Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. fernand

    Banned

    Zolang je geen kip bent horen ze in je kont....
  3. Today
  4. Ik gebruik bij de 4tx al jaren deze, bevalt goed en voor een zachte prijs Woon 20 minuten van deze zaak dus dat is te doen. Weet ook niet waarom het niet zal bevallen Is amerikaanse olie en kwam goed uit de bus bij testen https://www.polo-motorrad.de/de/viscoil-4t-sae-10w-40-teilsynthetisch-4000-ml.html
  5. ThomasTDM

    Banned

    ..kunnen ook ergens anders hoor...
  6. Gewoon Putoline Sport4 of als volsyntheet Putoline Nanotech gebruiken.
  7. Prop-er

    Banned

    Nou, een heel klein beetje bedankt, dan!
  8. Yesterday
  9. Lonelyrider

    Banned

    Prop-er Nou dat ben Ik, ik heb wat instellingen aangepast en nu maar hopen dat de volgende update niet Weerd iT probleem veroorzaakt. Om precies te zijn zou ik niet meer weten wat ik precies gedaan heb Ik heb wel het een en ander opgeschreven dus ik zou het in de toekomst ook moeten kunnen verhelpen. Maar ja geen veren op me mijn rug pinnen graag. Gr, Jan van Ingen.
  10. Toch knap dat ze het geslacht "mannelijk" aan de hand van de foto kunnen bepalen...
  11. Contante betaling wordt in dit geval vooral duur, als het al zou kunnen. Lastig hoor, bij zo'n en/of bankrekening.
  12. Ik bezuinig nooit op olie, wat betreft het merk en de kwaliteit daarvan. Als ik een kwaliteitsmerk bij oliehandel goedkoop kan krijgen, zal ik het niet laten. De prijzen wisselen nog wel eens tussen http://www.oliehandel.nl/ , https://olietekoop.nl/ en https://www.oliewereld.nl/ Bij Motoport zag ik dezelfde olie staan voor 18 euro de liter... Olie van de Action, Action, Aldi, Praxis en Hema lijken tenminste dubieus, ongeacht de specificaties op het etiket. De vraag is of het wel olie is specifiek voor motorfietsen en als dat al zo is , dan gaat het echt om B merken. Aan de categorie motorfietsen-olie worden veel hogere eisen gesteld dan aan olie die bedoeld is om de motorblokken van auto s te smeren. Geen risico's met niet voorgeschreven viscositeit of olie met onduidelijke herkomst. Ik snap niet dat mensen op olie in hun motorfiets bezuinigen, dat kan zich vroeg of laat tegen zuigerveren, big ends, cilinderwand en tandwielen keren en gaat uiteindelijk ten koste van je portemonnee. Olie krijgt het in een staande twin, die graag wat toeren draait, behoorlijk te verduren. Dat is wel heel plezierig bij de TDM900, bijvullen is vanaf de afleverbeurt in september ''18 niet nodig gebleken. Het oliegebruik is nihil, heerlijk als je dat niet gewend bent! Dat is bij mijn boxer toch wel anders, daarvan moet bij elke tankbeurt - dat is ongeveer 350 km - het oliepeil echt gemonitord en zonodig aangevuld worden
  13. nu weer een paar 100 km verder, maar de bt 023 bevallen goed. geen krimp in de bochten fijne wegligging ook bij 160 perfect
  14. @Prop-er Oh Oh krijg ik hem zeker ook nog
  15. Prop-er

    Banned

    Ik weet niet wie ik moet bedanken, maar het lijkt opgelost!
  16. Ik stuur wel een briefje terug dat ik graag bijbetaal voor een HD versie in kleur.
  17. Hebben geen kleur versie voor jou?๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‰
  18. Dat is grappig! Het is net als met zo'n bochtentraining dag, waarbij je achteraf de foto's toegestuurd krijgt! Foto is ook ongeveer net zo duur.
  19. Dat is mooi 10 W 40 Semi Synthetic motoroil.....ook te koop bij action . En volgens het schema van - 10 tot + 45 graden celcius te gebruiken.
  20. En dan zonder bijvullen๐Ÿ˜Ž
  21. Even los van wat Yamaha vindt: Dit is ook de algemene norm. Daarna rijd je rond als een vierktakt motor met een tweetakt emissie. M'n boxer lust ook wel een slokje olie, die ik meestal bestel bij http://www.oliehandel.nl/product/power-rs-4t-20w50-1l-89725 4 liter kwaliteitsolie voor 22 euro, zonder verzendkosten vind je nergens goedkoper. Ook de - al dan niet - voorgeschreven 10 w 40 is hier half synthetisch verkrijgbaar voor iets meer: http://www.oliehandel.nl/castrol-/castrol-power-rs-4t-10w40 Uitsluitend 's winters gebruik ik die in de boxer. De 900 loopt het hele jaar op de voorgeschreven 10 w 40.
  22. Koprevisie. Of olie blijven bijvullen. Volgens mij vindt Yamaha 1 liter op 1000km nog acceptabel.
  23. Sterker nog, Yamaha schrijft voor de 4TX zelfs 20-W50 voor...
  24. Op het Duitse forum meerdere TDM's op dikkere olie, ook vol-synthetisch, zonder problemen. JBX: http://www.tdm-yamaha.heliohost.org/index.php?page=A01 "Engine oil : full synthetic oil (5W50) with a new oil filter at each oil change."
  25. Zo'n vaart loopt dat niet. Maar je moet er niet mee in de winter door blijven rijden.
  26. En dan te weinig smering krijgen door te dikke olie?๐Ÿ™„
  27. Voor het zomerseizoen kun je minerale 20W-50 proberen: https://www.louis.nl/artikel/procycle-4t-motorolie-mineraal-sae-20w-50/10038458?list=db807e9ac2a0494911e2e62d8d6ea14c
  28. Mijn laatste ritje zat ik op 1/15, opzich prima met aardig wat op het gas zitten. De TDM lust wel een slokje olie maar dat is oke, goed in de gaten houden en lekker goeie olie blijven voeden. Nog aanraders? dikkere olie erin?
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information