Jump to content

appie26

Clublid
  • Posts

    1,277
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

2,679 profile views

appie26's Achievements

Lid van de club van 1000

Lid van de club van 1000 (12/13)

  1. appie26

    Carbs of kleppen

    2 bougies, 2 kabels en 2 bobines. Voor de zekerheid.... Je schrijft enkelvoud... Bij de carbs schrijf je dat je de stelschroeven 2,5 slag hebt uitgedraaid. Je kan ook nog de gasnaaldhoogte checken. Maar da's afstelling. Je moet eerst zeker weten dat je ontstekings- en carb onderdelen 100% zijn.
  2. appie26

    Carbs of kleppen

    Tja. Op afstand altijd lastig. Maar weet je zeker dat de membranen goed zijn? Ff binnenste buiten draaien dat je echt goed de "holtes kan checken". Dit omdat je meende te zien dat 1 naald wat stroef op en neer ging. Alleen er naar kijken is dan niet genoeg echt alle bochten die erin zitten andersom draaien. Dan zou ik nog kunnen bedenken of hij goed synchroon staat. En weet je zeker dat de juiste sproeiers erin zitten? En weet je ook zeker dat de vonk ok is? Bougies en bobines? Ik kots alles er maar uit wat in me opkomt.....
  3. appie26

    Angel Eyes 3VD

    https://www.motorfietsblog.nl/mag-ik-met-imitatie-rem-en-koppelingshendels-op-mijn-motor-in-duitsland-rijden/ Volgens dit artikel ben je in principe de Sjaak. Je kan geluk hebben dat de agent van dienst er minder zwaar aan tilt. Ik zat er lekker in, was een ambush van 4 auto's en een motor. Veel jonge koppies en een oudere agent die het vonnis velde, dus waarschijnlijk allemaal agenten in opleiding. Ze zaten er met 5 man op de knieën bij om alles na te lopen. Dat soort controles doen ze op het industrieterrein bij mijn werk ook vaak voor aanhangers. Als je daar word gepakt wordt ook alles minutieus nagekeken. Heb wel eens een officiële waarschuwing gehad voor een missend ventieldopje........ Met die agenten in opleiding erbij zijn ze extra streng lijkt wel... Ook interessant: Met de dagrijd verlichting waren ze ook niet blij. (geen E nummer) Gewoon in Nederland gekocht maar zal wel van Chinese oorsprong zijn. Remleiding achter, (Engelse Ebay komaf, dus geen E nummer), voetsteps , stuureind beugels (scherp), En mijn mooie dure Rizoma spiegels waren te klein. Daar hadden ze een kaliber plaatje voor die vol in het spiegel oppervlak moet passen. Die paste dus niet. Dusssss, de koplampen en hendels zijn exit. Aangezien ik in Twente woon rijd ik te vaak in Duitsland om dit alleen bij geplande buitenland ritten te gaan ombouwen, dat wil ik toch wel gewoon voor elkaar hebben. Spiegels en stuureind beugels ga ik even over nadenken. Het echte speciale van mijn fiets zien ze ook in Duitsland toch niet en dan moet het allemaal maar met iets minder bling bling. Dit liever nooit weer.....
  4. appie26

    Angel Eyes 3VD

    Ff update van de ringen. Ze zijn gewalst en nu moeten ze gelijmd worden. Het gaat langzaam..... MAAR! Ik heb vandaag mijn voorlopig laatste toer-rit gemaakt. De rest van dit seizoen gaat verloren door een op hand zijnde verbouwing en verhuizing. Leuk, een rit van Oldenzaal naar omgeving Tecklenburg en weer terug. Redelijk dicht bij huis en toch van die Eifel achtige bochten. En je raad het al, in een politie fuik gereden en ik kon de motor mooi laten staan en €110,-- aftikken vanwege? Juist.... De koplampen... EN trouwens de ongekeurde alu rem- en koppelings hendel. Dus alle spookverhalen over die strenge duitse regels hierover zijn vandaag voor mij helaas uitgekomen. Heb ik nog geluk gehad dat ik afgelopen winter er een paar E keur dempers op heb gemonteerd. En nu een aanhanger regelen om dat ding morgen weer in de schuur te krijgen. Dus hoe mooi ik die Angel Eyes ook vind. Ik zet mijn vorige originele dubbel-licht unit weer terug. Ik ben er ff helemaal klaar mee.
  5. Ik zou gewoon een superbike stuur erop zetten. Het zal me verbazen als het geen verbetering voor je is. Als blijkt dat het stuur te laag is voor je kun je altijd risers ertussen zetten. Ook handkappen zijn geen probleem. Alleen heeft een origineel stuur ingelaste proppen met schroefdraad erin getapt. Die aftermarket sturen zijn gewoon hol en dan moet je de stuurgewichten en/of handkappen vastzetten met stuureind adapters.
  6. Pieter doet met LSL sturen. Welke type weet ik niet zo. Ik gok de naked bike of de superbike variant. Ik heb zelf een ABM stuur, de 0229. Zoek daar maar eens op. Die zijn wat breder, rechter en vlakker dan origineel waardoor je polsen rechter staan. Er bestaat ook een streetbar versie, bij ABM de 0230. Die zijn nog vlakker en breder. Die zijn erg mooi om te zien maar voor mij iets te ver naar voren. Bovendien loop je de kans dat je gaskabels in je tank drukken bij maximale stuuruitslag.
  7. Kan ook gewoon een versleten of imitatie kabel zijn? Ik heb een eBay kabel gehad die ging zo vervloekte zwaar dat ik na het plaatsen direct ben door gereden naar een Yamaha om een originele te bestellen. Met een originele kabel ging het knijpen weer veel lekkerder.
  8. Carbs zou mijn gok ook zijn. Maar op afstand altijd lastig. Het makkelijkst is idd het ding wegbrengen, een week wachten en dan vragen wat het geweest is.
  9. appie26

