Jump to content

chris

Clublid
  • Content Count

    1,173
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About chris

  • Rank
    Lid van de club van 1000

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Als ik het artikel lees zijn er nu ketting/tandwiel sets voor Beemers.. Tandwielen zijn volgens mij tamelijk specifiek voor een merk/model. Mogelijk gaat Regina sets leveren voor andere merken. Ik ben nooit aan een oiler begonnen. Gewoon om de x km's de motor op de bok en smeren maar.
  2. Ik vind dit artikel geen probleem. Ik had het al gelezen. We moeten ook op een TDM forum open staan voor nieuwe ontwikkelingen die mogelijk ook voor ons interessant zijn. Ik zie ook wel zeker 1 nadeel, de prijs. Voor dat geld kan je 2 reguliere sets kopen, daar heb je zo'n 40.000 km plezier van. Uiteraard met het 'nadeel'van onderhoud. Verder vraag ik mij af of het wel mogelijk is om met gewone tandwielen en zo'n nieuwe ketting te rijden. Als die ketting werkelijk zo hard is als ze voordoen zullen die standaard tandwielen vermoedelijk sneller slijten.
  3. chris

    “Classic“ TDM rescue

    Staat fraai....de voorvelg is duidelijk anders maar de achtervelg lijkt standaard TDM... Of is die breder gemaakt? Overigens... Goed bezig!
  4. Ff offtopic reageren op Rob... WP veer is idd wat langer/hoger dan standaard. Voor mij eenvoudig te zien als de 3VD (WP) naast de 4TX ( Roukema schokbreker) staat.
  5. Hi Gunnar, welkom op dit forum. Mooie TDM, ik denk een 1992, het oermodel. Er zijn hier een paar leden die gek zijn op verhalen (graag met plaatjes) over verbouwingen of aanpassingen van de TDM. Je kan daarvoor eventueel een topic voor aanmaken. Er is momenteel wat discussie over veranderen van zadels in diverse topics, misschien kan je daar wat mee. Het ttt forum krijgt internationale allure... Nu een Belgisch lid, even geleden één uit Zweden.. Grt, Chris
  6. TDM 900 hè... De 850 is robuuster..😎
  7. Eerst...welkom! Stel je ook nog even voor in het deel "ff voorstellen ". De voetrubbers heb je wel 4 opties voor... Bij cmsl.nl bestellen Bij HPS via Yamaha nieuwe bestellen Bij mij even informeren of ik ze heb, 2e hands dus, (ja) Bij HPS informeren of die nog 2e hands hebben liggen. Grt, Chris
  8. Welkom! Zet even een foto van het rek in dit topic. Het maakt voor de uitleg nogal uit welk rek het is en of ie nog in elkaar zit. Globaal, als ik het juiste rek in mijn hoofd heb, en het is nog in één geheel... Kontje er af, knippers er af, kentekenplaat en steun eraf, Bouten van de uitlaat steun eruit, boutjes van de spatbord ophanging eruit Rek los in elkaar laten zitten zodat je het makkelijk wat kan manoeuvreren Rek achterlangs steken boutjes spatbord ophanging door bovenste oogjes rek, onderste ogen rek vast op de uitlaat steun, bouten die bij het rek horen te zitten van onderaf in het frame, alles netjes richten en vastzetten, knippers achterop het rek, eventueel een draadje verlengen. Kontje er weer op, koffers eraan en op pad. Operatie neemt als je er bedreven in bent een uur, anders een paar uur en krachttermen... Suc6!
  9. Welkom Joost! Een zwarte is altijd fraai! En we zijn gek op plaatjes! Grt, Chris
  10. chris

    Uitlaat en achterveer

    Tsja... Wel off topic..maar als we dan toch de fantasie er op loslaten.. Dit plan van Pieter doet denken aan de TDM Bott racers... Blok opvoeren, een ring op de carterpan om meer olie mee te kunnen nemen, toen een eigenbouw frame... En rijden tot ie stuk ging. Zou nu iets eenvoudiger zijn... Opgevoerde blok in een TRX frame, wielen , voorvork en achterbrug van een YZF. Alhoewel, zoiets bestaat natuurlijk al, Theo heeft zoiets gebouwd, en Pieter ook, hij heeft er alleen per ongeluk een 900 blok ingehangen. Leuke dingen... Kunnen TRX-en al meedoen in classic races?
  11. chris

    Uitlaat en achterveer

    Als je dan toch zaken uit elkaar gaat halen.... Meteen koprevisie doen...lichte hoon erdoor, andere veren, klepseals vernieuwen, kleppen netjes stellen. Loopt ie zonder olieverbruik en lekker snel... Dan nog die andere carbs...kost wat, heb je ook wat... Wp veer zal je dan nodig hebben... Leuk project...😊
  12. chris

    Uitlaat en achterveer

    Alles wat je kan of wilt doen met een motor valt en staat bij wat je zelf kunt doen. Kan je zelf een blok openhalen en de versnellingsbak repareren...kan een leuk en snel project worden!
  13. chris

    Uitlaat en achterveer

    Hi Rob, een wp achterschokbreker is een aanwinst. Eventueel helemaal te demonteren en te onderhouden door specialisten als HK of Hyperpro. Ik heb dezelfde onder mijn 3VD. Als de Laser uitlaat aan 2 kanten zit is het mi gewoon een Prostock. Uitlaat gewoon een kwestie van luisteren klinkt ie lekker...dan een aanwinst.
  14. chris

    “Classic“ TDM rescue

    Ik vind een beetje bling wel mooi. Nu ook nog de boutjes in het blok vervangen door goudkleurige, taps toelopende inbusbouten.. 😊
  15. @Thomas.. Een goed schoonmaak middel voor dat soort klusjes is Dasty, of lampolie. En mogelijk de moderne Haarlemmer olie, WD40
×
×
  • Create New...

Important Information