellypan, bugspoiler.... Dat is meer de 900🙂
  8. Eigenlijk moet op elke TDM 850 zo'n allu bakkie zitten..
  9. Één antwoord op die vraag kan je vinden bij het blok van mijn "oude" 900. Mooie lichte, gekleurde boutjes. Daarom mijn vraag over binnen of buitenkant van het blok. Voor de kappen van het blok is het over het algemeen 10nm
  10. Specificeer "alle bouten" Bouten binnenkant , buitenkant, beiden?
  11. Een fraaie motor... Er is heel veel van de oorspronkelijke TDM gebruikt, zo te zien eigenlijk alleen het blok van de Suzuki 750 Waterketel. De prijs is heftig.. Je vraagt je overigens wel af waarom je twee redelijk iconische motoren door elkaar wil klutsen... Misschien een kwestie van "niet omdat het moet maar omdat het kan" Motor is idd een Yamazuki, met toch qua paintjob een sterke Honda invloed.
  12. Ziet er professioneel uit... Dikke carburateurs, opgevoerd blok...dat gaat straks ( nog meer) als de brandweer...Je krijgt zo denk een betere ademhaling aan de inlaat kant. Moet je dan ook aan de gang met dikkere downpipes om het plaatje compleet te maken?
  13. Op zich maakt het mi niet uit of het de toerenteller of de snelheidsmeter betreft. Alleen dat kalibreren is ff lastiger. Bij de toerenteller hield ik dan bij de 850 TDM 4200 toeren aan bij 120 km p u. Zelf vind ik de toerenteller eigenlijk niet zo interessant, een TDM is geen racer..
  14. Goeie Aanvulling, Appie. Ik heb ook een beetje zitten knoeien met het kalibreren van de teller. In de zin van wijzer er op, rijden met GPS op het mobiel, klopt nog niet, thuis wijzer er weer af, beetje verzetten, weer op de motor, controleren.. Houd je van de straat.. Daarom schreef ik ook markeren waar de wijzer staat, en inderdaad die rust tegen de aanslag, dus jouw suggestie lijkt me juist.
  15. Ik had al het idee dat je weer naar een TDM aan het kijken was. Kan het me voorstellen, TDM's zijn een goedaardig virus..☺️ Een wijzerplaat is redelijk eenvoudig te vervangen. Tellers uitbouwen, markeren hoe de wijzer staat, wijzer heel voorzichtig er af pielen, schroefjes los, wijzerplaat er af, nieuwe er op en alles weer monteren. Voor een beetje techneut prima te doen. Welkom terug alvast..
×
×
  • Create New...

Important Information