Jump to content

appie26

Clublid
  • Content Count

    907
  • Joined

  • Last visited

About appie26

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

1,514 profile views
  1. appie26

    “Classic“ TDM rescue

    Heb bar end spiegels gehad. Heel leuk, heel stoer en het zicht naar achteren vond ik op zich prima qua positie maar die dingen zijn de helft qua spiegel oppervlak en dat vond ik minder. Dus nu weer andere gemonteerd op van die verbreders, zodat het montage punt van de spiegels zo'n 50 mm verder naar buiten zit. Prima zicht nu. Heb geen 900 spiegels maar een after market model die van zich zelf ook al breder uitstaat dan het originele 850 model.
  2. appie26

    “Classic“ TDM rescue

    Die 1:23,5 van Jan is van een 900 en die zijn weer wat zuiniger dan 850's. 1:18,5 is voor een 4TX wel redelijk dacht ik maar heb ook wel 1:20 gelezen, maar dat kan best zijn geweest bij een rustige rijstijl.
  3. Scratch remover. Bij elke automaterialen handel te koop. Zelfs bij de Ac-tion. Het liefst uitpoetsen met een poetsschijf op een accu boor o.i.d. Daarna nieuwe wax erop.
  4. appie26

    “Classic“ TDM rescue

    Weet niet waar V-Trec 2013 vandaan haalt want ik weet niet beter dan dat 2010 het laatste produktie jaar is.
  5. appie26

    “Classic“ TDM rescue

    De hendel houder van de koppeling is gelijk bij een 850 en 900. Dus die kun je laten zitten. Dus dan hoef je alleen maar op zoek naar een 900 rempomp en hendelset. Ik heb overigens ook Ali hendels en die blijven prima op kleur en de afwerking is ook top. Het waren dan ook weer niet de meest goedkope Ali hendels.
  6. appie26

    “Classic“ TDM rescue

    De Blue Spots remmen vlgs velen nogal agressief i.c.m. de 850 rempomp. Je kunt ook de rempomp van een 900 nemen. Dat zou wat vriendelijker remmen. Bovendien kun je dan ook hendels voor een 900 pakken. die zijn er wel buiten de Ali hendels om.
  7. appie26

    RVS 2-1 uitlaat!

    Tja. Achteraf gezien ook een logisch verhaal. Maar dan snap ik de term "ik hoor de motor niet dus ik schakel op gevoel" niet helemaal. Je hoort de motor toch juist iets te nadrukkelijk? Ik heb nl op het moment een leenmotor met originele dempers en een hoog ruitje. Dat hoge ruitje geeft zo veel gebulder om de helm dat ik echt op gevoel/toerenteller moet schakelen. Maar dan dus omdat ik de motor letterlijk totaal niet hoor. 2 verschillende manieren van motorrijden kennelijk.....
  8. appie26

    “Classic“ TDM rescue

    Dasty =top. Cleanen van motor parts. Als vlekken tovenaar als er iets van de motor in je kleren is gekomen. Je kan er zelfs vervelende vliegen mee uit de lucht schieten. Remreiniger van de Ac-tion is ook onmisbaar bij het cleanen van je bike. Ook daarmee kun je trouwens vervelende insecten te grazen nemen.
  9. appie26

    RVS 2-1 uitlaat!

    Dat dacht ik nou ook. Een after market RVS uitlaat omruilen voor de originele omdattie te stil is??? De originele is juist het toonbeeld van een te goed gedempt 2 cilinder geluid. Bovendien zijn het zeer roestgevoelige dingen. Ik zou je aan willen raden om die RVS jongen eens goed te bekijken of daar niet wat meer geluid uit te halen is voordat je dat originele onding eronder prutst.
  10. appie26

    “Classic“ TDM rescue

    Maar als hij rijdend is zou ik voor nu tussen de klusjes door nog wel gaan toeren. Kleed je hem komende winter helemaal uit en dan volle bak aan de opknap. En neem geen nieuwe knippers van Ali!
  11. appie26

    “Classic“ TDM rescue

    👍 En nou snel verder met die knippers....
  12. appie26

    “Classic“ TDM rescue

    Die draadgaatjes in de benzinekraan zijn idd kwetsbaar en draai je snel dol. Je zou er helicoils in kunnen zetten. En sowieso een revisie setje in de benzinekraan. Da's het werk niet. Bij een een 3vd wil de aansluiting van de reserve op het kraantje wel eens los gaan zitten met daardoor lekkage. Er van uitgaande dat je die ook op je 4tx hebt zitten en je kunt hem draaien, dan ff opnieuw vastlijmen.
  13. appie26

    clubvragen

    Check maar ff bij evenementen hoe vaak er een rit wordt georganiseerd. Buiten de dag ritten hebben we 2 buitenland weekenden. Een paar koffiekletsen en 2 sleuteldagen. Door de Corona ellende is er natuurlijk weinig doorgegaan dit jaar. Op de eerste en tevens tot nu toe enigste rit kwamen zo'n 25 aanmeldingen voor. Da's denk ik een redelijk gemiddelde opkomst voor een dag rit.
  14. Michelin Pilot Road staat dacht ik erom bekend dattie ook in de regen zijn mannetje staat. Ik ben totaal geen banden expert maar de Pilot Road, Angel GT en T31 worden altijd genoemd als er naar banden advies gevraagd wordt voor de TDM. Dus waarom dat negeren en als je toch andere banden wilt zou ik gaan voor 1 van die 3. Via de zoekfunctie moet er meer over te vinden zijn. Banden vragen komen zeer regelmatig voor op dit forum.
×
×
  • Create New...

Important Information