Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Ik krijg er nog steeds kippenvel van. Ben blij dat ik Fred gekend heb en dat ik heb kunnen bijdragen aan deze uitvaart.
  3. tomTom app is perfect. Alleen boven de 75km permaand moet je iets betalen
  4. Yesterday
  5. Ik heb (na ruim twee maanden wachten) eindelijk mijn achterlicht unit van Mpartz ontvangen!
  6. Kleine update. In de loop van deze week komen al de led spullen binnen uit China. Zodra alles er op zit zal in natuurlijk de foto's delen.
  7. Goedeavond, Ik was er zondag ook, heb genoten van alle motoren die er stonden (op de parkeerplaats). Heb niet proefgereden, klinkt stom maar ben bang dat ik dan opeens minder blij ben met mijn eigen motor. En die mooie nieuwe modellen kan ik toch niet betalen 😝 Heb wel iets van 5 andere tdm's gezien. De hamvraag van vandaag..... van wie was die blauwzwarte tdm 850? die viel op door de gear indicator en automatisch smeersysteem. Wij waren rond 13:30 al weer weg en zijn lekker gaan touren. Daar hebben we onze motoren toch voor?
  8. Neem ook 10L Putoline Sport 4 mee.
  9. Je hebt er wel vertrouwen in zeg😱
  10. List

    mijn tdm wat aanpassen

    Hm, je kunt het zilver van het frame wat terug laten komen in het wit om meer geheel te krijgen, bijvoorbeeld 10 cm strook bovenkant van de zijkap op het wit tegen het zwart van de kuip en (smaller) op onderkant wit van de kuip tegen het zwart. Kan misschien ook met folie. Mooiste is een dikke harde finishlaag erover heen (niet in 1x spuiten) Probeer het eens uit met een beeldbewerkingsprogramma zoals photoshop met een foto van de zijkant.
  11. Last week
  12. Klein voordeel: in de auto past veel gereedschap, en we kunnen 's avonds eventueel gestrande motoren ophalen.
  13. Heb een tijd OmsAnd voor gpx routes gebruikt. Dit was een van de apps die ik uitgeprobeerd heb en echt goed werkt zonder dat je online hoeft te zijn. Tot 7 offline kaarten kunnen gratis geinstalleerd worden.
  14. Tja, ik heb zo'n ding nou eenmaal staan. Snelweg rijden is niet het leukste deel van de motorhobby, en ik merk dat ik dat met 200/300 km wel zat ben. Dit is 5 uur Fahren, fahren, fahren auf den Autobahn. En dan nog een stukje provinciaal. Je kunt die route opbreken in hapklare brokken, en onderweg overnachten. Dan is het eenvoudige alternatief eigenlijk heel zo gek nog niet. Ontspannen rijden, geen herrie op je kop, muziekje aan, cruise control er op, en gaan. Snap best dat dit wat gek/controversieel is, en snap ook wel dat die heen- en terugreis er nou eenmaal bij horen, maar ik ga het toch gewoon eens op deze luie manier proberen. Lach gerust, als ik maar niet geroyeerd wordt. Misschien toch eens een proefrit op zo'n Honda Shadow maken. Heb gehoord dat ze bij die club ook heel goed kunnen zingen...
  15. Het is een geweldige machine en goed dat er dit soort evenementen georganiseerd worden waar iedereen dit kan ervaren.
  16. Op de aanhangert😱 je moet de aliexpress wek kms laten maken hoor👍😎
  17. Nog een recent filmpje (2 weken geleden). 1 dag wat regen gehad; voor de rest mooie omgeving, mooi asfalt, prima hotel https://youtu.be/qJvrpwVXpnA Filmpje is niet helemaal perfect. Nog niet het goede bewerkingsprogramma gevonden. Kan in dit programma muziek etc. niet aanpassen helaas
  18. Ze hadden als ludieke Aktie dit weekend nog 1 piste geopend om gratis te skieen….19 mei.
  19. Mooi dat ze direct reageerden, zoiets verwachtte ik wel. Het evenement begon gratis, werd in het tweede jaar 5 euro en is nu 7,50 euro geworden. Dat laatste dan voor 2 tickets a 3,75 euro... De beurs is in vergelijk met het eerste jaar ook kwalitatief enorm vooruitgegaan. Ik vind het prima om voor dit soort activiteiten te betalen, dan kun je ook kwaliteit verwachten. Zo betaalde ik voor de motorbeurs op dezelfde lokatie dit voorjaar 10 euro en dat was echt belachtelijk voor wat kraampjes met algemeen gereedschap en 30 motoren achter hekken. De ritten zullen gratis blijven, de importeurs hebben er alle belang bij dat er op nieuwe modellen gecontroleerd proef wordt gereden. Het gaat weer goed met de verkoop van motorfietsen en die cijfers moeten worden vastgehouden en het liefst worden uitgebreid. Er zal ook een tendens ontstaan dat , zoals Harley-Ducati-Yamaha & BMW- niet met algemene , maar met merkgebonden groepen en voorrijders gereden wordt over specifieke routes. Dat standaardrondje van een kwartiertje is echt niet genoeg om een idee van een motor te krijgen. Wellicht gaan ontbrekende merken ook aan dit evenement meedoen, denk bijvoorbeeld aan Suzuki. De commercie heeft twee kanten en laten we daar als consument vooral van profiteren. En ach, uiteindelijk betalen we het allemaal toch zelf in de aanschafprijs van de nieuwe en occasion motoren.
