Jump to content

Peter

Administrators
  • Content Count

    360
  • Joined

  • Last visited

About Peter

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Peter

    Hij start niet

    Hoi Thomas, kijk even naar mijn reactie uit het verleden: Yuasa AGM YT12B-BS accu voor de TDM900 Gebruik ik nu al weer ruim een jaar. Geen probleem. 24 uur na het vullen een tijdje op z'n kop zetten op een krant, zeker weten dat er geen zuur uit komt, dan pas de doppen er op. AGM is een glasmat accu die in die mat alle zuur absorbeert. Kan dan absoluut geen kwaad. Ik had hiervoor een Varta met dezelfde eigenschappen. Heeft het ruim 10 jaar uitgehouden. Succes!
  2. Vooruit, ik bijt het spits af. Stuur ze maar op!
  3. Peter

    TDM 850 4TX getuned

    Hey Pieter, Dat is een aanzienlijke vermogenswinst. En mooi om te lezen dat die gele van Anouk het ook nog steeds zo goed doet. De 900 van mij staat inmiddels op 135.000 en loopt ook nog als een tierelier
  4. Peter

    wiellagers bijvoorbeeld

    Helemaal mee eens. Op mijn passat gaan de wiellagers al zo'n 620.000km zonder problemen mee. Dus, waar heb je het over na 160k?? Maar: geen hogedrukspuit gebruiken en goed waterproofvet in de keerringen na een wielwissel. Het is vrij simpel te voelen met je hand of een lager soepel loopt of wat "gromt of knarst" bij het draaien.
  5. Probleem komt meer voor. Zie Leehenty op: Carpe TDM
  6. Peter

    Klepspeling.

    Dry sump systeem. Er kan een goede 3 liter in de olie tank boven het blok. Wanneer de terugslagklep goed sluit dan loopt die vulopening daarna over. Even laten draaien om wat olie weg te pompen naar het blok zelf en je kunt weer verder afvullen. Bij mij was de terugslagklep kort geleden blijven hangen bij het laten leeglopen. Met het vullen liep eerst een groot deel in het blok zodat na ca. 3,9 liter het olie-niveau lampje ging branden bij het starten. Even een stukje rijden en het ging uit en bij controle bleek het niveau net boven het max. Perfect dus.
  7. Peter

    lege accu en opladen

    Ik had een TDM900 in m'n hoofd En jij hebt een 850. Nico heeft (uiteraard) gelijk.
  8. Peter

    lege accu en opladen

    Op zich kan dat, maar ik zou een acculader altijd rechtstreeks op de accupolen aansluiten voor optimaal contact. Ik denk dat je in de war bent met het aansluiten van startkabels. Om dit te voorkomen heb ik een relais geplaatst tussen de accu en de stroomverbruikers zoals een navigatie en handvat verwarming. Dat relais wordt direct aangestuurd door het stadslicht en dat weer via het contactslot. Zo heb je geen kans op een eventuele lekstroom. Normaliter zou een voeding voor een tomtom geen stroom mogen trekken, zeker niet wanneer je de tomtom zelf hebt verwijderd zoals je schrijft. Wanneer je de tomtom laat zitten, zou er een kleine laadstroom naar de accu van de navigatie kunnen lopen, maar of dat je motor accu kan leegtrekken??
  9. Peter

    olie

    Zonder "friction modifiers" of iets dergelijks, is het volgens Yamaha toegestaan. Alleen, hoe herken je die toevoegingen?? Gebruikershandleiding: Om het slippen van de koppeling te voorkomen (de motorolie dient im- mers ook voor smering van de kop- peling) mogen geen chemische additieven aan de olie worden toe- gevoegd of oliën worden gebruikt met een hogere kwaliteitsaandui- ding dan “CD”. Gebruik ook geen oliën met een “ENERGY CONSER- VING II” of hogere aanduiding.
  10. Wanneer de koppeling zwaar gaat, ligt dat vaak aan de kabel zelf is mijn ervaring. Is eenvoudig te controleren: Zorg ervoor dat de speling goed staat afgesteld. Knijp de handel een paar maal goed in en check of deze vanzelf in zijn uiterste stand terug komt. Bij te veel weerstand in de kabel stopt de handel voor de vrije slag (=speling). Wanneer de kabel nog soepel loopt is het veertje op de arm in het blok voldoende krachtig om de kabel tot aan de aanslag van de handel terug te halen. Kun je de handel na loslaten nog een klein stukje verder terug duwen, dan is de weerstand in de kabel te groot. Is dat laatste het geval: kabel vervangen en alle problemen zijn opgelost Hopelijk duidelijk genoeg omschreven. Tip: koop wel de originele Yamaha kabel. Wel wat duurder maar met teflon binnenmantel en gaat lang mee.
  11. Bij een goede autoonderdelenzaak hebben ze de kleine 12V pluggen en stekkers van Hella. Voldoen prima en zijn niet duur (ca. 4€). Zijn simpel aan een bestaand kabeltje te solderen. Ze worden ook wel de bmw stekkers genoemd, maar vallen dan ik een andere prijscatagorie.
  12. Mijn ervaring is dat zo'n verschil voornamelijk wordt bepaald door het type remblokken. Blauwe klauwen met gesinterde blokken: erg bijterig, gelijk met je neus tegen je scherm! Blauwe klauwen met organische blokken: mooi doseerbaar en gelijkmatig opbouwen van de remkracht (heb ik zelf).
  13. Hmm, Harrum, dat was oorspronkelijk volgens mij Theopane, maar dat is al weer heel wat jaartjes geleden. Ook jij wordt oud(er)
  14. Ik heb nog een paar fotootjes van Nico uit het verleden = "het rekje van Pieter". Geeft een duidelijk beeld hoe het zit. De maten A en B heb ik niet paraat.
  15. Peter

    Stickers TDM 850 en TDM 900

    Nog een Poolse site gevonden. Zijn ze zelfs per stuk te bestellen. Zie: https://motor-stickers.com/index.php?main_page=index&cPath=1_467_567 Alleen geen TRX zo te zien.
×
×
  • Create New...

Important Information