Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Today
  2. In deze dagen van politieke correctheid is het leveren van kritiek op iets wat (ook maar zijdelings) verbonden is met ‘ het goede doel’ je hand in een wespennest steken. Ach ja ..... Ik begin voorzichtig : als je probeert € 5000,- bij elkaar te harken om de paar honderd euro die je motor op de veiling gaat opbrengen over te dragen aan je goede doel dan verschillen we van mening over wat, of eigenlijk wie, hier het ‘ goede doel ‘ is. In eerste instantie worden de donatie's gebruikt om met de motor naar Gambia te reizen....Hiebij kun je denken aan inschrijfgeld voor deze challenge, benzine kosten, overnachtingen en terugvlucht met de vliegtuig
  3. Ik zat ook even bij calimoto en my moto app te kijken. Of ik doe iets helemaal verkeerd, maar ze werken allemaal met een kaart die je moet up-of downloaden. Nogmaals voor de auto werkt Google maps perfect! Waarom kan ik die niet voor de motor vinden? Gewoon met de smartphone op het stuur, starten en klaar..... We zoeken verder.
  4. 😂😂🤣 word het vast wel een keer...
  5. Eh heren.... Discussiëren blijft, en is ook best informatief, maar laten we even on topic blijven. Zoals gezegd ga ik deze week aan de gang met de TomTom app (voor de motor) Kijken of dit (makkelijk) werkt. Wordt vervolgd!
  6. Appie wat ik er mee wilde zeggen is dat er bij Apple gewoon het niet mogelijk is om er bestanden up te loaden. Dat Ik voorstander van de Apple ben heeft hier niet echt mee te maken. En dat een ander graag een Android wil hebben moet de ander weten, ieder zijn ding, anders zou het wel een grote eenheidsworst en zouden we allemaal op dezelfde vrouw vallen. Ik zou zeggen kijk of je het wel op een Android aan de gang te krijgen. Anders kun je misschien beter een Garmin of een TomTom aanschaffen en ook hier heb je weer de voor en de nadelen natuurlijk. De TT heeft als voordeel dat die kronkel routes heeft terwijl de Garmin een veel gebruikte navigatie systeem is door motorrijders. En dan de discussie over de banden ik zeg maar zo het zit heel vaak tussen de oren. Ik ga daar ook verder niet in discussie want die is er ook niet, ieder heeft zijn voorkeur. Gr, Jna van Ingen
  7. Was al bang een pro Apple tegen pro Android discussie aangewakkerd te hebben. Net zoiets als de pro TomTom tegen pro Garmin discussie. Of een banden discussie, of zelfs een - wat is een mooie kleur voor een TDM- discussie. Een ieder zal daar voorkeuren in hebben. Om eindeloze discussies te voorkomen laten we het maar bij pro TDM houden.
  8. Klopt helemaal....ervaringsdeskundige hoor ik al😉 .vanavond opschuren met korrel 400 en dan nog een laagje.
  9. Pieter van harte gefeliciteerd maak er een mooie dag van
  10. Roef

Verlichtings probleem

Oké bedankt ga ze even na kijken of het probleem zich oplost. Laat het nog even weten natuurlijk.
  11. Yesterday
  12. Ik ben geen fan van Android omdat iedere gek een Appje kan maken en bij je op de telefoon zetten en dan heel makkelijk fraude kan gaan plegen. Ik heb ooit in het verleden er is een gemaakt en deze op de telefoon van mijn nichtje gezet om haar te overtuigen dat je niet zomaar alles op je telefoon moet zetten. Ze klikte overal op en altijd gezeik met dat ding (Samsung) en nu heeft ze ook een Apple en wat denk je nooit geen gecrashde telefoon meer. Maar ja iedereen zijn ding want men zegt wel dat de Apple zo duur is maar een vergelijkbare Samsung is nog duurder. O’ja uit mijn oude functie bij mijn ‘Oude” werkgever wist ik ook wat er in die dingen gestopt werdt. Gr, Jan van Ingen
  13. Ooit de Apple helpdesk maar ook de TT helpdesk gebeld daar kreeg ik te horen dat Apple het niet toelaat om bestanden te uploaden naar de IPhone. Ik heb ook de Iphone en dat is jammer maar Apple staat het niet toe alleen als je een jailbreak doet op de Iphone dan lukt het volgens de medewerker van TT wel maar hij wist het niet zeker of dan de upload knop dan wel zichtbaar zou zijn. Gr, Jan van Ingen
  14. Ray59

