Alle activiteit
Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt
- Gisteren
-
Zijkoffers zijn originele Yamaha koffers, de tupperware boxrek is een universe Hepco & Becker rek. Hierop een H&B tupperware box type journey 42 ltr. Maar ik zal het meeste zonder deze koffers rijden. Voor dagtochten volstaat de H&B plm 7 ltr. tanktas, gemonteerd mbv een magneet tankring. Ik zal het hier mee moeten doen, het zat namelijk bij de koop inbegrepen Groeten, Jakob (en ja, van een pan afkomende voelt de TDM als een brommert)
-
Mooie reclame voor de TDM en ook voor de club !
-
Ze heeft geen motor meer maar had er wel voor gezorgd dat de hete sneetjes er waren !
-
Ziet er niet uit maar daar zit ik niet mee .......
-
Nee, dat niet maar het spaart mijn schoenen !
-
TDM850 3VD binnenkort in blad Retro en Classic
Henk Helder reageerde op een discussie van Pieter H in TDM
Wat kan er stuk aan zo'n eenvoudige fiets gaan? Heeft zo'n ding dan toch nog zwakke punten? Nou.... Ik ben wel eens langere, ingrijpender en vooral........... duurdere lijstjes tegengekomen. Dat was voor mij een van de redenen om de B*M*W GS weg te doen voor een TDM. Overigens, Ik maak me wat zorgen over onze geroemde TDM specialist, die het voor- en achterwiel door elkaar haspelt. Is die zorg terecht bij een grote beurt van het wat ingewikkelder gedeelte daar tussenin? ๐ -
TDM850 3VD binnenkort in blad Retro en Classic
Henk Helder reageerde op een discussie van Pieter H in TDM
-
Mooi bericht. Veel rijplezier
-
TDM850 3VD binnenkort in blad Retro en Classic
fernand reageerde op een discussie van Pieter H in TDM
Ach je bent zo jong als je je voelt ๐ -
TDM850 3VD binnenkort in blad Retro en Classic
Henk Helder reageerde op een discussie van Pieter H in TDM
-
TDM850 3VD binnenkort in blad Retro en Classic
robnieuw reageerde op een discussie van Pieter H in TDM
Pfff, ik heb er ook zo 1. Wat motje dr mee .... ๐ -
TDM850 3VD binnenkort in blad Retro en Classic
Henk Helder reageerde op een discussie van Pieter H in TDM
Verdorie, ik dacht nog wel een moderne. vlotte machine gekocht te hebben... Staat ie al op de voorpagina van zo n ouwe lullenblad. Wat een sof! ๐ -
Hallowkes! Aan allen alvast merci voor de uitleg! Ben net van de dealer terug en hij zei dat ik me geen zorgen moest maken๐ TDM850 's maken nu eenmaal wel wat geluid en bij mijn valt het best goed mee zei hij. Gewoon lekker doorkarren en olie peil blijven checken. En ik die dacht dat enkel ducati's rammelden๐ Mijn 3delige kofferset staat te koop en iemand bood me een rechte uitlaatlijn met 2 akrapovic dempers op aan. Dus denk dat ik gewoon voor een lekkere brul ga dan hoor ik het getik wat minder (waw een tip van de dealer)๐ Hijzelf heeft jaren TDM850 gereden en zei me dat zijn motor veuuuls harder klonk als de mijne, dus toch wat gerust gesteld. Grtjs Koen
-
http://www.rrr.de/~franky/site/moppel/yamaha_trx850/yamaha_trx850_d.html
-
Prop-er volgt nu kleppen stellen en nog een vraag?
-
Mag ik vragen waar dit te vinden is? Er is een verschil tussen klepspeling meten en klepspeling aanpassen. Als na meten blijkt dat er moet worden aangepast, moeten de nokkenassen er uit. https://tdm-trx-tracer.nl/forums/calendar/event/30-kennismakingsrit-2019/ Kan vrij strak, zo te zien.
-
Ik heb wel de dame van de hete sneetjes gemist.โน๏ธ
-
Laat maar weten of het gelukt is, succes
-
Wat wel erg is, is dat het zitten nu ook lastig wordt, met al die veren.
-
is niet erg, zo snel gaat dat niet...
-
Je kan de bout en de beide veren uit de spanner halen, en dan met een rond asje en een hefboom tegen het frame voorzichtig de spanner aandrukken zodat hij een tandje verder klikt. Dat klikje voel je wel. dus schetsplaat van de bevestiging van frame aan cilinderkop demonteren, bout en veren uit de spanner, aandrukken, bout monteren en dan even de motor laten draaien. als het de spanner was, moet het ratelen weg zijn. groet, Pieter
-
Dank jullie wel!!
- Afgelopen week
-
Ook heb ik afgelopen weekend een poging gedaan om de spanner wat strakker te stellen, deze deed niet en gaf geen klik. Ik heb de dopmoer logenomen en de veer eruit gehaald verder niets gedemonteerd. Nu heb ik de motor daarna niet meer gestart maar zou volgens mij gewoon moeten kunnen. Niet omdat ik daar bang voor was maar in het weekend staat hij ergens anders vandaar.
-
Mijn rode trx staat nu op een maagdelijke stand van 56.700km. Ik hoor tikken en denk dat de kleppen gesteld moeten worden, weet ook de onderhouds geschiedenis niet aangezien ik hem afgelopen jaar heb gekocht met de stand 53000km. Ik ga ervan uit dat het de kleppen zijn want bij deze stand km stand de nokkenas ketting vervangen is lezend door deze fora niet logisch. Graag zou ik eens een trx kenner het geluid laten horen want als het later blijkt dat het wel de ketting is kan ik weer alles open maken, liever in 1 keer goed doen. Ben zelf woonachtig in Rotterdam maar kan uiteraard een stukje rijden naar iemand met meer kennis van de motor, Pieter vind ik weer net ff te ver. Misschien verbeeld ik me maar dat het de kleppen en/of de ketting is maar het kan maar duidelijk zijn. Is heet kleppen stellen als bij een tdm waar Pieter een goede beschrijving heeft neer gezet of is het alleen de kleppendeksel lichten? Ook ben ik met een onderkuip van een andere motor aan de gang maar vraag me af aan welke bevestiging jullie (diegenen met een onderkuip) deze hebben vastgemaakt. Ik moet hem nog wat inkorten en herstellen dus de beugels zijn vrij te vervaardigen. Welke afstand zal ik aanhouden bij de voorbochten (vrijhouden polyester) en aan de onderzijde?
-
Zo hoort hij te klinken:
-
De spanner is automatisch. Deze werkt op veerdruk. Als de nokkenasketting oprekt, duwt de spanner de ketting altijd op de juiste spanning. Daarnaast zit er een terugslag begrenzing op, die in stapjes werkt. Soms maakt de ketting iets meer geluid, omdat hij tussen de twee stapjes wat meer bewgingsruimte heeft. Je kunt de spanner zelf alvast naar het volgende stapje duwen, om de ketting tot rust te brengen. Maar als je dat zelf niet zou doen, doet de veer het uiteindelijk. Het lost zich dus vanzelf op. Dit vooropgesteld dat de spanner nog goed is. Als de veer gebroken is, of het mechanisme vastgekoekt zit, dan is het snel afgelopen met automatisch spannen.