Jump to content

appie26

Clublid
  • Content Count

    569
  • Joined

  • Last visited

About appie26

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

893 profile views
  1. appie26

    benzine

    Ik merk eigenlijk geen verschil..... Ik maak me er ook niet zo druk om. Gewoon gas geven! Het ding bij voorkeur niet onder de 4000 rpm laten komen. Dan looptie het best en ook het zuinigst. Ik zorg er eigenlijk alleen maar voor dat ik de carbs goed onderhoud en regelmatig de bougies wissel. Bij de bougies die eruit komen ff checken of de kleur nog goed is en voor de rest rijden, tanken, rijden, tanken, rijden, tanken etc.etc.etc.etc. Wattie van mij verbruikt boeit me niet zo. Als hij maar lekker rijdt en dat doettie!
  2. appie26

    olie checken

    Dat met die peilstok bedoelde ik dat als je graag op die manier wilt peilen je een 3VD moet aanschaffen. Als geintje..... Ik geloof als ik het zo lees dat je denkt dat je met een 3VD peilstok olie kunt peilen bij een 4TX. Maar dat kan niet. Een 3VD heeft een andere olietank met een peilstok i.p.v. een tank met peilglas zoals de 4TX heeft. Wat betreft dat hoge peil. Ik herinner me dus dat er wel meer over geschreven is en dat teveel olie geen enkel probleem is vanwege het dry sump smeer systeem. Zelfs dat Pieter ooit bijna een dubbele hoeveelheid olie heeft afgetapt bij een beurt zonder dat de eigenaar dat merkte. Het zou wel kunnen dat die laatste oliewissel niet goed is uitgevoerd aangezien je bij een TDM 2 aftappunten hebt. Stel je nou voor dat die persoon maar 1 punt heeft gepakt en er daarna wel 4 liter heeft ingegooid. Dan zou er dus duidelijk teveel in zitten. Maar ik ga niet zeggen dat ik het absoluut zeker weet. je kunt om het zeker te weten Pieter ff bellen of idd gewoon wat aftappen en kijken of je dan een duidelijker beeld krijgt van de werkelijke inhoud.
  3. appie26

    olie checken

    Een 3VD heeft een peilstok als je dat zo graag wilt 🙂. Maar ik heb wel ergens op het forum gelezen dat er rustig wat teveel in mag zitten. Dus zolang hij er nix uitkotst....
  4. appie26

    benzine

    Is toch zeker in wat topics langs gekomen en zag het laatst nog in de Facebook groep voorbij komen. Samengevat zou mijn conclusie zijn: Voor gemiddeld gebruik voldoet 95 prima maar dan voordat je hem wegzet voor de winter (als je dat doet tenminste) aftanken met 98. Dat bezinkt minder en dan loopt ie bij het begin van het seizoen daarna duidelijk beter. Ik zelf heb een pomp met 100 vlak bij dus dat tank ik eigenlijk altijd en anders 95 onderweg ,maar wel een merk.
  5. Dat red ik net wel/net niet in een seizoen. Maar ik wil dat ding gewoon zo goed mogelijk hebben. Dus kosten/ baten een beetje maar voor het grootste deel liefhebberij. Daarnaast reed de mijne na het vervangen van naalden/ buizen en een rondje afstellen zooooo veel fijner dat alleen dat al de reden was om te investeren in onderdelen.
  6. Ik had hem al in de agenda staan en vond de datum idd wat ongelukkig gekozen. Maar de TT kan ik opnemen en later terug kijken en een TDM rit niet. 😁 Maar buiten dat denk ik dat dit wel een goede keuze is. Ben erg benieuwd hoe de rit eruit ziet.
  7. En check ff of je choke schuif soepel loopt en volledige slag heeft. Misschien blijftie hangen.
  8. Je kunt eerst eens kijken naar de bougies. Die geven al heel wat info over hoe rijk de motor loopt. Als het goed is zouden ze met dat verbruik bij jou zwart moeten zijn wat duidt op een te rijk mengsel. Als je een 3VD zou hebben dan zou ik zeggen dat je naalden en buizen versleten zijn. Maar ik dacht dat dat die slijtage niet meer voorkwam bij een 4TX, maar dat weten anderen beter dan ik. Voordat je spullen gaat kopen zou je nog wel eens kunnen kijken op welke groef de gasnaald staat en een evt. een groef hoger zetten zodat de naald lager komt te hangen en gelijk kun je de naalden checken op slijtage plekken. Met een beetje geluk kun je dan ook al een goede indruk krijgen of de buizen nog mooi rond zijn. Daar kun je vrij makkelijk bij als je de tank wegdraait en luchtfilterhuis weghaalt. Daarnaast kun je checken of de mengselschroeven zo'n 3 slagen los staan. Maar dan moet je aan de onderkant van de carbs zijn dus iets meer gesleutel.
  9. ABM 0230. In het rood. Heb het stuur wat smaller gemaakt van 820 mm naar 780 mm anders pasten de kabels niet. Hoogte 75 mm, pull back 65 mm. Past plug&play op een 850. Misschien ook op een 900. Stuur is voor mijn korte armen net te laag/recht, dus nu een ABM 0229 gekocht. Die is wat hoger en meer naar je toe geknikt.
  10. Precies. Lekker je ding doen en mocht het resultaat wat minder zijn dan je had gedacht dan gewoon weer wat anders proberen. Leuk! Ga zo door zou ik zeggen en vergeet niet om foto's te blijven posten.
  11. Mooie kleuren combi. Spiegels vind ik persoonlijk wat minder in wit, zou ik zwart laten.
  12. Was al bang een pro Apple tegen pro Android discussie aangewakkerd te hebben. Net zoiets als de pro TomTom tegen pro Garmin discussie. Of een banden discussie, of zelfs een - wat is een mooie kleur voor een TDM- discussie. Een ieder zal daar voorkeuren in hebben. Om eindeloze discussies te voorkomen laten we het maar bij pro TDM houden.
  13. Apple heeft sowieso een hekel aan vreemde bestanden dus dat verbaasd me eigenlijk niet. Ben daarom er al niet zo'n fan van. Met Windows/Android kun je veel meer "spelen".
  14. Als je routes wilt rijden met een gratis app ken ik alleen kurviger en calimoto. Maar zover ik weet kun je bij beide geen bestaande routes laden, alleen nieuwe routes maken. Myrouteapp heeft ook een navi maar die is betaald. Schijnt wel goed te zijn. Maar de TT riders en Garmin Zumo's kosten wel wat maar ze zijn hun geld meer dan waard. Ik reed vroeger ook een beetje waar de wind naar toe stond maar ik kan nu niet meer zonder navi.
  15. Ik heb dat gpx viewer ook gedownload en dat is duidelijk een viewer. Hij laat de route zien maar heeft geen navigatie functie. Weet niet of we over dezelfde gpx viewer hebben.
×
×
  • Create New...

Important Information