Jump to content

Ab3VD

Clublid
  • Content Count

    416
  • Joined

  • Last visited

About Ab3VD

  • Rank
    Fossiel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mooi, zet mij maar alvast op de lijst ! Ab Steens, lidnr 727-06
  2. Puig tourruit voor MT07 Tracer 2016-2019. Hoogte ca. 60 cm, als nieuw. Voor mijn lengte van 1,76 heeft deze nog een opzetruitje nodig maar als je wat kleiner bent zou hij prima kunnen werken.
  3. Ab3VD

    TDM850 t.o.v TDM900

    Wat mij vooral opviel bij de TDM900 is dat hij wat minder soepel is dan de 850. Zal aan de injectie liggen t.o.v. de carburateurs. Goed afgesteld, gesynchroniseerd en voorzien van iridium bougies kom je een heel eind, maar het gekke is dat de 200cc lichtere Tracer700 de soepelheid van de 850 en ook het "Twin gevoel" juist wel heeft.
  4. Ab3VD

    TDM850 t.o.v TDM900

    Ook hier dezelfde ervaring voor wat betreft het niet-olieverbruik van de 900. De 900 is op veel fronten een betere motor dan de 850, de versnellingsbak werkt zoals je van een Japanse bak verwacht, het frame is beter en de zit, ook voor een duo passagier is ruimer. De 900 rijdt ook gemakkelijker, een beetje gladjes zelfs. Maar in termen van lol per euro is de 850 onverslaanbaar......
  5. Gecondoleerd Corus, sterkte om dit enorme verlies te verwerken.
  6. Ja, Chris, dat kan. Zo'n Akroding lijkt me wel, het standaardgeluid is nog erger dan een standaard 3VD, maar wel een beetje veel euro,s... Eerst maar eens zoeken naar wat praktische oplossingen. Vooral voor het schoonhouden van de achterschokbreker en ook de bagagemogelijkheden uitzoeken (goede tanktas of zijtassen). Ik ben benieuwd wat anderen daarmee doen. Aan de techniek of de wegligging hoeft niets te gebeuren, die is al super !
  7. Zo, ik ben weer lid. Na tien jaar TDM850 (3VD), 4 jaar TDM900 (5PS) en een half jaar geen lid, nu met mijn Tracer 700 (eigenlijk een MT07 Tracer). Mijn Tracer doet eigenlijk ongeveer wat mijn 3VD deed in termen van rijplezier, alleen is het allemaal wat lichter en het gaat nog wat gemakkelijker ! Een van de leuke dingen van deze hobby is het aanpassen van de motor naar eigen inzichten en ik ben wel eens benieuwd wat de Tracer 700 rijders daar zoal aan doen. Zo was mijn Tracer voorzien van een vrij groot Puig tourscherm, wat niet paste bij mijn afmetingen; ik ben 1,76 meter. Dit 60 cm hoge scherm had eigenlijk nog een vario-opzetschermpje nodig. Uitproberen met de hand boven het scherm gaf verbetering, maar voor de rest gaf het een gebulder zoals ik het op mijn TDMs nog nooit had meegemaakt. Er zit nu een MRA sportruitje op en dat mag van mij blijven. Het staat nog een stuk beter ook. Verder regent het niet zoveel op de Veluwe (waar ik woon) maar na een uurtje nattigheid zat de hele achterkant van de motor onder de modder. Met name de liggende achterschokbreker kreeg het nodige te verwerken. Ik ben nu aan het experimenteren om hier verbetering in te brengen. Ik heb gezocht naar een goede hugger, maar voor dit model is er eigenlijk alleen een kleine spatbordverlenger of een kleine hugger met een nieuwe kettingrand te koop. Als ik een goed resultaat heb gevonden zal ik eens een fotootje plaatsen. Dus ik ben benieuwd of er nog meer mensen zo bezig zijn. Er zijn leuke dingen mogeljik, google maar eens op "Tracer 700 Lance Stroll". Deze grijze motor is werkelijk prachtig maar er is wel wat voor nodig om hem zover te krijgen...