  20. Ja is ook de grootste trekpleister van het evenement . Je kan de hele dag motorrijden en er zijn best wel aantrekkelijke motoren erbij van waar je zeg....hoe rijd nou zo'n type ? En Promotor heeft vandaag al om 9.10 uur 2 gratis kaarten opgestuurd met excuus. Ik zag de mail te laat maar ok ze hebben gereageerd. Hoop dat we dit elk jaar mogen meemaken , denk wel dat het duurder gaat worden . Of anders dat je bijvoorbeeld per rit bijbetaald . Gr. Ray
  21. Mea Culpa, Mea culpa, Mea Maxima Culpa over mijn vooringenomenheid tav de de Yamaha Niken driewieler. @Ray59 noemde het al: een fantastische machine. Ik ben er op zondagochtend als eerste op begonnen en heb er de dag ook op afgesloten. Het motorblok van de Niken s is een ongelofelijk goed blok, het klimt onwaarschijnlijk snel in de toeren; 120 km/uur in de 2e versnelling is goed haalbaar en daarnaast pikt het blok ook heel makkelijk op vanaf lage toerentallen. Dat laatste is opmerkelijk, omdat de krachtbron die van de Yamaha MT09 is. Dat is vooral een snelle en lichte machine. Van het derde wiel is eigenlijk nauwelijks iets te merken, de Niken rijdt als elke gewone motor. Bij een stoplicht moeten dan ook echt de voeten buitenboord om niet om te vallen. In die zin is het rijden ermee niet te vergelijken met die Reliant achtige MP 3's die gewoon rechtop blijven staan voor een stoplicht. De vraag doet wel opgeld wat de functie van twee voorwielen is, als het verschil in rijgedrag met een gewone tweewieler lijkt te ontbreken. Yamaha is op de beurs zo verstandig geweest om een route uit te zetten van 30 km in drie kwartier dwars door Haarlem en het buitengebied van Haarlemmerliede. Allerlei situaties van stadverkeer, dijkweggetjes tot aan de snelweg aan toe werden door de Niken moeiteloos genomen. Wat gaandeweg de rit opvalt is de stabiliteit in bochten, grip bij slecht wegdek en het toegenomen remvermogen. Er ligt gewoon meer rubber op de weg en dat is wel goed te merken. Stuurt het zwaarder? Absoluut niet, dat is volkomen vergelijkbaar.met een traditionele motorfiets. Er hangt ook geen knullig 35 kw scooter-CVT-automaatje onder, het is in alle opzichten een volwaardige, bloedsnelle en veilige machine met 110 pk die zich als elke andere motor laat bedienen. Gezien de prestaties en het snelle bochtengedrag is het absoluut geen fiets voor beginners. Het leek me een goed plan om de dag af te sluiten met de luxere versie van de Niven, de GT versie. Die is voorzien van koffertjes, handvatverwarming en een goed geproportioneerd windscherm zonder hinderlijke turbulentie. Zelfs mijn zoon heb ik zo gek gekregen om ook het drie kwartier rondje te maken en zag halverwege het ongeloof door zijn vizier heen kruipen. Met de Niken heeft Yamaha wel iets heel innovatiefs in de markt gezet. De prijs voor de standaardversie is iets boven de 18 milles. De Triumph Tiger Sport bleek uitstekend te rijden, itt tot de gewone Tiger, die nogal grof ronddraaide. Royal Enfield kan echt niet meer, tenzij de Himalaya over land bereikt moet worden. De motor trilde dusdanig dat de spiegels er uitsluitend op zaten omdat de wet dat nu eenmaal vereist. Enig herkenbaar beeld is er niet in te onderscheiden. De toerenbegrenzer greep meteen in zodra de motor op gang dreigde te komen en de remwerking beperkte zich tot een lichte vertraging en dwong vooral tot heel ver vooruitkijken. Ook de zit was bepaald geen pretje, het is een klein motorfietsje - de knieën komen bijkans boven de tank uit - zonder enige windprotectie. Wat er strikt genomen niet op hoeft - denk aan een toerenteller - ontbreekt, de machine is in die zin een echte naked. Indian heb ik links laten liggen, heb te weinig met dit soort baggers om er veilig mee de weg op te kunnen en Harley mijd ik om ongeveer dezelfde reden. Wel nog even op een 500 cc Husqvarna Vitpillen ééncilindertje gereden en dat was een kwartier lang pure fun. Door het lage gewicht accelereert dat heel aardig en remt ook nog goed. Maar, als gezegd: het is speelgoed. Twee dagen lang heb ik me kostelijk vermaakt door op allerlei fietsen rond te rijden. De conclusie is dat de techniek in en rondom motorfietsen met sprongen vooruitgaat , wat te merken is aan verminderd gewicht, meer en breder vermogen en een veel betere remwerking. Rijmodi interesseren me niet, die houd ik (nog) liever zelf in de rechterhand, maar de meeste motoren bieden die volop. Van allerlei dure gedachtes om mijn Zuidduitse zware toerfiets en/of TDM in te ruilen voor een modernere fiets heb ik gelukkig geen last . In ieder geval voorlopig niet...
