Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Kan ik me niet voorstellen. Zoals Chris al schreef proberen om meer arm te creëren door een stuk pijp op de moersleutel te zetten. In combinatie met wd40 of nog liever iets als Imal op de schroefdraad kant van de as spuiten en dat een nachtje laten staan. Slagmoersleutel is ook leuk om de draad te laten schrikken. Maar moet je er wel 1 hebben.
  3. Ik weet niet hoe dit zit bij de 900, kan het zijn dat er andere schroefdraad op zit? Linkse of rechtse?
  4. Vreemd probleempje met mijn 3VD van 1992, Hij/zij pakt de laatste tijd slecht/niet aan. Bougie gecondoleerd en voor de zekerheid vervangen. Bij het starten heeft hij eerst een redelijke vonk en na 1 a 2 seconden zie je de vonk(kracht) afnemen naar mijn inziens een miezerige vonk! Rara wie heeft dit eerder meegemaakt? Groeten; Rob
  5. Vreemd probleempje met mijn 3VD van 1992, Hij/zij pakt de laatste tijd slecht/niet aan. Bougie gecondoleerd en voor de zekerheid vervangen. Bij het starten heeft hij eerst een redelijke vonk en na 1 a 2 seconden zie je de vonk(kracht) afnemen naar mijn inziens een miezerige vonk! Rara wie heeft dit eerder meegemaakt? Groeten; Rob
  6. Is geloof ik een mooie formule voor.. kracht x arm.. Heb het ook wel eens meegemaakt dat een bout of as muurvast zat. Huis en tuin middel is dan een stevige verlenging van het gebruikte gereedschap. Is wel zo veilig om de motor even vast te laten houden. Dan krijg je bijna alles los, of misschien met een slagmoersleutel... Grt, Chris
  7. Ray59

    lekke voorvork keerringen

    Hi List we kunnen weer klussen , heb dus ook slechte voorvorkkeerringen. Heb het zelf ook nog nooit gedaan en je weet het soms zit het mee en soms zit het tegen. Zou zeggen bereid het rustig voor , eerst het materiaal bestellen en goed bekijken hoe je de motor veilig en stevig kan opstellen. Je voorwiel gaat eruit en je moet het gewicht van de motorfiets opvangen. Groet Ray
  8. List

    lekke voorvork keerringen

    Ja, vanuit Nijmegen is dat nogal een tochtje. En over de snelweg gaat wel sneller maar weinig lol aan om hierop te rijden, doe ik alleen de eerste en de laatste vakantiedag. Tja, zou natuurlijk mooi zijn en hoeft uiteraard ook niet voor niks.
  9. Vandaag de Zuid-Holland toerrit die op de planning staat voor augustus proef gereden. Ik heb alvast genoten! Prop-er, bedankt kerel voor het checken van de route. Gr, Jan van Ingen
  10. Goede... Ik probeer mijn voorwiel te demonteren. Borghouts er uitgehaald. Remklauwen los. Gebruik dit tooltje. Voor as zit zo vast als een huis .
  11. Tja. Ik denk dat er meer mensen zijn die het fijner hadden gevonden als Pieter wat centraler in het land zat. Maar dat gaat toch niet gebeuren. Als ik die kant op moet dan maak ik er gewoon een mooi tochtje van. Maar vanuit Twente is de afstand dan ook nog goed te doen. Vanuit de zuidelijke provincies is het idd een heel tochtje. Wie weet woont er een handig clublid een beetje in de buurt bij je?
  12. Yesterday
  13. List

    lekke voorvork keerringen

    Ja, die sleuteldag is best interessant maar zo verrekte ver weg, dan is Nederland grotrr dan je denkt
  14. Koppelings veren worden met 8Nm vastgezet. Da's niet veel. Op gevoel draai je ze al snel te vast. Maar hoe erg dat is.....
  15. Lijkt wel dat bij de ene na de andere TDM de keerringen het begeven..... De klus is goed te doen voor de meer ervaren sleutelaar. Voor een beginner weet ik het niet zo. Is wel een secuur klusje met weinig ruimte voor foutjes. Voor de dit soort klussen was de sleuteldag zeer geschikt. Zelf doen onder toeziend oog van ervaren mede sleutelaar. Dan wel weer vreemd dat daar zo weinig animo voor was.....
  16. Ben nieuw, rijd-race-scheurd al 2 jaar rond door het Zeeuws Vlaamse land met mijn geweldige TRX. Ondertussen er ruim 15000 km er op zitten. 2 x nieuwe banden er onder laten gooien. Slijten hard in de polder. Paar 1000 km geleden kleppen laten stellen en sta nu op 92000 km. Begonnen met nieuwe ketting/tandwielen vervangen, tandwiel lager, achterrem gereviseerd (f###ing duur man, paar rubbers) maar dank Pieter voor de levering en ook set nieuwe koppelingsveren aangeschaft. Nu mijn vraag, als ik die vervang, hoe vast draai ik die weer aan. Ik heb geen moment sleutel en weet ook niet hoeveel Newton (?) Ik dit weer moet vast draaien. Iemand een suggestie? Hoe meer ik lees of YouTube filmpjes ik kijk, hoe gekker ik word van iedereen die het anders doet. Dank Gr Ben
  17. Route ontvangen, ziet er leuk uit! Nu nog hopen op mooi weer. Als het net zo wordt als dit weekend zijn we spekkoper!
  18. List

    lekke voorvork keerringen

    okay, ikzal eens even kijken war dat staat, ben niet echt handig maar wie weet bedankt
  19. chris

    lekke voorvork keerringen

    In een paar topics hieronder kan je al een en ander lezen over methodes om de oude keerringen eruit te slaan of te persen. Wat het kost hangt af van een paar dingen.. ben je zelf een sleutelaar of niet... Daarnaast, wat kom je tegen als je het spul demonteert, kapotte stofkappen, roestige clips hoe zijn de glijbussen er aan toe? Als alles heel erg meevalt en je doet het zelf kan je met een euro of dertig klaar zijn... Grt, Chris
  20. Onder het rijden zag ik dat de sok om de voorvorkpoot prachtig glom. Aangezien dat niet aan het poetsen kon liggen toch maar even gestopt en jawel... lekke voorvorkkeerring. Voor het eerst van mijn nog jonge leven. Is dat een bult werk? Iemand enige ervaring wat zo'n reparatie-grapje kost?
  21. Ray59

    Reserve of niet 4TX

    OK , dus bij de benzinekraan onder de tank 4tx staat het er op en bij de 2de benzinekraan ( rechts van de draaiknop stationair afstellen ) is het de bovenste nippel. Nu nog merkjes aanmaken op de slangen om fouten te voorkomen. Groet Ray
  22. Bij een 4TX staat het op de kraan onder de tank....maar dan moet dat pijpje niet los in de tank liggen zoals bij mij het geval is....je kunt nu ook mooi de slang aansluiting testen waar die op moet....zet je gewone kraan op ON en blaas dan op een van de slangen ...welke lucht doorlaat is voor ON en de andere is dan de reserve....
  23. Ray59

    Reserve of niet 4TX

    Ja Chris dat is waar , de benzineslangetjes zitten behoorlijk krap op de aansluitingen van de benzinekraan tank. Ga de nieuwe zeker 5 cm langer maken dan heb ik wat meer ruimte. Groet Raymond
  24. Welkom bij onze club Gr, Jan van Ingen
  25. Mooie fiets welkom en vele veilige kilometers gewenst Gr Jan van Ingen
  26. Last week
  27. Wordt nog gezellig druk. 👍
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information