Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. pannekoek

    TDM 850 3VD

    Die is echt heel strak!
  3. En dat is waar hij hoort....
  4. Ken je dat? Je was lekker aan het sleutelen, maar opeens wil het niet meer. Het is net alsof iets je dwarszit, alsof je iets vergeten bent, en zelfs de simpelste klusjes duren veel te lang. Vanochtend was ik er helemaal klaar mee. Just do it! Afijn, nieuwe bougies gemonteerd, thermostaat, radiator.... En ineens zie ik in mijn ooghoek iets op de grond liggen....
  5. de kleuren heb ik al en ga zeker een testritje maken als ie beschikbaar is Gr Clim
  6. appie26

    TDM 850 3VD

    Wat een plaatje. Daar is iemand heel zuinig op geweest.
  7. Pieter H

    TDM 850 3VD

    Liep ik bij een collega motorzaak zomaar dit plaatje tegen het lijf: Deze zeldzaam mooie 3VD!😃 En met wat overredingskracht hem kunnen kopen.
  8. Yesterday
  9. Ik zag ook dit filmpje laatst, die grieken houden sws wel van de tdm's. Maar deze is wel erg bizar. Ik denk dat je hier wel met turbo's aan de gang gaat. Vindt de 900 voor nu snel genoeg😅 Moet zeggen dat het verwijderen van de airbox flap waardoor er meer lucht in kan al impact maakte
  10. Halen we het embleem eraf en laten hem gewoon toe als special. Toch??
  11. En wil het badeend blok helemaal in ere herstellen. Na aanschaf liep hij met name koud niet zo heel fantasties. Dus de carbs moeten nog ff uit elkaar en flink gecleaned worden. Maar daarnaast ben ik bang dat Hielkes afstelwerk door de latere eigenaren wat is "aangepast". Dus werk aan de winkel betreffende de prestaties. En als de carbs nou meevallen qua onderhoudskosten dan klinkt zo'n ECU heeeel verleidelijk.
  12. Hart transplantatie......
  13. Compressie koud: 9,75 bar op beide cilinders.
  14. Het enige wat hier niet leuk aan is te vinden, is het embleem op tank. Hij ziet er fantastisch uit, dikke goudkleurige USD voorvork, grote remschijven, zadel mooi smal van voren, breed van achter, verstelbare ruit, mooi dashboard. Heerlijk klinkende 895cc paralleltwin met 270° kruktappen, met maar liefst 105pk en 92Nm. Prijs voor al dit moois? €13.950,- Zelfs de kleuren zijn van Yamaha. (R1) Why Yamaha, why? Enigste troost: de Tracer schijnt levendiger en sneller te zijn...
  15. Na lange zoektocht lijk ik ze gevonden te hebben bij een motorkerkhof in Zaanstad.
  16. Ik ben op zoek naar een stofkapje voor mijn TDM850 uit 1996. Kan iemand mij daaraan helpen.
  17. Prop-er

    Gat

    Klopt! Het wordt hoog tijd dat daar eens een keer een moderator ingrijpt!
  18. hey Appie, je hebt toch al een snelle motor, die badeend? Moet de grijze ook snel worden?
  19. chris

    Gat

    Geduld....... het blok gaat op enig moment open, als tijd en gelegenheid daarvoor is.... Verder moet je natuurlijk wel voorbereid zijn als je de motor netjes gaat maken... Mijn spuitcabine is de achtertuin... het weer werkt niet mee... Voor ventieldopjes en boutjes voor de ruit ga ik wel naar het AliExprestopic... Hoewel het daar aan het ontsporen is met snelschakelaars en supervermogende TDM's
  20. Ok, boeiend onderwerp. Zoals je weet Pieter had dit mijn interesse al. Wat zou het mij dan opleveren met geflowde kop, sport nokkenassen, 2 losse K&N filters en 2 in 2 uitlaat. Gemeten vermogen was ooit 92 pk.
  21. Prop-er

    Gat

    Zocht je nog ventieldopjes, Chris?
  22. Ray59

    Gat

    Nou het word wel spannend hoor. Een motorfiets met een defect blok en ik zit op het puntje van mijn stoel te wachten op de oplossing en dan gaan jullie het hebben over de kleur van het lak van de spatborden , tank en etc. Bijvoorbeeld er ligt een vrouw met hartproblemen op de operatietafel , gaat de ene dokter de nageltjes bijknippen en de ander doet een permanentje in haar haar ?? Groet (ongeduldige ) Ray
  23. We hebben nu een aantal keren deze ECU toegepast. Uiteraard moet je meer doen dan alleen de ECU. Een belangrijke factor voor vermogenswinst is het plaatsen van 2 losse K&N filters. Doe je dat niet, dan nooit meer topvermogen dan circa 85 pk. Simpelweg omdat er niet genoeg lucht binnen komt. Dat hebben we ook al eens gemerkt. Koppelwinst merk je wel duidelijk, en het karakter van het blok wordt fijner. Op en in mijn 850 zitten flatslides, sportnokkenassen, sportzuigers en een goede uitlaat. Wel 2-1-2, zou ik die volledig dubbel uitvoeren, dan win ik meer topvermogen, maar wordt het midden gebied weer minder lekker. Er zijn zoveel variabelen waarmee je het motorkarakter mee kunt beïnvloeden. Ik nodig je uit eens op mijn beide 4TXen te rijden, dan merk je de verschillen in karakter en beleving. En dat vindt je niet terug op internet, dat moet je voelen! Dus Vincent, bij deze uitgenodigd.
  24. Last week
  25. Dat is niet de vermogenswinst die ik online vind. Verre van dat zelfs. Ik lees veel geklooi met timing, pagina's informatie, theorie, verbeteringen, testen, heel veel dyno testen, waarbij het eindresultaat zonder meer beter is dan stock, maar niet significant. http://www.bikeboy.org/ducati2vignition.html Zeker geen zuivere volle 8 pk extra, zonder verhoging max. toerental, en zonder andere aanpassingen, zoals in- en/of uitlaat, compressie, carbs, nokkenassen, flowen, etc. Maar ik laat me graag verrassen door het bewijs!
  26. Mijn TDM 850 ging met de Ignitech ECU van 86 naar 94 pk, dus best grote vermogens winst. De quickshifter schakelaar bouw je in de schakelstang in. Je kan kiezen tussen trek- en drukschakelaar. Die sluit je aan op de Ignitech ECU en dan nog even de shift master functie activeren via je laptop. Dus je hoeft niet echt te fröbelen 😃
  27. Dit waren die van mij: (4TX 850 - 1:25)
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information