Jump to content

chris

Clublid
  • Content Count

    1,114
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About chris

  • Rank
    Lid van de club van 1000

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Helemaal juist, Rob. Bij een gemonteerd blok kan je er lastig bij, daarom is dat pijpje lastig te monteren. Beschadigen is daarbij goed mogelijk als je niet precies weet hoe dat ding zit. Ook los maken is vaak lastig, boutje wil wel eens goed vastzitten. Opknappen van zo'n braam moet je voorzichtig mee zijn..je wilt niet dat er rommel in je circuit valt.
  2. Dat pijpje wil idd wel eens problemen geven bij inzetten/aansluiten. Wel eens behoorlijk zitten pielen. Eerst pijpje plus rubbertje op z'n plaats duwen, voorzichtig boutje erin en vast draaien.. Zie ik nu dat je schroefdraad beschadigd is?
  3. Aardige tik geweest in dit blok....goed stuk, repareren alleen mogelijk met een andere 3VD kruk en nog een "paar"andere zaken...
  4. chris

    TDM850 t.o.v TDM900

    Inderdaad is olieverbruik bij de 900 geen issue meer. Ook kan abs een reden zijn om over te stappen op een 900. Voor mij is de 900 een behoorlijk anders aan voelende motor dan de 850. De Tracer 700 is mi meer "850" Het beste is een proefrondje rijden op de motor van je dromen. Succes!
  5. Ik heb ff bij Yamaha gekeken. Er zijn af fabriek best wel opties, in ieder geval voor bagage. Wel, uiteraard, duur.
  6. Oh ja, in motoplus staat een leuke vergelijkstest over de Tracer 700. Ze doen niets voor elkaar onder.
  7. Hi Ab, er zijn vast wel leuke dingen te bedenken... Mooie bijpassende AlieExpres rem en koppelinghendels. Akra uitlaatje, kek onder het blok vandaan Rimstripes Carbon tankpad, En zo nog wel meer...😊
  8. Ik denk dat ik er nog wel eentje heb liggen.
  9. Mijn ervaring is dat een lastonafhankelijk relais wel werkt bij de 4TX en niet bij de 3VD. Ik had hetzelfde probleem. Ik heb toen die relais laten zitten en er een paar weerstanden tussen gezet. Functioneert al jaren prima. Bij m'n 4TX hoefde ik alleen een alleen het relais te wisselen.
  10. chris

    3VD achterveer RMSP ?

    Maandag de progressieve voorveren binnengekregen plus de olie. Dinsdag/woensdag poten eruit, schoonmaken, leeg gooien en vullen mooie nieuwe veertjes erin. Alles volgens spec, inclusief zorgvuldig gemeten luchtkamer. Spul weer ingebouwd, ff tijden voelde niet slecht.. Donderdag naar Hyperpro, Bas gaat ff voelen, hm, zit er niet teveel olie in? (Nee dus.. ) eh, hij loopt niet lekker over korte hobbels? (Klopt) beetje bocht invallen? Lange bochten wijdlopen? (Eh?). Demping anders, voor en achter, veervoorspanning voor anders, 2 cm doorsteek. Voor en achter zijn mooi op elkaar afgestemd. Voelt ( gelukkig ) ook anders...toch fijner, rustiger, minder gebonk over drempels. Denk dat vering afstellen toch wel een vak apart is..
  11. Ja, maar wel van een 99 carburateur. Je bedoelt toch vlotter bak, neem ik aan. Volgens mij is de vorm iets anders maar past het wel. Experts?
  12. Als je dat probleem hebt zit er een breuk in de draden vanaf je contact slot. Komt vaker voor. Zo uit m'n hoofd zeg dat de blauw/rode draad ook vanaf daar naar het achterlicht gaat.
  13. Welkom Martijn, mooie 3VD, wel heel rood met de rode velgen. Voor stickers kan je even kijken op onlinedekor.hu. Ik heb er al een paar keer stickers van hun gebruikt met prima resultaat. Ik zie dat de knipperlichten zijn gelukt. Was het achterlicht nog niet in orde?
  14. chris

    3VD achterveer RMSP ?

    Tja, Appie is de winnaar..meteen goed.. boutjes van de 900. Je krijgt je 2e bakkie bij de eerstkomende clubrit..😁.
  15. chris

    3VD achterveer RMSP ?

    Die veren plus olie en gebruiksaanwijzing zou ik maandag binnen moeten krijgen. Dinsdag monteren, ik hoop woensdag of donderdag ff naar Hyperpro Alphen aan den Rijn te gaan voor fine tunen. Moet haast een verbetering worden. Kosten zijn € 151,30 voor progressieve veren voor plus olie. Een volledige kit voor en achter €600,00.
×
×
  • Create New...

Important Information