Jump to content

Pieter H

Clublid
  • Content Count

    6,106
  • Joined

  • Last visited

4 Followers

About Pieter H

  • Rank
    TDM/TRX Techneut

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pieter H

    TDM 850 3VD

    Liep ik bij een collega motorzaak zomaar dit plaatje tegen het lijf: Deze zeldzaam mooie 3VD!😃 En met wat overredingskracht hem kunnen kopen.
  2. We hebben nu een aantal keren deze ECU toegepast. Uiteraard moet je meer doen dan alleen de ECU. Een belangrijke factor voor vermogenswinst is het plaatsen van 2 losse K&N filters. Doe je dat niet, dan nooit meer topvermogen dan circa 85 pk. Simpelweg omdat er niet genoeg lucht binnen komt. Dat hebben we ook al eens gemerkt. Koppelwinst merk je wel duidelijk, en het karakter van het blok wordt fijner. Op en in mijn 850 zitten flatslides, sportnokkenassen, sportzuigers en een goede uitlaat. Wel 2-1-2, zou ik die volledig dubbel uitvoeren, dan win ik meer topvermogen, maar wordt het midden gebied weer minder lekker. Er zijn zoveel variabelen waarmee je het motorkarakter mee kunt beïnvloeden. Ik nodig je uit eens op mijn beide 4TXen te rijden, dan merk je de verschillen in karakter en beleving. En dat vindt je niet terug op internet, dat moet je voelen! Dus Vincent, bij deze uitgenodigd.
  3. Mijn TDM 850 ging met de Ignitech ECU van 86 naar 94 pk, dus best grote vermogens winst. De quickshifter schakelaar bouw je in de schakelstang in. Je kan kiezen tussen trek- en drukschakelaar. Die sluit je aan op de Ignitech ECU en dan nog even de shift master functie activeren via je laptop. Dus je hoeft niet echt te fröbelen 😃
  4. voor minder geld koop je een Ignitech programmeerbare ontsteking waar je een quickshifter schakelaar op aan kunt sluiten... die gebruiken wij ook op onze RaceTRX.
  5. Staat het inlaatvacuum wel goed synchroon gesteld? Een foute afstelling kan ook de oorzaak zijn van hoog verbruik. groet, Pieter
  6. Heb je wel hetzelfde rubbertje met 4 ronde gaatjes? Als je de versie met 2ronde en een ovaal gat monteert heb je geen reservestand meer...
  7. Zet er dan 2 losse k&n filters op... Dan heb je pas inlaat geluid! En met flatslide carburateurs nog veel mooier geluid!😍
  8. Pieter H

    Gat

    Ach Chris, misschien liepen zijn carburateurs gewoon over....
  9. Controleer je ketting eens wellicht een zwaar punt in je ketting of het lager in de tandwielnaaf van het achterwiel is slecht. voortandwiel versleten is ook nog een mogelijkheid. De ketting geeft onder belasting (optrekken) de trillingen door, daardoor lijkt het dat het geluid/trilling uit het blok komt. ik heb dat al meerdere malen meegemaakt.
  10. Weet je zeker dat het geluid uit het blok komt? Niet een onderdeeltje wat resoneert op de trillingen bij dat toerental? Hoor je het ook stilstaand of alleen tijdens het rijden?
  11. nee nee.... het moet genderneutraal tegenwoordig!
  12. Vincent, je bent de stikstof nog vergeten.....
  13. Pieter H

    Gat

    Maar wel fijn dat je er een gat in ziet! Sommigen zeggen: Er kan altijd een gaatje bij!
  14. Pieter H

    Gat

    ik heb het nog niet meegemaakt bij een TDM... geen kromme kleppen en daardoor geen compressie op een cilinder?
  15. Het is alweer een tijdje geleden dat er op dit topic gepost is, maar we hebben als Feestcommissie niet stil gezeten! Gerard, Andrea en ondergetekende hebben zeer binnenkort Jubileum-nieuws voor jullie... Wij wensen iedereen een prachtig en genietend motorjaar! Namens de Jubileum-commissie, groet, Pieter
×
×
  • Create New...

Important Information