Jump to content

Nico

Clublid
  • Content Count

    1,491
  • Joined

  • Last visited

About Nico

  • Rank
    Lid van de club van 1000

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nico

    Aanhaalmoment

    Yep, ik had nog een klem gemaakt om de poten van de trekker tegen de flens te drukken.. Zorg wel dat je goed in lijn trekt. Zijn maar dunne boutjes
  2. Nico

    Aanhaalmoment

    Ik heb jaren geleden met twee armen van een pullytrekkker en een steekastrekker iets in elkaar geknutseld. Helaas geen foto van gemaakt . Ook eens een trekker gezien die gemaakt was van een Mercedes injector trekker. Meestal kiest men ervoor om de flens door te slijpen met een dremel.
  3. Nico

    Vering

    Vanaf 2004 zijn de voorveren aangepast. Zijn een stuk "slapper" geworden. > 2004 0-80 mm 6.86 N/mm < 2004 5,39 N/mm 80-150 mm 9,32 N/mm 7,84 N/mm
  4. Nico

    Vering

    Standaard veren zijn niet progressief, maar twee traps gewonden. Bij Hyperpro wordt olie 15 meegeleverd, dikker dan standaard dus. Standaard is SAE 10. Mijn 900 reageerde op de dikkere olie niet goed. terug naar SAE 10 en daarna ook de hoeveelheid olie aangepast aan mijn wensen. kwam uit op 170 mm ca 450 ml per poot.
  5. De ene bocht is de andere niet.....
  6. Nico

    ADDINOL

    Bij een 900 hoeft nooit "iets bij " Mijne begint een beetje te gebruiken, Vermoedelijk via de klepseals, want de olie blijft mooi schoon. Hoef tussendoor nog steeds niet bij te vullen. Syntetische olie vindt ie lekker.
  7. Nico

    Aanhaalmoment

    vlg Haynes: aanhaalmoment 20 Nm
  8. Nico

    ADDINOL

    Mooie groene kleur die Addinol verpakking. Daar is over nagedacht!!!!!
  9. Nico

    Aanhaalmoment

    Vlg mij geen inbusbouten op de uitlaat. Bijgaand algemene richtlijnen Aanhaalmomenten_voor_schroefverbindingen.pdf
  10. Aanvullend: Hele mooie zwarte Jaap. Zwarte zijn sneller, Rooie zijn feller. Quote: TDMuts (Caroline) Om dezelfde redenen rij ik met "softe" goedkope remblokken . "Harde" blokken laten de ABS sneller aanspreken die bijten meer. Hetzelfde gaat gebeuren als je ommantelde PTFE remslangen monteerd. Ik vindt dat onprettig omdat de ABS dan ook aanspreekt op momenten dat je gewoon hard wil remmen. Ik kan zelfs een stoppie maken. Dat lukt met harde blokken niet, dan spreekt de ABS aan. Het standaard systeem werkt in de praktijk het best. @ verhoging achterkant: Verhogen met meer dan 30-35 mm wordt ten sterkste afgeraden. Ook 30-35 mm is "race only " . De krachten op de onderkant van het alu frame worden zo groot dat het blok waar de veerlink in draait afbreekt. Veilige marge is ca 25 mm. Je kan dan ook nog een "harde " veersetting gebruiken. Ik ben al een frame tegen gekomen (importfiets uit italie) waarbij het ( afgebroken) blok gelast was. p.s. Heb nog een verhogingssetje liggen ( ca 35mm)
  11. Voor de 4e editie: https://www.triumphingcancer.nl/ Ik rij mee!
  12. Een goede afstelling doet wonderen. Een 900 loopt soepeltjes zonder schokken!! De injectors zijn gevoelig voor "oude" en vervuilde brandstof. Zeker met de ethanol toevoegingg. Een flesje injectorcleaner en een tank echte super is dan de oplossing
  13. Kan het niet laten: -Met de aanhanger lukt dat zeker 😎 -Al jaren geleden reden we ieder voorjaar een vijflandenrit van ca 550 km vanuit Valkenburg. In 1 dag reden we dan via Belgie, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland weer naar nederland geheel "binnendoor". 's avonds gezellig eten in het centrum van Valkenburg.
  14. Yamaha heeft mooie en zuiinige scooters. Speciaal voor dit werk. Sturen ook niet verkeerd. ( de TDM hou je er gewoon bij voor de lol en om lid te kunnen blijven )
×
×
  • Create New...

Important Information