Jump to content

appie26

Clublid
  • Content Count

    994
  • Joined

  • Last visited

About appie26

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

1,708 profile views
  1. Uit mijn hoofd zou ik 6 mm hebben gezegd maar heb net ff gekeken en er blijkt bij mij 5.5 mm op te zitten. Ben er wel een beetje ziek van want ik heb net vorig jaar alles vervangen met, op het oog, hele mooie slang van de lokale automaterialen zaak. Nog geen eens Ali Express slang. Maar in elke buitenbocht zitten nu al scheurtjes in de buitenste laag. het is slang met een dubbele inlage dus zal nog wel ff goed gaan qua lekkage maar voor komend seizoen kan ik er weer mee aan de slag..... Het lijkt erop dat die slangetjes nogal wat te leiden hebben van de warmte die het blok uitstraal
  2. Mooi he? Die evolutie? Gray 1994.....
  3. Ik help het je hopen. Maar het lijkt me dat die verloopjes db killers zijn die aan de voorzijde van de dempers zitten. Als dat zo is verwacht ik niet dat ze zonder die dingen zo veel stiller zullen zijn. Ik zelf heb Leovince SBK dempers met E keur. Nadat ik voor de looks die dempers 10 cm heb ingekort zijn ze met db killers dermate luid dat ik niet de indruk heb dat die E keur nog gerechtvaardigd is. Voor komend seizoen heb ik daarom ook van die db killers gekocht die in de voorzijde van de dempers moeten. Heel benieuwd of dat veel herrie scheelt.
  4. Als je de street legal versie eronder zet dan hoef je voor Duitsland niks meer te regelen, daar ga je geen problemen mee krijgen. Qua geluid vallen ze netjes tussen de race pro stocks en de originele uitlaten in. Als je in een wilde bui bent zijn ze misschien wat te braaf maar ik heb nu luidere dempers waar ik op zich kippenvel van krijg als ie stationair loopt. Zo lekker zwaar en boos maar bij vol doortrekken wordt ie wel erg luid en dan verlang ik nog wel eens terug naar de pro stocks street legal. Die zijn mooi om te zien en klinken beter dan de originele dempers maar je hebt er nooit
  5. appie26

    Frame

    https://tdm-trx-tracer.nl/forums/topic/4539-tdm-3vd-gescheurd-frame/?do=findComment&comment=59774 Onze conclusie was dat de 2e generatie zilvergrijze 3VD frames die plaat ook al blijken te hebben. Dat zou je je idd kunnen afvragen maar bij de gele badeend was het echt een flinke jongen, niet onlogisch met een opgekieteld blok EN stuggere achterdemper. Maar het lijkt er dus op dat die scheur lekker doorgroeit als je er nix aan doet en dus het frame steeds meer verzwakt en wat er dan op den duur gebeurt,,,,,,,. Ik zou er altijd op reageren als ik ooit weer zo'n scheu
  6. appie26

    Frame

    Zoek maar eens op het forum. Is zat over geschreven, MET plaatjes. Dat zwarte dopje is niet die van de achterbrug maar het kleine dopje waar een bevestigingsbout van het motorblok achter zit. Die scheur is vaak nauwelijks te zien aan de buitenkant. Ik heb die scheur pas ontdekt na demontage van het blok. Zat compleet aan de binnenkant. En het was een flinke jongen! Zeker 10 cm lang en niet te zien met het blok er in.
  7. appie26

    Frame

    Ik zou zeggen dat het wel een liefhebbers motor is/wordt maar of het een type liefhebber is die zo precies gaat kijken op matching nummers en originele boutjes??? Als ik een 3VD zie waar bij staat: volledig origineel. Dan denk ik altijd, dus een weke vering, roestige uitlaat met flutgeluid etc,etc. Ik ben dus niet zo van het origineel houden, ik ben meer net als jij (denk ik): behoorlijke liefhebbers maar dan wel met een gezonde liefhebberij in het pimpen/verbeteren van een 3VD. Ik heb misschien makkelijk praten omdat ik bij een metaalbedrijf werk, maar ik zou in dit geval het origi
  8. appie26

    Happy New year

    Iedereen de beste wensen voor 2021 en dat het maar een mooi motorjaar mag worden!
  9. @RBS Ga je toch over op een andere belly pan? En die grote dan waar je zelf wat aan hebt gepolyesterd? Ik zie trouwens dat die link een belly pan is voor een TRX ipv een TDM. Een TRX heeft andere, symmetrische voorbochten. Zal dat goed gaan met de TDM voorbochten? Ach... Nu ik erover nadenk.... Hij moet toch nog gespoten worden dus je kan er altijd nog de zaag inzetten.....
  10. Prostocks zijn een prima keus maar je hebt daar 2 varianten in: Racing use only, heeeeerlijk geluid maar wel aan de luide kant en niet legaal voor de openbare weg. En: Street legal, wel legaal dus.... maar het geluid is voor vervangingsdempers wel weer erg stil.. .... Maar wel weer beter dan de originele fluisterpotten.. Keuzes, keuzes..... Prostocks zijn wel erg goed op te poetsen omdat ze vol RVS zijn.
  11. Op zich zitten er leuke extra's op. Dus als ie in basis een beetje ok is kan het een leuke klus zijn. Maar ik sla ff over.
  12. Aha! Onze -3VD to the rescue- held heeft weer toegeslagen dus! Goed bezig man! Vooral top dat je dan ook gelijk een vrij kansloze motor aanpakt en niet alleen een poets projectje uitgezocht hebt. Mijn winterproject is deze keer het neerzetten van een nieuwe slaapplaats voor de grijze badeend. Die blijft deze keer op een paar details na onveranderd voor komend seizoen. Mag ook wel, want vorig jaar was het met 2 gestripte fietsen ook wel een beeeetje veel....
  13. Moet je wel heel veel liefhebbert zijn.... Interessante combi van donkergrijs frame en lichtgrijs blok trouwens.
  14. Hoeveel uitlaten wil je op voorraad hebben? Of is dit een soort uitlaatklep voor je?
×
×
  • Create New...

Important Information