Jump to content

Nico

Clublid
  • Content Count

    1,637
  • Joined

  • Last visited

About Nico

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Je hebt de plus van de accu op de verkeerde aansluiting van het startrelais. De massa aansluiting op het frame even goed schoonmaken. Volgende keer eerst fototootje maken van "bestaande situatie". p.s. laatst zag ik bij een 3VD de aansluiting voor een druppellader "over" het startrelais. Hoe verzin je zoiets. Werkte ook nog!!!!
  2. Dag van superlatieven: Heerlijk weer, gezellige clubleden, mooie route in een mooie omgeving, gratis pontje, lekker tempo en de nodige verrassingen onderweg. Pleisterplaatsen prima verzorgt, lekker happen voor een nette prijs. Helaas deze keer beetje eenzijdig zonder dames. Niet dat we dat nodig hebben, ook zonder dames gedragen we ons, maar toch.... @ Robnieuw : Ik wil dit jaar best nog een keer rijden.....
  3. Nico

    Open luchtfilters

    in satijn verpakt......
  4. Nico

    Open luchtfilters

    verschil is 1 mm 170 is 1,7 mm In het tuning wereld is opboren van sproeiers met stapjes van 0,05 is niet ongebruikelijk. Ik haalde dan altijd een sleutelvijltje over de nummers.
  5. Zoals ik al zei, er is wel één en ander op af te dingen. De lichtere ketting met hoogwaardige materialen is niks nieuws. Ik zie in de beschrijving van de "nieuwe" ketting niks nieuws. Het plaatje en de "gelikte" tekst moet het doen. Denk dat de prijs in geen verhouding staat tot de extra levensduur, als die er al is. Als het op een Alibaba pagina had gestaan had niemand het serieus genomen, maar nu er BMW op staat is het ineens wereldnieuws en wordt zelfs hier als nieuws gebracht. Maak mij sterk dat de "nieuwe" ketting in China of India geproduceerd wordt., Daar zitten n.l. nagenoeg alle toeleveranciers van BMW.
  6. Een B.M.W. / Regina reclame artikel waar ook nog eens één en ander op af te dingen valt.... Op een Yamaha TDM forum. Je moet maar durven
  7. Nico

    Voorwielmontage TDM900

    Daardoor zitten de vorkpoten wel spanningsvrij in de glijbussen.
  8. Nico

    Voorwielmontage TDM900

    Eerst de as vastzetten met 72 Nm en daarna de inbus klembout met 20 Nm in de rechter voorpoot. Dan zit de as zowel links als rechts geborgt. Simpeler kan haast niet.
  9. Nico

    Open luchtfilters

    Snelle nokkenassen maken het negatieve effect sterker. De "overlap"van in en uitlaatkleppen wordt groter. De grotere kleplift betekend ook een langere openingstijd. Wil je dat optimaliseren dan moet je eerder gaan denken aan kelken in combinatie met keihinflatslides of ouderwetse valstroomcarburateurs van solex of Weber.. Niet praktisch.of haalbaar op de TDM flatslides is the way to go. Er zijn tegenwoordig imitatie flatslides van Ali. Iemand ervaring mee?
  10. Nico

    Open luchtfilters

    Vacuum carburateurs reageren ongunstig op het verminderen van de aanzuigweerstand. Afstellen voor normaal weggebruik wordt moeilijk zo niet onmogelijk. Wel zinvol met flatslides.
  11. Ze breken nog wel eens af. De voetsteunen, niet de rubbers.
  12. Gebruik al jaren "vol" Synthetisch 10W-40. zowel koud als warm een perfekt aangrijpende koppeling zonder bijgeluid.
  13. Ik rij al enkele jaren met softe zadeltassen. Rack is een eigenbouw, bevallen prima. HPS heeft in heeft in het verleden wel eens een setje van deze beugels gemaakt. Weet niet of pieter ze nog leveren kan.
  14. Sorry, foutje. Wel voor de 850, niet voor de 900
×
×
  • Create New...

Important Information