Jump to content

GuustFlater

Registered
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

About GuustFlater

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vandaag een nieuwe geplaatst. De oude voldeed prima, maar deze ziet er moderner uit. Tevens is het contrast beter zodat de zichtbaarheid in direct zonlicht beter is.
  2. Zoals beloofd, de foto. Display op een aluminium plaatje, kabeltje door één van de twee afwateringsgaatjes van de binnenkuip.
  3. Ik heb hem zelf rechts boven tussen de teller en het kuipruitje. Dan hoef je ook niet zo naar beneden te kijken. Ik zal morgen even een foto plaatsen.
  4. Dat is een goeie! Ik zal eens kijken of ik dan kan.
  5. Ok. dank je. 24 Is wat te hoog begrijp ik. Zet ik die terug op 22-22. Voor synchroon stellen zal ik binnenkort wel een afspraak maken.
  6. Bij mijn TDM900 heb ik nu (open) Bos dempers met dB-killers gemonteerd. Ook is de vacuum slang op de airbox afgedopt en heb ik iridium bougies gemonteerd. Ik rijd nog wel met een origineel luchtfilter. Om hem beter te laten lopen heb ik het Co afgesteld via het menu. De TDM loopt nu wel mooier, maar wat is nu een richtlijn hoe hoog ik het Co kan afstellen zonder veel te hoog te gaan zitten? Beide cilinders staan nu op 24, maar ik heb het idee dat mijn TDM nog iets mooier moet kunnen lopen.
  7. Gear indicators zelf zijn op AliExpress te bestellen. Aansluiten op een zelf gemodificeerde neutraal schakelaar of één van een laat model TDM850. Deze passen 1op1 op de TDM900. Mocht je de inbouw niet aandurven, dan kan ik dat ook wel doen.
  8. Of een mooie demperset! Vandaag mijn nieuwe Bos-dempers gemonteerd.
  9. Ondertussen ben ik al wat wijzer over deze motor. Tijdens wat controles kwam ik erachter dat het luchtfilter in 2014 vervangen was. Dit stond er namelijk op geschreven met stift. Ook stond hier een naam van een motorzaak op geschreven. Deze heb ik dus een mail gestuurd over het onderhoud. Dit onderhoud is dus eind 2014 geweest inclusief grote beurt en klepstellen. De kilometerstand was toen bijna 44.000 km. Dus dat hoeft voorlopig niet weer te gebeuren.
  10. Ok. Bedankt voor de moeite!
  11. Dat zou heel goed kunnen. Ik heb hem in Friesland gekocht. Kenteken is MV-PH-91
  12. Vorige week heb ik mijn TRX verkocht en een TDM900 gekocht. Voor de TRX had ik een TDM850 4tx en ik kreeg toch weer heimwee naar de TDM. Vandaar de aanschaf van de TDM900. Waar de 4tx al heerlijk reed, doet de 900 dat nog veel beter! Toch heb ik een vraag over de 900 die ik gekocht heb. Deze ziet er erg netjes uit, maar is niet helemaal standaard meer. De onderhouds historie is niet aanwezig en met 49.000 kM vraag ik me af of de kleppen wel gesteld zijn bij 40.000 kM. Kent iemand deze TDM?
  13. [quote="Pieter H"] Je hebt dan nu een TRX met nagenoeg nieuw blok, dus daar moet je weer heel wat probleemloze kilometers mee kunnen maken! Bedankt voor het compliment! groet, Pieter[/quote] Zo is het het, een splinternieuwe TRX voor de prijs van een (dure) tweedehands! Nu de TRX weer klaar is gaat de TDM helaas in de verkoop.
  14. Het blok is weer terug! Er was toch aardig wat schade aan het blok. Voor wat ik onthouden heb van de uitleg: Krukas lagers, drijfstang lagers, balans-as lagers, gekantelde zuigers en nieuwe inlaatkleppen. De oorzaak was dat de vorig prutser (eigenaar) "vergeten" was om twee busjes in de oliekanalen terug te plaatsen en meerdere bouten in het blok ontbraken. Achteraf had ik dus toch het hele blok moeten open maken en controleren, maar dat is achteraf. Nu heb ik het blok terug geplaatst, en is het inrijden begonnen. Het blok klinkt weer goed en gezond. Het kostte een hoop geld, maar dat is het risico wat ik nam door deze motor te kopen. Pieter en zijn mannen; bedankt!
  15. Het blok is door Pieter opgehaald. Nu maar afwachten wat er mis was/is.....
×
×
  • Create New...

Important Information