Jump to content

chris

Clublid
  • Content Count

    966
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About chris

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. hey Appie, je hebt toch al een snelle motor, die badeend? Moet de grijze ook snel worden?
  2. chris

    Gat

    Geduld....... het blok gaat op enig moment open, als tijd en gelegenheid daarvoor is.... Verder moet je natuurlijk wel voorbereid zijn als je de motor netjes gaat maken... Mijn spuitcabine is de achtertuin... het weer werkt niet mee... Voor ventieldopjes en boutjes voor de ruit ga ik wel naar het AliExprestopic... Hoewel het daar aan het ontsporen is met snelschakelaars en supervermogende TDM's
  3. chris

    Gat

    Dankjewel, Vincent! Ik laat het blok nog even wachten, ben wel bezig met het bodywork. Een passagiersgreep opgeknapt, bezig met een rechterzijpaneel plamuren, schuren en morgen spuiten. Nieuw ophangpunt voor de rechter zijpaneel aan de topkuip gefabriekt.. Leuk werk allemaal!
  4. chris

    Stuur

    Ik heb een stuur voor de TDM te koop die iets hoger is dan de originele. Zie de foto voor het vergelijk. Bij het stuur horen balansgewichten die gelukkig net zo zwaar zijn als de originele. Het stuur kost met de gewichten erbij € 20,00 plus eventuele verzendkosten. Mocht je een foto willen hebben om het stuur gemonteerd te zien, ff een pb. Het stuur is VERKOCHT
  5. chris

    Gat

    Zeker... Oliepeil gecheckt... tekort olie in het blok, wat bijgevuld Er zat zeer weinig klapsap in de tank, paar liter erin Accu bijgeladen Motor gestart, loopt ook nog.. De lekkage zit aan de onderkant van de cilinders, klopt eigenlijk wel, er zat daar al een oude vieze bruine rand. Alvast wat bodywork aan het restaureren Vrolijk en op het gemak door.. Noem ik motordo..... (even uitleg motordo.... vergelijk judo.. de do staat voor de weg.. poeh, filosofisch ....😊)
  6. Heel leuk om dit te bekijken, en handigheidjes bij te leren. Deze man is overigens wel een profi.... ben benieuwd naar het laatste deel.
  7. chris

    Gat

    Compressiedruk vanmiddag gemeten, zat rond de de 12. Mi niets aan de hand met de zuigers.... Van de week rustig verder zoeken. Zoals Vincent hij al zei, de vorige eigenaar had een wat vaag verhaal over na lange tijd starten " en toen kwam er olie uit blok". Daarvan is op het blok weinig van terug te vinden. Wat zou dat olie lekken kunnen veroorzaken.. Misschien te veel olie in het blok? Leuke puzzel... @Prop-er bij welke fabrikant komt die blauwe lak vandaan?
  8. Zo te zien is dit een rek van een ouder type Krauser. K-wing past hier niet op. Dus op zoek naar andere koffers..
  9. Bij de 4TX werden als orgineel Yamaha, met dat logo, Krauser koffers geleverd. Bij een Krauser dealer zullen vast slotjes te koop hebben. Een grote is Rob's accessoires in 't Zand.Ook kan je even op Motormarkt hier op de site kijken, ik dacht dat daar koffers te koop staan.
  10. Goed gedaan! De TDM's zijn het meer dan waard om zo lang mogelijk te blijven rijden.
  11. chris

    Gat

    Vanmorgen de motor opgehaald, daarom nu een paar foto's. Uiterlijk is ie idd niet super... wel een heel mooie kleur blauw, ik ga proberen dat te handhaven. Altijd gekke zaken, enerzijds heeft de motor weinig TLC gehad, scheuren in het kuipwerk, de rechterlower is rijp voor de vuilnisbak, anderszijds zie ik redelijk goede banden, prima kettingset, remschijven zien er goed uit, met heldere remvloeistof.. Blok zal goed naar gekeken moeten worden, eerst maar eens een compressietest doen.
  12. chris

    Gat

    Uitdaging..... hoop opties... Als het blok in orde te krijgen is... Terug naar orgineel Of Het meest noodzakelijke doen Of Met een paar spuitbussen A.C. Tion matzwart zijn wonderen te verrichten... Als het blok overleden blijkt... Rustig de motor uit elkaar peuteren en TDM bezitters blij maken met de onderdelen. Blijft leuk om er mee bezig te zijn..
  13. chris

    Rem en koppelingshendel

    Geen enkel probleem, zijn hetzelfde.
  14. chris

    Gat

    Ik weet het nog niet, de motor staat nog bij de vorige eigenaar. Ik ga idd eerst met een scoop erin, vermoedelijk gaat de kop eraf om eea beter te bekijken. Mare... Hoe zou je, eventueel, bij een TDM een gat in de zuiger krijgen.....🤔
  15. chris

    Gat

    Ik kan het niet laten... ik heb op mp een "nieuw" project gekocht, een 22 jaar oude 4TX. Was niet zo duur en met een paar goede redenen. De optische staat is niet geweldig, en een andere, de motor loopt niet. De reden daarvan is volgens de eigenaar vermoedelijk een gat in een zuiger. Het blok draait wel soepel rond. Ik vraag me nu af hoe je een gat in een zuiger op kan lopen... te heet geweest bv door een super arm mengsel? Anhyhow.. wat denken de hier aanwezige deskundigen ervan?
×
×
  • Create New...

Important Information