Jump to content

Paulus Pasta

Clublid
  • Content Count

    179
  • Joined

  • Last visited

About Paulus Pasta

  • Rank
    meubilair

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. De verkleuring die je ziet is de schaduw vd fotoding. Wat dat betreft was er niks mis met de schijf.🥴🥴 Dit is bij ca 70.000 km. Ik heb al eens begrepen dat de achterremschijf wat gevoeliger is voor onregelmatige slijtage. Dat lijkt nu ook wel bevestigd.
  2. Tsja, een excuus heb ik niet, en schaam me dood wat me overkomen is. Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat de minimale remschijfdikte 3,5 mm is. Ergens in de loop van vorig jaar nog nieuwe blokken in gezet en “dat kan nog wel even”. Helaas is de minimale dikte 4,5 mm. Stom stom stom dus. Nu is op de dunste plekken de remschijf 4 mm, en kijk: rondom de gaten verschijnen overal scheurtjes. Gevoelsmatig heb ik na de remblokwissel niet eens zo veel meer gereden en lijkt het alsof de overgang van “ogenschijnlijk goed” naar” hopeloos gevaarlijk” in een kort tijdbestek vwb kilometers heeft plaats gevonden. Inmiddels een andere gemonteerd en volgens de leverancier worden de scheurtjes veroorzaakt door temperatuurverschillen waarmee een oude schijf niet meer overweg kan. Dat kan ik niet plaatsen maar neem ik dan maar als kennisgeving aan. Voor een ieder: denk niet, maar weet!
  3. Paulus Pasta

    TDM 900 start niet

    Kijk eens bij Rik Donkers auto electrics, rdae.nl linkje zal niet werken, maar dat los je op. o, eieren na pasen geloof ik.🥴🥴
  4. Paulus Pasta

    Tanktas

    Zelf heb ik zo’n “bagster” set. Zie de foto’s boven. Eenmaal de tankhoes gemonteerd heb ik die gewoon altijd laten zitten; het is deugdelijk materiaal, goede pasvorm etc., en zit dus ook stabiel en vast. Elk model tanktas (van bagster uiteraard) past op de tankhoes, en ook dat zit stevig. Prima spul, en met wat geduld voor een acceptabele prijs op Marktplaats te scoren.
  5. Inderdaad met soldeerverbinding weer gefikst, en alles doet het weer. Al doende bemerkte ik dat het mankement zich ter hoogte van de las in het frame bevond, waar ook een lasspetter zit. Gedurende de tijd heeft die zich tegoed gedaan aan de kabelboom. Kijken of ik met wat schuurlinnen/liefde en geweld de scherpe kantjes er kan afhalen.
  6. Al eerder wilde het controlelampje van een knipperlicht niet werken (inmiddels mag ik veronderstellen dat dit helemaal los hiervan staat), maar met een tikje op het dashboard en het was gefikst. Heerlijk toch! Maar niet lang daarna begon de dagteller en klok niet correct te functioneren. Toeval? Heeft het met elkaar te maken? Afijn, de wispelturigheid van dat functioneren begon me de keel uit te hangen en de zekering voor de backup verwijderd. Nu na mijn vakantie maar eens gaan kijken, en wat blijkt: de permanente voeding naar het dashboard functioneert niet na de zekeringkast. Hoop gefrutsel en gedoe en nu blijktde kabelboom tegen het frame geschuurd. Juist de kabel van het dashboard is door, andere hebben wat slijtplekjes maar niks serieus. Mazzel dat dit gebeurt bij een niet belangrijke groep, en mazzel dat ik de zekering uit getrokken heb. Kijken hoe ik dit morgen repareer, sokje of maar wat solderen.
  7. Dat is een toeval. Met een band waarvan ik dacht “ daar rijd ik het seizoen wel mee uit”, nabij Turijn gekomen. Het middenloopvlak ging nog wel, de zijkanten zaten op de limiet. Zo wil ik niet door, en op 3,5 km van mijn verblijf een motorreparatiezaak/bandenhandel gevonden. Band moest wel besteld worden, zodra binnen gebeld, afspraak voor volgende dag. bridgestone t 31 achter, incl allemontage werkzaamheden : 160,- Franco de Bortoli via pianezza 5 (bis 1) 10040 san gillio (nabij turijn).
  8. Paulus Pasta

