Jump to content

Nico

Clublid
  • Content Count

    1,668
  • Joined

  • Last visited

About Nico

  • Rank
    Lid van de club van 1000

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Vandaag beetje onderhoud gedaan. Olie verversen met oliefilter , remmen gangbaar gemaakt, remblokken achter vervangen.
  2. Plaatje van hoofdremcylinder van de 3VD ( uit Reparatur Anleiting XTZ 750 /TDM 850 ab 1988 Bucheli verlag )
  3. Nico

    Happy New year

    Beste wensen voor 2021
  4. Nico

    stroom dynamo regelaar

    Laadspanning bij > 3000 t/min moet minimaal 13,8 V zijn. Normaal is ca. 14,2 V Controleer ook de accu en de accu aansluiting!
  5. Jaren geleden was er een fabrikant in duitsland die een set leverde voor de TDM 850 1 x gezien tijdens een treffen. Ik was niet onder de indruk Is nooit een succes geworden.
  6. Twijfel, is een ABS uitvoering waarvan de ABS niet werkt. Mogelijk als gevolg hiervan doet ook de km teller en de snelheidsmeter het niet. Signaal hiervoor komt bij de ABS uitvoering van het ABS signaal van de voorrem. ABS lampje brand ook. Wellicht meer aan de hand? Kan niet goed zien op de foto's, maar lijkt op een voorwiel zonder ABS
  7. Gelukkig hebben we de foto's nog.....
  8. Na olie verversen (4 ltr) na ongeveer 5 kkm olielampje zoals je omschreef. Olie peil is dan nog ruim voldoende. Vul dan kwart liter bij waarna geen olielampje meer. De olie niveau signalering staat duidelijk aan de veilige kant. Mijn gebruik is minder dan 1 ltr per 10.000 km. (KM stand > 100 kkm) Olie bljft schoon, het geringe olieverbruik is via de klepgeleiders.
  9. Yep, bij een 850 4TX zonder adapter. Voor een xenon is voldoende ruimte. Voor een LED altijd controleren of je stuur vrij kan draaien.
  10. Nico

    Lastig starten

    Yep, membraanpomp ,alleen vacuum.
  11. Figuurzaag ging niet snel genoeg. Decoupeerzaag erop. Als 't maar past. In het verleden (vroegeh) stond bij werkplaats een beschrijving ombouw naar Xenon bij een TDM 900. Topic staat er nog steeds, maar link werkt niet. Heb hem hier wel als pdf Zolang er geen APK voor motoren is, en vermoedelijk zelfs dan niet, zal er niet snel gehandhaafd worden als je (op de juiste manier) je verlichting aanpast. Voorwaarde is wel dat je het goed gebeurt. APK bij auto's wordt alleen gekeken naar strooilicht door matglas, oxidatie op de spiegel en afstelling.
  12. Adapter voor H7 xenon of LED in armatuur TDM 900 Dikte 9 mm
  13. Laat je niet gek maken, je wordt in nederland en ook daarbuiten alleen aangehouden voor je verlichting als die: - niet brand - verblindend is Voor iedere aanpassing van de H7 koplamp van de TDM 900 heb je een adapter nodig. Die is specifiek voor de 900 en nodig om de lamp op de juiste plaats in de reflektor te plaatsen. Ik heb in het verleden zelf een passende adapter gemaakt. goed te doen. Vermoedelijk zit op je huidige aftermarket xenon ook (dezelfde) een adapter.
  14. Minder gevorderde rijopleiding in sneeuw en ijs. Ik leer al + 50 jaar alles over motorrijden, maar dat is nieuw. Ik ben niet verder gekomen dan uitlaten over de grond in de eifel met een sneeuwrandje onder de vangrail.....
  15. Nico

    Lastig starten

    Denk dat je ook bij "grotere"en goed bekend staande motorzaken en merkdealers afhankelijk bent van degene die op dat moment aan je motor werkt. Waar gewerkt wordt vallen spaanders......
×
×
  • Create New...

Important Information