Jump to content

M3kker

Registered
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

About M3kker

  • Rank
    is er al een tijdje

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Goedemiddag, Misschien een beetje laat, maar ik lees helaas dit forum niet elke dag (Mea Culpa....) Maar ik zag eerder op deze post een antwoord van Pieter wat aan mij gericht was, omdat ik deze "uitdaging" ook heb gehad met mijn TDM, en ik zou, indien dit nog nodig is, wel eens willen luisteren naar het geluid om te kijken of het overeenkomt met het geluid wat ik had toen mijn nokkenasketting ietwat teveel speling had. Het is sowieso wel een "luid" blok, maar dit geluid kan je wel identificeren... Ikzelf woon in mijdrecht en dit lijkt mij wel in de omschrijving "Omgeving Amsterdam"
  2. Ben pas 29 hoor, dus heb nog even..En ik heb een vermoeden dat mijn volgende ook een TDM850 gaat zijn ^_^ Maaruuh, ik onderhoud gewoon alles netjes, en elke 15000km nieuwe olie etc.. Wat is zo een beetje een "normale" km stand die je kan rijden met dit blok voordat deze "op" raakt? P.S. De 100000 is mede mogelijk gemaakt door het af en toe advies van Pieter ^_^
  3. Goedemorgen, Ik wilde mijn TDM even aanmelden voor de 100.000 km+ club (is die er?) **Feestje**
  4. Hey Pieter, Ik heb de spanning van de ketting altijd tussen 2 de en de 4cm zitten, en dit is gemeten als ik zelf op de motor zit (volgens mij staat het ook zo in het boekje toch?) Dus ik denk niet dat ik hem te strak had. Hij was aan de voorkant een klein beetje ovaal dus hij trok hem van gespannen naar slap etc. dus dan gaat de rek er natuurlijk nog sneller in zitten. Heb toevallig gisteren de ketting na 500 km weer even tussen de 2 en de 4 cm gezet, hoor graag of dit juist is en zo niet zal ik het even aanpassen vanavond. Bedankt! Stefan.
  5. Heren, Ik heb op jullie advies inderdaad even naar het voortandwiel gekeken, en jullie hadden helemaal gelijk... Tandwiel was lekker versleten, heb er ondertussen een nieuw setje op gegooid en hij rijdt weer heerlijk! Wat ik wel gek vond is dat de ketting 2 weken voor dat dit gebeurde nog prima stond, en nu inderdaad in eens mega slap (gek dat het zo snel gebeurde..) Maar! het probleem is opgelosten, dank allen voor de input! Stefan.
  6. Beste forumleden, Ik heb 2 vraagjes en laat ik maar met de makkelijke beginnen. 1: Waarom moet ik nog steeds in algemeen posten en kan ik nog niet in het TDM forum zelf posten? 2: Ik heb sinds een dag of 3 een raar tikkend geluid (ergens bij het blok denk ik.. kan echt niet uitvogelenwaar het precies vandaan komt..) bij het optrekken van: of stilstand of langzaamrijdend. Het gebeurd alleen in de eerst of 2e versnelling, en het zijn vaak maar een tik of 1 / 2 want het lijkt alsof ie zodra ie wat hoger in toeren zit er geen last van heeft.. Het zijn redelijke tikken want ik hoor / voel ze du
  7. Goedesmiddags. Afgelopen donderdag een afspraak gemaakt om de band van de velg te halen en om te kijken of dat het probleem zou verhelpen. Toen de band er af was bleek dat de wang van de band op 1 plek goed naar buiten stond (als ik zeg wang bedoel ik het gedeelte was net wel / net niet in de velg zit). De monteur concludeerde daar uit op dat als je de band dan op spanning brengt het rijvlak van de band letterlijk vlak getrokken word en dat dit dus de oorzaak was van het trillen. Dit was allemaal op donderdagmiddag rond een uur of half 6 dus de leverancier kon niet meer gebeld worden, en de
