Jump to content

Pieter H

Clublid
  • Posts

    6,684
  • Joined

  • Last visited

6 Followers

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Pieter H's Achievements

Lid van de club van 1000

Lid van de club van 1000 (12/13)

  1. Pieter H

    Olie lekkage

    de kunststof kapjes even demonteren.
  2. Pieter H

    Olie lekkage

    Kan het zijn dat de keerringen achter het voortandwiel versleten is? dan lekt hij daar olie.
  3. hou er wel rekening mee dat een TDM900 met sportuitlaat in lage toeren wat minder soepel is doordat de uitlaat minder tegendruk heeft. Maar het extra geluid maakt veel goed!😁
  4. Als de carburateurs in orde zijn, dan zou ik inderdaad ook een compressiemeting doen, en bij verschil de klepspeling controleren.
  5. heb je bij het vervangen van de koppelingplaten ook de drukveren vervangen? en heb je de nieuwe gevoerde platen eerst in laten weken in olie?
  6. In de eerste series (de grijze blokken) zat een spanner met een vrij korte veer, die ging soms ratelen. Daarvan zijn er vele onder garantie vervangen. Vanaf 2005 zit er een gemodificeerde spanner in die goed blijft. deze heeft een langere veer. Een nieuwe, originele spanner van dit gemodificeerde type kost € 195,00, dat is dus goedkoper dan een oude spanner laten modificeren... Ik zou altijd een nieuwe spanner monteren. Als wij een oud type spanner tegen komen bij het kleppen stellen, adviseren wij onze klanten om deze te vervangen door een nieuwe. groet Pieter
  7. Om de verwarring nog even compleet te maken: bij de 3VD is de reserve aansluiting op de tank de voorste uitloop. bij een 4TX is het de achterste uitloop. ik heb het vanochtend maar even gecontroleerd... dus de tekening hierboven is van een 4TX met benzinekraan onder de tank.
  8. CDI is een mogelijkheid, ik heb wel goede gebruikte liggen, die mag je wel proberen. Pickup coil is of goed of stuk.. maar controleer het stekkertje van de pickup coil eens? die zit samen met de dynamostekker achter boven je motorblok. Misschien is het stekkertje vervuild of zit hij niet goed in elkaar geklikt. succes! Pieter
  9. normaal is de voorste aansluiting het lange pijpje in de tank, dus normaal de achterste aansluiting heeft het korte pijpje en is dus de reserve. dus de tekening klopt. zowel voor 3VD als voor 4TX t/m 1998. dus ik denk dat bij jou de beide pijpjes eens gedemonteerd zijn om ze te reinigen en verkeerd om terug geplaatst zijn....
  10. Het kan geen kwaad, de schijven zijn veilig te gebruiken, alleen rammelen ze wat..
  11. het kan eigenlijk niet, de tankring zit met maar 3 boutjes vast op de tank, en dat zijn blinde gaatjes.
  12. de nieuwe binnenpoten die wij leveren zijn compleet en gereed voor montage. Je moet alleen de onderste geleidebus monteren en vervolgens het dempings binnenwerk monteren. groet, Pieter
  13. Dan zou dat altijd moeten optreden, niet pas na een lang stuk rijden..
×
×
  • Create New...

Important Information