Jump to content

appie26

Clublid
  • Content Count

    510
  • Joined

  • Last visited

About appie26

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

830 profile views
  1. Kan ik me niet voorstellen. Zoals Chris al schreef proberen om meer arm te creëren door een stuk pijp op de moersleutel te zetten. In combinatie met wd40 of nog liever iets als Imal op de schroefdraad kant van de as spuiten en dat een nachtje laten staan. Slagmoersleutel is ook leuk om de draad te laten schrikken. Maar moet je er wel 1 hebben.
  2. Tja. Ik denk dat er meer mensen zijn die het fijner hadden gevonden als Pieter wat centraler in het land zat. Maar dat gaat toch niet gebeuren. Als ik die kant op moet dan maak ik er gewoon een mooi tochtje van. Maar vanuit Twente is de afstand dan ook nog goed te doen. Vanuit de zuidelijke provincies is het idd een heel tochtje. Wie weet woont er een handig clublid een beetje in de buurt bij je?
  3. Koppelings veren worden met 8Nm vastgezet. Da's niet veel. Op gevoel draai je ze al snel te vast. Maar hoe erg dat is.....
  4. Lijkt wel dat bij de ene na de andere TDM de keerringen het begeven..... De klus is goed te doen voor de meer ervaren sleutelaar. Voor een beginner weet ik het niet zo. Is wel een secuur klusje met weinig ruimte voor foutjes. Voor de dit soort klussen was de sleuteldag zeer geschikt. Zelf doen onder toeziend oog van ervaren mede sleutelaar. Dan wel weer vreemd dat daar zo weinig animo voor was.....
  5. appie26

    Reserve of niet 4TX

    Bij mijn 3VD is de bovenste de reserve. En de kraantjes van een 3VD en 4TX hebben op de OEM parts site waar ik op kijk hetzelfde nummer dus dan zouden ze hetzelfde moeten zijn en is bij jou ook de bovenste de reserve.
  6. appie26

    Reserve of niet 4TX

    Dit is een 4TX . Korte buisje is reserve.
  7. Geen webshop wel een mail adres. Keerring opmeten heeft weinig zin. De afsluit lippen zullen kleiner zijn en die rek je op als je ze om de poot schuift. Zo sluiten ze lekker aan. Als er 43 op staat gaattie echt wel passen. Op een 4TX poot tenminste.
  8. Heb je die roest ellende kunnen ontleden?
  9. appie26

    Carburateur TDM 850 4tx

    Je verbaast je soms over wat gelijk is bij een 3VD en 4TX en wat toch anders is. Heb ook ooit een verkeerde revisie set voor de remklauwen gekregen. Bleken die dus ook verschillend te zijn.. Maar daarnet gelijk maar de JBX methode uitgeprobeerd en ze plopten er allebei zijde zacht uit met minimale lekkage. Dus die manier bevalt uitstekend. Geen olie fontein of zo.
  10. appie26

    Carburateur TDM 850 4tx

    Ben ook nog niet helemaal overtuigd over de JBX manier en zal pas helemaal gerust zijn als alles weer op z'n plek zit EN dicht is. Had ik de lekkage aan het eind van afgelopen seizoen gehad dan waren er deze winter OF nieuwe OF opnieuw verchroomde poten in gekomen. Heb nu geen zin/tijd/geld meer en hoop dat de poten met een poetsbeurt er weer een tijdje tegen kunnen.
  11. appie26

    Carburateur TDM 850 4tx

    Dat zou je wel willen. Doe er toch maar een condoompje om.....
  12. appie26

    Carburateur TDM 850 4tx

    Klopt. Maar heb de spullen er voor liggen en was de vorige keer behoorlijk pissed dat ik die bussen kapot heb geslagen. Dus ik ga nu voor zeker. Heb de tijd tot aan de kennismakingsrit dus moet lukken. Heb ook een kunstof montagebus gemaakt die mooi om de poot past en zelfs een vorkolie niveaumeter gemaakt. Dus als die rotklus nou nog mislukt....
  13. appie26

    Carburateur TDM 850 4tx

    https://www.tdm-yamaha.heliohost.org/?page=FRS
  14. Toch wel de roze variant????
×
×
  • Create New...

Important Information