Verlichtings probleem

Op mijn handvatschakelaar staat geen po maar een lichtsymbooltje maar doet ook het zelfde . Het achterlicht , cockpit verlichting en het rechthoekige lampje boven je twee grote lampen gaat aan. Denk een los/vast contactje ergens in een stekker , dus in dat e-circuit alle stekkers en aansluitingen nakijken/schoonmaken. Gebruikt zelf contactspray speciaal voor elektrische contacten met een borsteltje ( zie foto). Weet niet of er ook nog wat word geschakeld door relaiscontacten. Stuur je hierbij een link van Speedybike van deze forum met info over elektrisch systeem 850 3vd.
  15. Met een kwast en een rollertje?.... 👌
  16. Ik ben er zaterdagmiddag geweest en heb er 4 motoren gereden De Enfield Himalayan...Redelijk zwakke eenpitter Allroad, voor mij niet geschikt, knieën niet lekker in de inkeping van de tank, zadel te kort. De motor doet echter nix fout... De nieuwe Enfield tweepitter, zie plaatje hierboven, echt een leuk ding, stuurt lekker zit voor mij lekker.. Benelli TrK 502, de gewone en de X, echt fijne 2 pitters met een 360 graden kruk, lopen mooi, remmen en sturen goed, ik zou gaan voor de gewone 502. De X was me te hoog. Nog een leuk praatje gemaakt met de Benelli importeur.. ze zijn echt heel enthousiast. Prijs voor die motoren is ergens rond de 8000 euro.. Al bij al een leuk middagje...👍 Grt, Chris
  17. Was er op zaterdagmorgen als je niet op alle merken gaat proefrijden is er niet veel te beleven . Heb de tanktastocht wel gereden en omdat ik daar aan deelnam kreeg ik 2 vrijkaartjes .Dat was dan wel weer leuk .Ook de tocht was mooi met toch weer verrassendewegen . Zo kijkt een ieder er op zijn manier naar.😄
  18. op zich een goed idee,maar ben het zilver beu..hahaha aan 1 kant zit de eerste laag erop
  19. Roef

Verlichtings probleem

Dat is het voorste kleine lampje boven de koplampen. En het achterlicht hoort dan ook te branden als ik mij niet vergis.
  20. Weet niet of ik zo reclame mag maken van mijn donatie actie voor mijn reis naar Gambia ...zoniet dan moet de TDM club dit bericht maar verwijderen ! https://www.doneerdoel.nl/actie/1879/toontje-on-tour-to-gambia
  21. Was maar een grapje disting omdat zulke lange wachtijden soms ook wel voorkwamen bij Aliexpress . Gr. Ray
  22. Ray59

Verlichtings probleem

Wat bedoel je met po licht ?
  23. Ja , best wel een mooi motorblok.....echt engels . En ook een twin. Hoop dat i er volgend jaar erbij is. Gr. Ray
  24. Dan konden ze beter zoeken dan ik, want ik kon het niet vinden!
  25. Denk dat Mpartz het dan ook besteld heeft bij Ali 😆
  26. Beste clubleden sinds kort ben ik de trotse eigenaar van het motorrijbewijs en heb mij zelf een tdm 3vd aangeschaft. Nu heb ik het volgende probleem: telkens als ik voor het rijden mijn verlichting controleer blijkt alles naar behoren te werken. Maar naar korte tijd tijdens de rit doet het po licht het niet meer samen met het achterlicht. Ik moet er bij zeggen dat de remverlichting en de normale en grootlicht werken als gewoon, samen met de knipperlichten. Ook is er geen zekering doorgebrand. Laat ik hem een dag staan doet alles het weer. Heeft iemand al eerder deze ervaring mogen hebben?. Of enig idee hebben wat het probleem zou kunnen zijn? Met vriendelijke groet : Roef
  1. Load more activity
  • Create New...

Important Information