Jump to content

Ab3VD

Clublid
  • Content Count

    427
  • Joined

  • Last visited

About Ab3VD

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ab3VD

    TDM 850 bouwjaar 1991

    Heel mooi werk, dat ziet er weer strak uit. Als je nog wat verder wilt modificeren zou ik voor progressieve voorvorkveren gaan, daarmee stuurde mijn 3VD een stuk strakker. Nu nog even wachten tot het zout van de weg is geregend en gaan...veel plezier !
  2. Ab3VD

    Superbikestuur

    Denk erom dat aluminium sturen een grotere wanddikte hebben dan stalen, daardoor passen de originele gewichten daar niet in. Heb je ook niet nodig, een TDM trilt minimaal, ik heb steeds met passende kleine gewichtjes gereden en nooit last gehad. Op mijn 3VD een LSL A01 en op de 900 een A02. De A01 is wat rechter en past goed bij de naar achter gebogen stuurstroppen van de 3VD. Bij een 4TX zijn deze bevestigingen recht, dus daar is het weer anders. Het A02 stuur komt vrijwel overeen met het standaard stalen exemplaar, past dus ook zonder meer, alleen zijn de handvatten wat minder naar
  3. Even zoeken op dit forum, er staan diverse oplossingen hiervoor op, gebruik makend van een strip of buisje met platgeknepen einden die met de kuipschroeven achter de ruit wordt gemonteerd, eventueel in combinatie met een wat hogere (double bubble) ruit.
  4. Ab3VD

    Jan Beun

    Mijn ex-TDM900 deed dat ook soms en de 850 die ik daarvoor had maakte zulke geluiden soms bij lomp wegrijden als hij warm was. De tracer 700 heeft deze ondeugd (nog) niet. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met niet helemaal soepel aangrijpen van de koppeling maar het schijnt verder geen kwaad te kunnen, al klinkt het een beetje verontrustend.
  5. Kwestie van lang oefenen, na zo'n 45 jaar doe je steeds langer met je banden....
  6. Ab3VD

    Helaas

    Dat is nog eens keuzes maken !
  7. Dat zijn mooie waarden. Kennelijk is mijn Tracer wel van een oud vrouwtje geweest want de banden zien er op het eerste gezicht nog uit als nieuw na 15.000 km. Zo te zien zijn ze hoofdzakelijk in het midden van het loopvlak gebruikt en ze hebben schaamranden van een centimeter of drie. Komt misschien ook door de gemonteerde ouwe lullensteun met bijbehorende lange slijtbouten. Gelukkig zijn ze nog niet zo vierkant dat het niet goed meer stuurt. Bij mij Michelin Pilot Road 4.
  8. En hoeveel kilometers heb je gedaan met de oude banden en kettingset ?
  9. Wilfried, waarschijnlijk weet je het nog van je 3VDs maar vergeet niet beide olie-aftappunten leeg te laten lopen. Het belangrijkste is dat de benzine uit de motor verdwijnt. Voor de juiste carburateurdelen vraag Pieter van HPS, die stuurt ze je graag toe.
  10. Wilfred, dat is geen goede start maar laten we hopen dat het misschien nog meevalt... Door de plaatsing van de carburateurs (vertikaal) kan er benzine in de verbandingsruimte lopen als er een lek is. Dat zou de benzine in de olie kunnen verklaren. Als er veel is gelekt, kan het zijn dat als de betreffende cilinder in zijn compressieslag staat de motor niet kan draaien. Benzine is - in tegenstelling tot gas - niet samendrukbaar. Wat te doen ? In ieder geval de olie vervangen. Bougies eruit en kijken of de motor ronddraait op de startmotor. Doet de startmotor het dan nog niet, is waars
  11. Wat mij vooral opviel bij de TDM900 is dat hij wat minder soepel is dan de 850. Zal aan de injectie liggen t.o.v. de carburateurs. Goed afgesteld, gesynchroniseerd en voorzien van iridium bougies kom je een heel eind, maar het gekke is dat de 200cc lichtere Tracer700 de soepelheid van de 850 en ook het "Twin gevoel" juist wel heeft.
  12. Ook hier dezelfde ervaring voor wat betreft het niet-olieverbruik van de 900. De 900 is op veel fronten een betere motor dan de 850, de versnellingsbak werkt zoals je van een Japanse bak verwacht, het frame is beter en de zit, ook voor een duo passagier is ruimer. De 900 rijdt ook gemakkelijker, een beetje gladjes zelfs. Maar in termen van lol per euro is de 850 onverslaanbaar......
  13. Gecondoleerd Corus, sterkte om dit enorme verlies te verwerken.
  14. Ja, Chris, dat kan. Zo'n Akroding lijkt me wel, het standaardgeluid is nog erger dan een standaard 3VD, maar wel een beetje veel euro,s... Eerst maar eens zoeken naar wat praktische oplossingen. Vooral voor het schoonhouden van de achterschokbreker en ook de bagagemogelijkheden uitzoeken (goede tanktas of zijtassen). Ik ben benieuwd wat anderen daarmee doen. Aan de techniek of de wegligging hoeft niets te gebeuren, die is al super !
  15. Zo, ik ben weer lid. Na tien jaar TDM850 (3VD), 4 jaar TDM900 (5PS) en een half jaar geen lid, nu met mijn Tracer 700 (eigenlijk een MT07 Tracer). Mijn Tracer doet eigenlijk ongeveer wat mijn 3VD deed in termen van rijplezier, alleen is het allemaal wat lichter en het gaat nog wat gemakkelijker ! Een van de leuke dingen van deze hobby is het aanpassen van de motor naar eigen inzichten en ik ben wel eens benieuwd wat de Tracer 700 rijders daar zoal aan doen. Zo was mijn Tracer voorzien van een vrij groot Puig tourscherm, wat niet paste bij mijn afmetingen; ik ben 1,76
×
×
  • Create New...

Important Information