    Oordopjes

    Verhip, nou, dat was juist niet bij me opgekomen!
  9. Paulus Pasta

    Oordopjes

    Zelf heb ik ook die op maat gemaakte, en daar krijg je een tubetje glijcreme bij met de bedoeling dat te gebruiken bij het inbrengen. Dat gebruik ik altijd als ik verwacht een langere rit te maken; werkt een stuk beter (lees comfortabeler) dan een beetje spuug of zo. (elke gelijkenis met welke vunzige gedachte dan ook, is geheel voor eigen rekening.)
  10. Met de tdm niks gedaan, maar wel al ingeschreven bij de mgcn landmarkrally, https://www.mgcn.nl/kalender.php?categorie=2&pagetype=2&id=90 en nieuwe (gelamineerde ) kaarten besteld (dld en alpen), die kunnen dan weer goed van pas komen.
  11. Leuk dat topicstarter een ander zicht heeft gekregen op de Guzzi. Het is herkenbaar dat je als guzzi-rijder wel eens meewarige blikken krijgt. Het is dan ook best wel herkenbaar dat bij Guzzi (en andere merken ook wel), storingen of kwaliteitsfouten vaker voorkomen dan bij japanse motoren. Kijk alleen maar eens naar de forumgrootte en inhoud op het mgcn forum. Neemt niet weg dat juist ook door hun eenvoudige bouw een reparatie relatief makkelijk is. Bij de V7 als boven was dat ook een van de eisen die de overheid stelde: lange levensduur en eenvoudig onderhoud. (Oorspronkelijk voor de overheid bedoeld. Overigens kent dit type blok niet eens een oliefilter.) Zelf heb ik ca 38 jaar tot volle tevredenheid en met overtuiging ook guzzi gereden, totaal ca 350.000 km, waarvan 220.000 met mijn Sp met zijspan. Daar heb ik van alles mee gedaan: woon/werk, vacantie, rally gereden, demonstratieraces. Nat uurlijk was er wel eens wat meer dan onderhoud alleen, maar over het algemeen niet kapot te krijgen. Het kan dan ook zomaar zijn dat er weer eens een kleine Guz komt, ik kan ze van harte aanbevelen maar besef dat het is als spaghetti: hardstikke lekker maar er valt wel eens wat van je bord.
  12. Paulus Pasta

    Accu

    Heb in het verleden ook gel accu’s gehad ivm onderhoudsvrij,en met goede ervaringen. Paar jaar geleden ook een gekocht voor de tdm, maar die kreeg hij niet rond getornd. Hoelang zo’n ding op de plank heeft gestaan bij de leverancier weet je niet; maar een “gewoon” onderhoudsvrije doet het inmiddels al jaren prima. Er is een mooie naam voor (cca geloof ik) wat staat voor de kracht die de accu kan (moet) leveren bij een koude motor. Werd me toen verteld dat dat bij een gel accu iets lager is.
  13. Tegen mijn principes in heb ik onlangs ook een helm via internet besteld. Een shark evo one 2. Een model wat zomaar rond de 400,- kan liggen; weliswaar zie je stuntprijzen van ca 260,- maar dat zijn incourante maten, gedoemd winkeldochter te worden. Bij toeval kom ik op een site INN (motard inn in dit geval), die kortstondig een courant model vwb kleur en maat voor 235 aanbood. Besteld, en mooi conform levertijd geleverd. Ik moest even slikken toen de doos binnen kwam: perfect gewoon. Direct na mijn bestelling werd de prijs met ca 100 euro verhoogd. Inn levert op diverse sportgebieden soms(!) tegen spectaculaire prijzen, en allemaal gerenomeerde merken. Het bedrijf zit in spanje, even passen of terug om te ruilen is er niet zomaar bij, service of garantie wordt ook lastig. Het prijsverschil was me nu te groot, wat dat betreft gaat de voorkeur nog altijd uit naar een regionale leverancier. Wellicht kan iemand zijn voordeel er mee doen.
  14. Wie dacht dat ik in slaap was gesukkeld heeft natuurlijk gedeeltelijk gelijk. Maar heb de afgelopen periode niet veel tijd gehad. op enig moment de telefoon op het frame geknutseld zoals Jan dat wellicht ook gedaan heeft. Het resultaat is bar en boos. Daarop mijn vrouw aan het werk gezet achter de naaimachine en een solide bevestiging gemaakt op de zomer!kleding. Het beeld is nu voor mij meer dan acceptabel. De plaats is boven “tepelhoogte”, maar eigenlijk toch nog te laag: het scherm neemt het zicht weg op de voorliggende weggedeelten en dat maakt het filmpje niet zo spannend. Van de winter de bevestiging verplaatsen. Geen idee of er ook glasheldere schermen zijn, dat lost ook wat op. Lastig is het aan - en uitzetten: je moet er voor stoppen. Dat wil je niet dus soms neem je veel te lange perioden op, die achteraf nauwelijks geschikt zijn voor je film. Ondertussen loopt de opslag van je telefoon nodeloos vol. Andersom ook, je ziet een fraai ver gezicht, maar voor je het weet is t weer voorbij. Stoppen , omdraaien en opnieuw doe je ook maar 1 keer. Hoe het gaat bij een echte camera, weet ik niet, maar ik zette de complete opname op de ipad, en wiste direct de opname op de telefoon en bewerkte de fragmenten in iMovie of zoiets. Nu, later thuis, krijg ik de mededeling dat de filmpjes niet afgespeeld kunnen worden omdat het oorspronkelijke materiaal er niet meer is, terwijl mijn heenreis filmpje niet ge-upload kan worden naar dit forum toe (600 mb, is dat teveel of zo? Twee keer geprobeerd, misschien zie je wat flarden.) Daar snap ik dan weer helemaal niks van, want hij staat er toch gewoon? Al met al concludeer ik voor mezelf dat het filmen op zich redelijk gaat, maar de bediening lastig. Ik geloof dat ik van een verdere carriere in de filmindustrie maar af zie; hoewel je ook kunt omdraaien: met een makkelijker bediening ga je ook “beter” filmen.
  15. Dank voor je moeite Jan. Grote kans dat ik hem mis; als troost zit ik wel 6 weken in zuid frankrijk, met tdm, dat dan weer wel.
×
×
  • Create New...

Important Information