Jump to content

Peter

Administrators
  • Content Count

    376
  • Joined

  • Last visited

About Peter

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Helaas moeten we berichten dat de motorbeurs komend jaar in zijn geheel niet doorgaat. De beurs heeft i.v.m. de huidige covid pandemie besloten ook de eerst voorgenomen MOTORoutletbeurs af te gelasten. Zie voor meer informatie: Motorbeurs Utrecht 2021 Het bestuur.
  2. Peter

    Lid worden.

    Wordt aan gewerkt. Maar is wat lastig zo zonder test site. Probeer het voor het eind van het jaar op te lossen.
  3. Ach, jaren geleden eens de keerringen bij mijn eerste motor laten vervangen bij de motorzaak waar ik de motor ook had gekocht. Rekening met o.a. een liter olie afgerekend. Een jaar laten vond ik de voorvork veren nog steeds heel erg soft, dus een paar progressieve Hagon veren besteld en gelijk nieuwe olie. Let op: er lekte niets! Voorvork open gemaakt en er kwam uit beide voorpoten samen één koffiekopje olie uit. Geen wonder dat die vering zo soft aanvoelde. Demping was nagenoeg afwezig. Vanaf die tijd doe ik eigenlijk alles maar weer zelf, onder het mom: wanneer je het goed gedaan w
  4. Beste Rick, Of er zit een haaltje aan het chroom van je vorkpoot of er is (weer) iets hards, vuil tussen gekomen. Wat ik zelf sowieso doe telkens aan het begin van het seizoen, is de motor op de middenbok (voorvork zover mogelijk uit de veren) en vervolgens met waterprooof schuurpapier van 1200, of 1500 korrel o.i.d. mét een hele dunne olie zoals WD40 de chrome poot radiaal opschuren zodat alle ongerechtigheden er af zijn. Inmiddels zitten mijn keringen er geloof ik al ca. 6 jaar zonder problemen onder. In dit voorjaar nog de veren vervangen door die van Hyperpro, zonder de keer
  5. Peter

    Kleppen stellen

    Niet te druk om maken na 40.000km. Foto geeft ook een schuin en wellicht enigszins vertekend beeld. Bij mijn 900 was de stand na 120.000km met een inbussleuteltje als maatlat: Op het engelse forum kreeg ik de boodschap dat het er na een nieuwe nokkenasketting net zo uitzag. Dus heb ik het lekker zo gelaten en de TDM rijdt als een dolle
  6. Peter

    noppenbanden

    Het is waar je 'm voor nodig hebt, kijk maar eens naar Masterbrewer op z'n 850.
  7. Ik heb deze (een paar jaar geleden heb ik de gewone ronde besteld): https://www.uitlaatstore.nl/detail/9832645-tsu-ya08rid-tdm900a-remmen-remschijven-achterzijde-tsuboss-wave-yamaha-tdm-900 Remt als een dolle, bevalt prima en niet duur!
  8. Peter

    Omval gevoel

    Hoewel de combinatie van Theo en 'omvallen' mij aan een heel ander filmpje doet denken, hierbij wellicht wat zinvolle informatie van Dave Moss: Contact Patch: Recommended Motorcycle Tire Pressures are Wrong De adviezen voor een 4TX van Yamaha zijn ook gebaseerd op banden die eind jaren 90 beschikbaar waren. Inmiddels zijn we qua technologie al weer mijlen verder.
  9. Hoi Ab, mooi dat je weer terug bent Maar, was je de TDM900 gewoon zat, of een andere reden om die weg te doen? In elk geval ben ik benieuwd naar je ervaringen met de 700 tracer. Lijkt me veel meer een opvolger van de TDM dan de 900. Binnenkort wil ik op beiden een keertje proefrijden.
  10. Hoi Thomas, kijk even naar mijn reactie uit het verleden: Yuasa AGM YT12B-BS accu voor de TDM900 Gebruik ik nu al weer ruim een jaar. Geen probleem. 24 uur na het vullen een tijdje op z'n kop zetten op een krant, zeker weten dat er geen zuur uit komt, dan pas de doppen er op. AGM is een glasmat accu die in die mat alle zuur absorbeert. Kan dan absoluut geen kwaad. Ik had hiervoor een Varta met dezelfde eigenschappen. Heeft het ruim 10 jaar uitgehouden. Succes!
  11. Vooruit, ik bijt het spits af. Stuur ze maar op!
×
×
  • Create New...

Important Information