  8. Na de verkoop van mijn 900 had ik alleen mijn XS650 nog. Daarmee kun je op de Veluwe ook heel leuk rijden met zijn 50 fabrieks-pk's. Maar een stuk snelweg en een weekend in Duitsland is toch een grotere opgave voor de XS, tenslotte is hij ook al bejaard met zijn 42 jaar. Dus moest er nog wat bij. De bekende retro's bekeken (Guzzi V7, Kawa W800, Triumph, Royal Enfield), maar allemaal behoorlijk prijzig en geen Yamaha natuurlijk. Bij stamdealer proefritjes gemaakt met de MT07 en later nog met een XJ6. Die laatste is een 4-cilinder, maar reed toch heel leuk, gelukkig paste ik er niet goed op dus daarmee was de dwaling ook ten einde. Een FZ8 zou eventueel ook nog hebben gekund, die is een stuk ruimer maar ook twee cilinders en wat pk's teveel... De fijne motor van de MT07 zat intussen wel tussen de oren en inmiddels was ik met tegenzin ook wel een beetje gewend aan de prijzen van gebruikte fietsen. En toen kwam ik de Tracer tegen, Na proefrit Tracer en ik beiden verkocht !
  9. Wat een enthousiaste reacties ! Ik ben al bijna om... Mijn Tracertje is een rode uit 2017, dus het oude model. Het heeft even geduurd voor ik aan de prijs gewend was, maar op het moment betaal je zelfs voor een wrak nog duizenden euro's, dus heb ik maar de knoop doorgehakt, het is immers waarschijnlijk de laatste motor die ik koop. Zoals ik al schreef, het is een TDM light, alles is net even wat lichter en compacter gebouwd. Het geluid is niet echt om warm van te worden, maar het rijgevoel is meer dat van de 850 dan van de 900, wat minder "gladjes". Je rijdt eigenlijk altijd vanzelf met een goed toerental en hij is veel soepeler dan een 900; er is altijd vermogen zo tussen de 4000 en de 10000 toeren. Als ik het goed lees zijn er wel wat potentiële 700 rijders dus dat geeft hoop. Hopelijk zien we elkaar gauw weer bij een evenement !
  10. Hallo TDMers, TRXers en Tracer-rijders, Na de verkoop van mijn TDM ben ik na de nodige omzwervingen terecht gekomen bij de MT07 Tracer. Voor mij een perfecte TDM-light maar met dezelfde brede grijns onder de helm ! Nu zit ik te denken om mijn lidmaatschap weer op te pakken, maar ik vind het Tracer-gedeelte van het forum wel wat rustig, afgezien van de regelmatige berichten uit het mooie Zwitserland. Ook worden er alleen maar Tracer 900 rijders uitgenodigd om mee te doen, waarschijnlijk nog een overblijfsel uit de tijd toen er nog geen 700 was. En dat terwijl het zo'n mooi machientje is met een fantastisch motorblok en legio mogelijkheden om er jouw speciale motor van te maken. Zie ook het Duitse forum. Dus Tracer 700 rijders laat eens wat van je horen en trek me over de streep ! Groeten, Ab3VD
  11. 2019 Is bijna voorbij en hetzelfde geldt voor mijn lidmaatschap van de TTT club. Mijn TDM is al een tijd geleden verkocht en ik ga op zoek naar iets dat beter bij mijn gevorderde leeftijd past. Hiermee wil ik graag iedereen bedanken die tijdens mijn lidmaatschap sinds 2006 eraan meegewerkt heeft om zulke goede evenementen te organiseren, vooral de buitenlandweekends waren voor mij fantastisch om mee te maken. Ik heb veel geleerd over de TDM en genoten van de gezelligheid. Ik zie sommigen van jullie wel weer op de motorbeurs Utrecht in februari en anders misschien elders in motorland. Fijne feestdagen en een prachtig 2020 gewenst, en het bestuur veel succes. Dat de club nog lang mag voortbestaan, Groeten, Ab(niet meer)3vd
  12. Het was weer een zeer geslaagd buitenlandweekend, iedereen die daaraan heeft bijgedragen bedankt ! Prima hotel, mooie routes, goed gezelschap en de eerste drie dagen mooi weer. We hebben de Westerwald/Sauerlandroute en de Cochemroute gedaan, het was genieten ! Vooral de route terug vanaf de Moezel was bijzonder fijn om te rijden. Wel wat vaste buitenlandgangers gemist, hopelijk zijn ze volgende keer weer aanwezig ! Jammer van een groot regengebied boven de Eifel op de laaste dag, waardoor velen ervoor kozen om zo snel mogelijk voor de buien uit naar het noorden te rijden. Helaas is zo'n regengebied nog best snel zodat ik lekker doorweekt thuis kwam...
  13. Dat is al snel, Jan ! Veel succes bij de operatie en een spoedig herstel.
  14. Zullen we met Hemelvaart allemaal achter jou aanrijden dan ?
  15. Ab3VD

    Motorbeurs

    Beterschap Jan !
×
×
  • Create New...

Important Information