  22. @appie26 je hebt precies verwoord wat ook mijn ervaringen zijn. Kleine correctie: bij Kurviger kun je ook gpx routes inladen en bewerken, maar niet echt inzetten om de route vanaf het stuur te 'rijden' . Routes inladen doe je dan dan ook uitsluitend om ze te bekijken en/of aan te passen. Routes inladen doe je met behulp van de 'import' button. (zie afbeelding) Mr GPS Hans Vaessen schreef onlangs een mooie recensie over dit programma, omdat het ook tegenwoordig de functie 'kronkelroutes ' heeft. De gemaakte routes in Kurviger kunnen geëxporteerd worden, er wordt dan een gpx bestand op de computer, tablet of smartphone gedownload. Met Mydrive of MyRouteApp kun je dat bestand dan weer op je TomTom plaatsen. Vergelijk 'gpx viewer' maar met een pdf of screenshot met daarop de bekende blauwe letters die een link veronderstellen. Daar kun je op drukken maar het leidt nergens meer toe in dat format. Het programmaatje geeft slechts een eerste indruk op hoofdlijnen van een route. Dat kan wel eens handig zijn om even snel overzicht te krijgen waar de route ongeveer naar toe leidt. Over de smartphone op het stuur is hier al eens iets gezegd, maar dan moet je wel de goede software op de smartphone hebben. Zie voor een overzicht: https://tdm-trx-tracer.nl/forums/topic/3784-de-opkomst-van-de-smartphone-op-het-stuur/ Zoals @appie26 aangeeft, de navigatiesystemen zijn op dit moment nog 'top of the bill'.
  23. Als je routes wilt rijden met een gratis app ken ik alleen kurviger en calimoto. Maar zover ik weet kun je bij beide geen bestaande routes laden, alleen nieuwe routes maken. Myrouteapp heeft ook een navi maar die is betaald. Schijnt wel goed te zijn. Maar de TT riders en Garmin Zumo's kosten wel wat maar ze zijn hun geld meer dan waard. Ik reed vroeger ook een beetje waar de wind naar toe stond maar ik kan nu niet meer zonder navi.
  24. Ik heb dat gpx viewer ook gedownload en dat is duidelijk een viewer. Hij laat de route zien maar heeft geen navigatie functie. Weet niet of we over dezelfde gpx viewer hebben.
  25. Dag liefhebbers. Vanochtend dacht ik de, door mij al eerder uitgekozen noordhollandrit 2018 even te doen. Lang verhaal kort, hoe krijg ik het voor elkaar dat hij navigeerd? Het volgende heb ik gedaan: Via dit forum kun je onder het kopje "Onze routes" tourtochten uit verschillende jaren en uit verschillende provincies downloaden, mijn keuze was de NHrit 2018 uitgezet door Marcel Elbertsen. Gedownload. (op mijn smartphone) Maar ook het ondersteunende programma waar hij om vraagt, GPX Viewer. Als ik hem open staat keurig de NH route afgebeeld, gps aan, en dan ga ik in hett menu naar GPS volgen om hem te starten, maar hij volgt niet. Wat doe ik verkeerd en hoe hoort het wel. Ik ben een iemand die gewoon maar wat rijdt hier links daar rechts daar leuk daar naartoe soms een clubje volgen etc etc, nu wil ik iets meer diepgang en ga dit proberen. Dus een profecionele tomtom ofzo hoef ik echt (nog) niet. Wie helpt mij. swift TDM8501999
  26. Ja , kan me het nog herinderen 58 jaar geleden. En ik maar schreeuwen tegen Pa of i wat harder kon duwen. Mis de ouwe nog steeds ...........
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information