Jump to content

appie26

Clublid
  • Content Count

    1,117
  • Joined

  • Last visited

About appie26

  • Rank
    Lid van de club van 1000

Recent Profile Visitors

2,035 profile views
  1. Van een 900 niet. Die heeft een andere veerophanging met een link systeem. Van elke 850 versie gaat wel passen. Dus ook van de 4TX die tot t/m 2001 is gemaakt.
  2. appie26

    Voorrem trilt

    Thanks voor je aanbod Rob. Woon in Hengelo dus niet echt naast de deur. Maar ook niet onmogelijk. Die Maximale afwijking in de schijven is dus exact wat ik meet wat me idd doet twijfelen of de schijven nu de boosdoener zijn. En het zijn ook nog van die mooie wave schijven die nog als nieuw zijn... Ik baal ook wel dat ik de oude remblokjes gelijk heb weggegooid. Anders had ik die er weer ff ingezet. Stel je toch voor dat die nieuwe blokken gewoon niet matchen met deze schijven.... Ik heb nl het gevoel dat het trillen erger wordt naarmate de rit langer duurt. Dus alsof het trillen erger wordt al
  3. appie26

    3VD opknappen

    Heyyyy.... Chris is alive! Afgelopen zondag was ik weer de enige 3VD piloot tijdens de Frieslandrit en heb ik nog even gedacht, hoe zou het met Chris en zun 3VD zijn. En was hij niet bezig met een nieuw blok te bouwen? Lang nix van gehoord. En voilà, prompt kom je met een update! Toeval bestaat niet..... Maar mooi dat het blok zich goed houdt. Keep us informed! En foto's graag!
  4. appie26

    Voorrem trilt

    Klauwen gereviseerd. Helaas, waar ik eigenlijk al bang voor was, geen verbetering. Bij beide klauwen 1 zuiger die er met lucht niet uit kwam maar wel met de hand terug te drukken was. Ook waren de zuigers en de klauwen best wel schoon en de rubbers mooi soepel. Al met al was de revisie niet echt noodzakelijk maar natuurlijk nooit voor niks. Ben toch bang dat die 0.15 mm slag te veel is........
  5. appie26

    360 graden

    Dat wordt dan een 3VD. De eerste versie met de ronde koplampen. Die zijn van '91 t/m '95. Dus wat je ook koopt, een oud beestje. De eerste modeljaren hebben een antraciet kleurig frame en blok. Daarna kregen ze een zilvergrijs frame en blok. Specifieke aandachtspunten zijn olieverbruik/motorschade door verkeerde manier van oliepeil controleren, 3e versnelling die eruit springt, scheurvorming aan de linkerkant van het frame bij het kettingwiel en versleten gasnaalden en buizen. Ik zou zoeken naar een later model met zilvergrijs blok/frame. Die heeft een verbetering in het frame om die scheurvor
  6. Als je iets moois hebt stuur maar op naar de toercommissie. Kunnen we hem omzetten naar een officiële clubrit! We staan altijd open voor leuke rit suggesties door kenners uit de regio.
  7. Welkom! Zo op de foto een nette 4TX. Grappig dat de in principe modernere en meest doorontwikkelde TDM niet altijd de meest favoriete TDM is voor sommige rijders. En idd. het is geen strepen trekker bij de stoplichten maar als het bochtig wordt, dan wordt het leuk! Zeker met wat aanpassinkjes. Veel plezier ermee!
  8. Om het verhaal ff compleet te vertellen. In mijn groepje moesten er 2 in een onoverzichtelijke bocht plots uitwijken voor tegemoetkomende auto's. Ze zijn daarbij helaas in de berm beland en daar onderuit gegleden. De voorste bestuurder is daarbij op de zijkant in het gras beland en is met een pijnlijke schouder naar het ziekenhuis gebracht om foto's te laten maken. De achterste bestuurder (Douwe) is met motor en al met een pirouette in de naast gelegen sloot beland waarbij de motor op de spiegels na volledig kopje onder is gegaan. De motor moest er door een bergingsauto met d
  9. Graag gedaan Pieter! De route tot de lunch stop was top. Hopelijk was de 2e helft ook zo mooi..... Op de terugweg heb ik me toch een paar wolkbreuken op de helm gehad....... Ondanks de regen overall was ik toch behoorlijk nat geregend. Gelukkig scheen tijdens de route zelf de zon ☀️
  10. https://www.marktplaats.nl/a/motoren/onderdelen-yamaha/m1722953969-db-killers-voor-laser-prostock.html Volgens mij zijn hier wel geïnteresseerden voor te vinden...
  11. Ali is vanaf vandaag ook wat minder goedkoop.... Controleer ze nou eerst maar...... En als ze dicht zijn kun je gelijk met de naalden/CO schroeven gaan spelen.
  12. Dat van die gasmengsel schroeven heb ik ook altijd begrepen. Maar aangezien dat hij die andere persoon toch wat uitmaakte dat advies maar gegeven. In- en uitdraaien heb je goed. De gasnaald is voor een gedeelte cilindrisch en dan looptie taps in een punt uit. De straight dia is het cilindrische deel van de naald en de needle taper het tapse deel. Dat je veel hebt moeten reviseren snap ik. Da's die "stilstand =achteruitgang"
  13. appie26

    Voorrem trilt

    Klauwen reviseren? Neu..... Zuigers eruit, alles goed schoonmaken en weer in elkaar zetten met nieuwe rubbers erin. En je moet natuurlijk wel weten hoe je ontluchten moet.
  14. appie26

    Voorrem trilt

    Heb een meetklok zo goed en zo kwaad op de schijven gehad. Viel niet mee om een lijn op de schijven te vinden zonder een sparing te raken dus de waardes zijn niet 100% secuur. Ik meet links 0.07 mm en rechts 0.13 mm. Of rechts teveel is is ff afwachten. De zuigers aan de rechter remklauw zijn allemaal wel met de duim in te drukken maar 2 gaan er wel duidelijk zwaarder dan de andere 2. De revisie sets zijn besteld. Hopelijk zijn die snel binnen en kan ik de klauwen aanpakken. Daarna eerst maar eens rijden.
×
×
  • Create New...

Important Information