  8. Heren, Heel erg bedankt voor de input. Ik ga donderdag even langs om de band te opnieuw te laten zetten.
  9. Ok.. maar even advocaat van de duivel.. Kwam ik er pas na 3000 km achter? (antwoord is nee maar ik dacht in eerste instatie, nieuwe band, even goed oppompen en verder rijden..) De band doet wat hij moet doen en is niet stuk (ja beetje vervelend maar hij doet gewoon wat hij moet doen toch?) Volgens mij zijn namelijk al een heleboel van die dingen verlopen.. aangezien ik al bijna 1/5e van het product het opgebruikt (gemiddeld genomen eh?) Ik twijfel nog steeds ... (en ondertussen rij ik nog steeds dus nog even en de band mag er toch weer af ^_^ ) In ieder geval bedankt voor het antwoord! St
  10. Update: Ik ben even naar een motorzaakje hier in de buurt van mijn werk geweest en die heeft even heel snel gekeken naar de mogelijke oorzaken. Het bleek als snel mijn balhoofdlager niet te zijn, want die gaf op geen enkele manier ruimte, als die je verwacht bij een versleten lager. Ook het nalopen van de remschijven, e.d. leverde niks op. Toen ging de beste man bij het voorwiel zitten en draaide wat en keek er naar, en gaf mij toen de melding : Er zit een hoogte slag in je voorband.. niet veel.. maar wel degelijk aanwezig. Zelf natuurlijk ook even gekeken en inderdaad, je ziet een hoogte sl
  11. Had net al even contact gehad met AMR motoren en die begon meteen over de balhoofdlager, maar ik laat hem eerst even focussen op de band en dan hoor ik wel wat hij er van vindt. Maaruh Pieter, mocht het toch de balhoofdlager zijn is dat iets wat ik zelf gemakkelijk kan doen ? (moet binnenkort toch de voorvering er af halen en verversen.) Of is dit iets in de catergorie nokkenas ketting en wil je dit liever door een pro laten doen? En heb jij voor mij een kostenindicatie voor het vervangen hier van door pro? Stefan.
  12. Okey, maar de band is nog geen 5k oud? Kan het dan alsnog al zo snel gaan? dit zou dan de eerste keer in ruim 75.000 kilometer zijn dat mijn band gecupt zou zijn... Ik heb overigens een Roadsmart V2 van dunlop voor zitten, ik dacht dat dit 1 van de beste banden was voor mijn manier van rijden (veel snelweg) Maar ik ga even voelen, en even overleggen met de garage waar ze zijn opgezet dan. alvast bedankt!
  13. Geachte dames en heren van dit forum, ik heb weer een leuk raadselvraagstukje. Mijn TDM 850 heeft sinds kost een nieuwe "tik", zodra zij in de buurt van een bepaalde snelheid komt (rond de 30 en rond de 70 km/h) begint mijn stuur te trillen. Nou is het trillen niet zodanig dat ik meteen denk alle controle te verliezen, maar toch, genoeg om mij te irriteren. Als ik mijn stuur los laat rondom die snelheden begint het goed te shaken, en zodra ik mijn stuur weer vast hou is het trillen direct onder controle. Ik heb al diverse fora's afgestruind en krijg constant dezelfde antwoorden te
  14. Hij is vervangen. :edit: Er zat veel speling op, na contact met Pieter (gegaan via de werkplaatsen) was de conclusie dat hij vervangen moest worden. (Pieter wist dit natuurlijk al, maar vind het altijd wel netjes om te reageren op een post die ik zelf ben begonnen)
  15. Hey Pieter, Het was toch de nokkenasketting. De kleppen hadden geen speling en alles draait weer zoals het moet. Toch heel erg bedankt voor alle extra info, en hopelijk hoef ik dit niet weer te doen, tot ze de 150k heeft bereikt
×
×
  • Create New...

Important Information