Jump to content

chris

Clublid
  • Content Count

    1,201
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About chris

  • Rank
    Lid van de club van 1000

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Even de schuur ingedoken en eea gemeten. De bovenste bout: totale lengte 9,5 cm, in het midden glad 12mm, ook de schroefdraad. De onderste bout: totale lengte 5,5 cm gladde midden gedeelte 12mm, schroefdraad 10mm. Als je een achterschokbreker gaat los halen houd er dan rekening mee dat die onderste bout vaak vastgekoekt zit in het oog van de schokbreker.
  2. chris

    Tdm 900 2002

    Op zich hoeft er niet mee gerommeld te zijn. Het orginele slot kan kapot gegaan zijn. De sloten van oa de 850 hebben een bedenkelijke reputatie van lam worden, je kan dan de motor starten en daarna het sleuteltje eruit halen.
  3. chris

    Tdm 900 2002

    Ten eerste... Veel onderdelen kom je op verschillende Yamaha modellen tegen. Als je wilt weten of de 850 en de 900 hetzelfde contactslot gebruiken dan kan je kijken op een onderdelen site, bv cmsnl. Ook kan je onder de bovenste kroonplaat kijken hoe het slot vastzit. Gewoon met een bout dan is ie vervangen, af fabriek zit daar een soort één toer bout in die je niet los kan draaien.
  4. Als nieuw niet meer te koop is...dan is 2e hands de enige oplossing. Er zijn 2e hands voldoende voorpoten te koop. Alleen al op dit forum bijvoorbeeld bij Robnieuw, Pieter H. en mijzelf. De kans dat een andere vorkpoot ook een probleem met onrond of beschadigd zijn heeft lijkt mij niet zo groot. Ik denk dat een op die manier beschadigde onderpoot komt van een aanrijding.
  5. @DickieDick Het rekje dat op de vorige pagina getoond werd past niet op een 850. Het wordt bovenaan vast geschroefd bij de passagiers handgreep... die bout zit er niet bij de 850.
  6. chris

    “Classic“ TDM rescue

    Mooi zadel, idd ff apart tov de groene motor. Zou goed staan op Appie zijn grijze 3vd..😊
  7. Op een 900 blijft door een ander type koplamp een net lichtbeeld en aanzicht bewaard, ook met 2 koplampen brandend. De 4tx heeft aan 1 kant een soort facet/ projectie lamp.. geen gezicht bij 2 brandend.
  8. chris

    Nieuw hier

    Hi Marcel, welkom hier! Gelukkig weer 1 van de eerste generatie! Je hebt een mooie 3vd, in een schitterende kleurstelling... Ik zou, net als Appie, hem zo veel mogelijk orgineel willen houden... Maar zoveel mensen, zoveel smaken. Je gaat er sowieso plezier aan beleven. Grt, Chris
  9. Hey Matthijs, welkom hier, goed verhaal met piccies, altijd goed. Mooie 2002, daar ga je een hoop plezier aan beleven. Grt, Chris
  10. Let op.. je hebt voor de 4tx 2 soorten lampjes nodig.. h3 en h1 de ene is alleen groot licht, de andere groot en dim. Ik heb zelf andere lampjes in combinatie met double tronic geprobeerd, ik vind dat niet mooi door het type koplamp van de 4tx. Het kopje over adjustment gaat over de double tronic module, je kan daarmee de lichtintensiteit regelen. Ik heb nu de normale set up, met een paar goede lampjes en ik heb licht zat, en geen behoefte aan led of zoiets... Maar dat is persoonlijk...
  11. chris

    noppenbanden

    Ik zou zelf niet snel TET gaan rijden met een TDM.... Afgelopen winter liet ik een TDM omvallen.... Het ding weer overeind zetten in m'n eentje lukte echt niet... Vind overigens ook de GS 1250, Arfrica Twin of XTZ 750 te groot en zwaar. Mijn keus zou eerder zijn Yamaha XTZ 660, en ook bv de Enfield Himalayan. Niet te zwaar, geen hoge vermogens, voor de meeste gewone stervelingen meer dan genoeg om offroad te gaan.
  12. Eh.......durf het bijna niet te vragen mare.... Hoe staat ie er nu bij?
  13. Eigenlijk gek dat je het ruikt bij het starten. Ik heb het zelf meegemaakt dat een klemmetje om een koelvloeistof slang onvoldoende vastzat. Daardoor lekte die een beetje en dat rook ik juist bij een warme motor. Ik denk dat je zoiets op den duur, als je het niet repareert, aldoor zal ruiken. Moraal ... Heb je alle klemmetjes gecontroleerd? Loopt er niet ergens een klein lekspoortje ?
  14. chris

    model carburateur

    Nee dus... Volgens wph.. 1991/1998 Mikuni BDST38, 1999/2001 Mikuni BDSR38
  15. Carburateurs zijn ook universeel... De carbs van de 1991/1998 TDM zitten bv ook op een Ducati Monster.. Een vriend van me rijdt daarop, hij haalt de revisie set bij Alie vandaan, voor bijna nix. Google en ninternep zijn idd je beste vriend, ik heb zelf ook al vaak gebruik gemaakt van cmsnl... In de vorm van vergelijken. Bestellen daar is wat anders, ze rekenen behoorlijke prijzen..
×
×
  • Create New...

Important Information