Jump to content

Nico

Clublid
  • Content Count

    1,662
  • Joined

  • Last visited

About Nico

  • Rank
    Lid van de club van 1000

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Jaren geleden was er een fabrikant in duitsland die een set leverde voor de TDM 850 1 x gezien tijdens een treffen. Ik was niet onder de indruk Is nooit een succes geworden.
  2. Twijfel, is een ABS uitvoering waarvan de ABS niet werkt. Mogelijk als gevolg hiervan doet ook de km teller en de snelheidsmeter het niet. Signaal hiervoor komt bij de ABS uitvoering van het ABS signaal van de voorrem. ABS lampje brand ook. Wellicht meer aan de hand? Kan niet goed zien op de foto's, maar lijkt op een voorwiel zonder ABS
  3. Gelukkig hebben we de foto's nog.....
  4. Na olie verversen (4 ltr) na ongeveer 5 kkm olielampje zoals je omschreef. Olie peil is dan nog ruim voldoende. Vul dan kwart liter bij waarna geen olielampje meer. De olie niveau signalering staat duidelijk aan de veilige kant. Mijn gebruik is minder dan 1 ltr per 10.000 km. (KM stand > 100 kkm) Olie bljft schoon, het geringe olieverbruik is via de klepgeleiders.
  5. Yep, bij een 850 4TX zonder adapter. Voor een xenon is voldoende ruimte. Voor een LED altijd controleren of je stuur vrij kan draaien.
  6. Nico

    Lastig starten

    Yep, membraanpomp ,alleen vacuum.
  7. Figuurzaag ging niet snel genoeg. Decoupeerzaag erop. Als 't maar past. In het verleden (vroegeh) stond bij werkplaats een beschrijving ombouw naar Xenon bij een TDM 900. Topic staat er nog steeds, maar link werkt niet. Heb hem hier wel als pdf Zolang er geen APK voor motoren is, en vermoedelijk zelfs dan niet, zal er niet snel gehandhaafd worden als je (op de juiste manier) je verlichting aanpast. Voorwaarde is wel dat je het goed gebeurt. APK bij auto's wordt alleen gekeken naar strooilicht door matglas, oxidatie op de spiegel en afstelling.
  8. Adapter voor H7 xenon of LED in armatuur TDM 900 Dikte 9 mm
  9. Laat je niet gek maken, je wordt in nederland en ook daarbuiten alleen aangehouden voor je verlichting als die: - niet brand - verblindend is Voor iedere aanpassing van de H7 koplamp van de TDM 900 heb je een adapter nodig. Die is specifiek voor de 900 en nodig om de lamp op de juiste plaats in de reflektor te plaatsen. Ik heb in het verleden zelf een passende adapter gemaakt. goed te doen. Vermoedelijk zit op je huidige aftermarket xenon ook (dezelfde) een adapter.
  10. Minder gevorderde rijopleiding in sneeuw en ijs. Ik leer al + 50 jaar alles over motorrijden, maar dat is nieuw. Ik ben niet verder gekomen dan uitlaten over de grond in de eifel met een sneeuwrandje onder de vangrail.....
  11. Nico

    Lastig starten

    Denk dat je ook bij "grotere"en goed bekend staande motorzaken en merkdealers afhankelijk bent van degene die op dat moment aan je motor werkt. Waar gewerkt wordt vallen spaanders......
  12. Nico

    “Classic“ TDM rescue

    Beter de mond van vol dan de lucht er van 😕
  13. Nico

    “Classic“ TDM rescue

    Doe wel een mondkapje voor. Glasvezel is gemeen spul
  14. Zo te zien gaat het om een 900. Het probleem met het dekseltje van de thermostaat is typisch voor een 850, niet voor een 900. Bekend probleempje bij het koelsysteem van de 900 ontstaat als de slangetjes bij de vulopening van de radiator verwisseld zijn. Je verliest dan koelvloeistof. De slangetjes worden losgenomen bij het kantelen van de radiator . bij voorbeeld bij het wisselen van de bougies. Bovenste slangetje gaat naar het tankje, onderste slangetje gaat naar de chokeschuif op het injector blok
×
×
  • Create New...

Important Information