    Handvat verwarming

    Da's toch echt exact dezelfde klacht. Dat geeft hoop!
  10. appie26

    Handvat verwarming

    Thanks Mathijs, voor de input. Ik heb de originele kabel van Oxford gewoon direct op de accu geschroefd. Dus lijkt me op zich redelijk bullet proof. Maar aan de andere kant, er zitten ondertussen aardig wat extra aansluitingen op de plus van de accu. Ik heb daar al een wat langer boutje op zitten om al die extra sluitringetjes de baas te kunnen. En de Oxford zit daar waarschijnlijk als laatste bovenop gedrukt. Morgen gaat de tank er toch af omdat ik van plan ben de carbs te synchen en dan kan ik de Oxford aansluiting wel even direct als eerste op de accu pool drukken en alle contactvlakken oppoetsen. Wie weet dat hij als grootste stroom trekker last heeft van de weerstand van al die opgestapelde aansluitringetjes. Aan de ene kant lijkt het me wat vergezocht maar aan de andere kant, als de contact vlakken van al die ringetjes op elkaar hier en daar wat vervuild of roestig zijn zou het misschien nog wel kunnen helpen. Omdat het spul morgen toch bereikbaar is door de verwijderde tank, is het ook een kleine moeite om dat aan te passen. Mocht dat niet helpen dan kan ik um altijd nog achter dat relais hangen. Wordt vervolgd.
  11. appie26

    USB lader

    Voor een geschakelde pluspool wordt vaak de plus van het kleine lampje boven de koplamp gepakt. Maar bij voorkeur om een relais op aan te sluiten. Zodat je USB dan direct stroom van de accu krijgt. Als je alleen een navi wilt aansluiten: Die neemt niet zo veel en kun je wel direct via dat lampje aansluiten. Maar aangezien je een USB wilt doen zou ik een relais doen.
  12. appie26

    Handvat verwarming

    Vandaag na een hele dag toeren zonet de laadspanning nog eens gemeten. Die zit nu keurig tussen de 13,2 en 13,5. En blijft ook staan als ik de HVV op 100% aan zet. Het lijkt erop dat ik ook een over ijverige battery saving mode heb, exact zo als ik het filmpje. Dus ik ga die modus ook uit zetten en de HVV achter een relais hangen. Er zit al een relais voor de voeding van de navi dus het is een kwestie van wat kabeltjes omleggen.
  13. Bedoel je die inbusbout onderin de poot? Die koperen ring kun je wel hergebruiken.
  14. appie26

    Handvat verwarming

    Ik heb afgelopen winter een set Oxford handvatverwarming gemonteerd. Aangezien de huidige sets een intelligent stuurkastje hebben kan deze gewoon direct aan de accu gemonteerd worden. Nu heb ik afgelopen zaterdag de eerste echte testrit gemaakt. Nu ging in alle warmte standen vrij snel na inschakelen het lampje "battery saving mode" knipperen. Wat ik ervan kan vinden betekent dat dat de spanning dan onder de 11,5 V zakt en de verwarming zichzelf dan uitschakelt. Dat klopt ook wel want ik vond de voelbare warmte ook minimaal. Dus dan komt de vraag, waarom doettie dat???? Accu is 2 jaar oud, dus op zich niet te oud. Daarnet even gemeten, de accu gaf 12,7 V uit zichzelf. Na het starten op stationair toerental klimt hij naar 13,8-14 V. Bij gas bijgeven zakt de spanning naar zo'n 13,4 V. De motor start verder prima en rijdt heerlijk, dus ik heb totaal geen reden om een storing in het laadsysteem te vermoeden. Maar ik ben niet zo'n hele ervaren electro techneut en ik zou verwachten dat de spanning bij een hoger toerental eerder hoger zou worden dan zou inzakken. Ik kwam op YouTube een filmpje tegen waarin ook dat "battery saving mode" lampje ging branden terwijl er gewoon ruim 14V wordt gemeten: Ik kom wel meer van deze verhalen tegen dat die battery saving mode niet echt bulletproof werkt, en wordt deze melding genegeerd en kan deze melding/veiligheid zelfs worden uitgeschakeld. Dan werkt de verwarming gewoon. Dan lijkt het me trouwens wel verstandig om het systeem dan via een relais over het contact te laten schakelen. Maar voordat ik die kant op ga denken wil ik wel zeker weten of mijn laadspanning wel deugt of dat er iets niet helemaal naar behoren werkt. Op verschillende YouTube filmpjes is de laadspanning iets van 14.3V terwijl ik dus max. 14.0 V meet. Dus dat lijkt me wel aan de lage kant. Graag hoor ik jullie meningen en vermoedens of alles naar behoren werkt en ik straffeloos die melding kan uitzetten en dan de bedrading via een relais kan laten lopen of dat er toch wat mankeert aan miin laadspanning en ik bv aan een andere regelaar of accu of wat anders toe ben.
  15. Hps motoren een goeie voor de juiste revisiesets. Postema modificatie is een vulringetje aanbrengen zodat de naald recht omhoog getrokken wordt.
×
×
  • Create New...

Important Information