Jump to content

Ab3VD

Clublid
  • Content Count

    440
  • Joined

  • Last visited

About Ab3VD

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ab3VD

    Tot ziens

    Mooi dat je blijft rijden, maar ik ben toch benieuwd wat het wordt.... Een sprintje tegen een BMW durf ik wel aan met mijn Tracertje hoor ! In ieder geval veel plezier ermee.
  2. Ab3VD

    Tot ziens

    Ik zag de advertentie voor de TDM al langskomen. Komt er nog een opvolger of stop je er helemaal mee ? Gaan we geen sprintjes meer trekken ? Groeten, Ab
  3. Ab3VD

    Startmotor tdm 850

    Mooi, veel plezier met je TDM ! Groeten, Ab
  4. Ab3VD

    Startmotor tdm 850

    Een harde tik is goed. Bij een zwakke accu heb je ook kans dat hij gaat trillen omdat de accu niet voldoende stroom kan leveren. Als je ervan overtuigd bent dat de kabels GEEN SLUITING maken naar massa zou je nog kunnen proberen wat er gebeurt als je de aansluitingen op het startrelais waar de dikke kabels (een van de accu en de andere naar de startmotor) aan zitten even kort overbrugt. Hiervoor de kabel vanaf de startmotor losmaken en met de hand stevig op de andere aansluiting drukken. Hierop staat altijd spanning, rechtstreeks van de accu. Niet schrikken van een vonkje
  5. Ab3VD

    Startmotor tdm 850

    Ok, vergeet in het vervolg de Ampere-standen van je meter, die heeft dan een heel lage weerstand, daarmee kun je dingen kapot maken. Beperk je tot de Volt-standen, dan heeft de meter een hoge weerstand en dat gaat altijd goed. Als de motor verder goed loopt en je hebt geen beschadigingen aan de kabels van het startcircuit kunnen vinden kan het nog zijn dat het startrelais niet helemaal fris is (slechte contacten). Het kan ook zijn dat de accu niet voldoende stroom kan leveren maar dat lijkt me minder waarschijnlijk als je rook hebt gezien. Dan is er toch iets warm geweest. Start
  6. Ab3VD

    Startmotor tdm 850

    Nick, wat bedoel je met ik heb 6A ? 6 Ampère? Hoe en waar heb je dat gemeten ? Stroom meten zou ik niemand aanraden tenzij hij weet wat hij doet, daar kun je echte fouten mee maken. Je kunt de kabels controleren zoals Pieter aangaf. Probeer ook eens of de motor zelf (dus niet de startmotor) vrij ronddraait. Misschien is er benzine in een cilinder gelopen: bougies uitdraaien en controleren.
  7. Vandaag de omgeving van Nijmegen maar eens opgezocht met het Tracerke. Foto op de Ooijse dijk gemaakt. Wat loopt dat ding toch lekker, ideale TDM-light !
  8. Goed bezig geweest. Mocht hij nou nog niet helemaal lekker lopen naar je zin dan kun je nog een keertje de co-waarde wat opkrikken en de injectie (laten) synchroniseren. Dan ken je hem echt niet meer terug. Maar...ondanks dat het een forse tweecilinder is, hij heeft geen chopperkarakteristiek en voelt zich het lekkers als de naald van de toerenteller minstens recht omhoog wijst ! Hij kan ertegen. Succes en plezier.
  9. Ab3VD

    reservetank

    Ik zou toch maar alvast een setje bestellen dan, 1 op 15 is echt veel te veel....
  10. Ik keek er ook van op dat er routes waren gemaakt. Met grote groepen op het terras lijkt me momenteel toch niet handig, maar als de routes gewoon op het forum worden geplaatst kan iedereen ze rijden wanneer men wil. Bejaarden zoals ik gewoon doordeweeks, alleen of in een klein groepje.
  11. De terrassen zijn weer open, weliswaar met een beperking tot 2 personen per tafel, maar met kleine groepjes moeten er toch weer leuke kilometers gemaakt kunnen worden. Er staat al een voorbeeld van op dit forum. Aangezien de gemiddelde leeftijd van de motorrijder aardig is gestegen de laatste jaren, moeten er ook meer pensionado's zijn die ook op een doordeweekse dag van de motor kunnen genieten. Dat heeft het grote voordeel dat er geen of minder fietsers/wandelaars/auto's in de weg rijden dan bij een rit op een zondag. Ritten voldoende voorhanden, ook op dit forum dus dat is
  12. Ab3VD

    reservetank

    Er is geen reservetank als zodanig, maar de benzinekraan is met twee slangen aangesloten op de onderkant van de tank. Onderin de tank zijn twee verticale buisjes van verschillende lengte. De normaalstand gebruikt het langste buisje, als het benzinepeil onder de bovenkant van het buisje zakt is de tank dus "leeg" en kun je overschakelen op het korte buisje dat zich nog onder de benzine bevindt. Het is dus wel belangrijk om de slangen op de kraan op de juiste manier aan te sluiten. Veel succes met je TDM, je weet nu hoever je komt met een tank, dus zou je het verbruik kunnen uit
  13. Veel plezier met je nieuwe uitdaging Marcel, ga je nu ook lid worden van die club met de mooie poloshirts en rijdende werkplaats ? Hopelijk volgend jaar weer eens tot ziens ergens in Duitsland ? Wie weet...
  14. Ab3VD

    TDM 850 bouwjaar 1991

    Heel mooi werk, dat ziet er weer strak uit. Als je nog wat verder wilt modificeren zou ik voor progressieve voorvorkveren gaan, daarmee stuurde mijn 3VD een stuk strakker. Nu nog even wachten tot het zout van de weg is geregend en gaan...veel plezier !
  15. Ab3VD

    Superbikestuur

    Denk erom dat aluminium sturen een grotere wanddikte hebben dan stalen, daardoor passen de originele gewichten daar niet in. Heb je ook niet nodig, een TDM trilt minimaal, ik heb steeds met passende kleine gewichtjes gereden en nooit last gehad. Op mijn 3VD een LSL A01 en op de 900 een A02. De A01 is wat rechter en past goed bij de naar achter gebogen stuurstroppen van de 3VD. Bij een 4TX zijn deze bevestigingen recht, dus daar is het weer anders. Het A02 stuur komt vrijwel overeen met het standaard stalen exemplaar, past dus ook zonder meer, alleen zijn de handvatten wat minder naar
×
×
  • Create New...

Important Information