Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt     

  1. Afgelopen uur
  2. LeonS

    Migratie Forum

    We zijn om
  3. Gisteren
  4. TDMartin

    TDM tuned by Aliexpress...

    P.s, Blijft er genoeg ruimte tussen de schakelaar en de tank van een 900 met standaard stuur?
  5. TDMartin

    TDM tuned by Aliexpress...

    Dit werpt weer een ander licht op de zaak. Zou ik die schroefdraadrandjes er af kunnen zagen zonder schade aan de verwarming? Is er kwaliteitsverschil tussen Bengood of Alie?
  6. Prop-er

    TDM tuned by Aliexpress...

    Overigens is montage in mijn geval nooit in een half uur, of zelfs twee uur te doen. Ik nam er de tijd voor, en dan ben je zomaar een weekend bezig, ongeacht welk merk.
  7. Prop-er

    TDM tuned by Aliexpress...

    Ik heb een paar jaar met die van Oxford gedaan, maar vond het een onding. Opwarmen duurde erg lang, de handvatten zagen er lelijk goedkoop uit, en lagen niet goed in de hand. Ik heb er zelfs andere handvatten overheen getrokken, wat wel beter voelde, maar er helemaal slecht uitzag. Toen na 2 jaar de schakelaar het begaf, deze van Ali gekocht. Pasvorm was goed, montage eenvoudig, werkt nu een jaar probleemloos, zeer comfortabel, en wordt snel warm. Geen smeltend rubber, niets hoeven dremelen, geen enkel probleem met het gas. Indien je de bar-end spiegels wilt monteren kun je natuurlijk ook gewoon de bodem van die chromen dopjes dremelen/zagen, en de overgebleven ring op de schroefdraad monteren, dan sluit alles netjes aan, en ziet het er mooi afgewerkt uit.
  8. TDMartin

    TDM tuned by Aliexpress...

    Alex bedankt, . ik weet genoeg. Prima info, ga verder zoeken voor een systeem zonder meedraaiende draad. Prima info!!!
  9. Alex

    TDM tuned by Aliexpress...

    De Chinezen hanteren andere maten dan de 22 mm die op de website en zelfs het doosje staat want ik kreeg hem niet om het stuur zonder eerst met een dremel het wat ruimer te maken. Nu kan dit exemplarisch wezen maar je moet ook het rubber aan het uiteinde weg snijden zodat de stuurgewichten er weer op kunnen. De trek/duw kabels zitten origineel wat anders dus dien je alles iets gedraaid te monteren en als laatste bleef het gas wat hangen bij loslaten dus hier en daar ook met de dremel weer wat weghalen waar het wat aanliep. Kortom 12 euro is leuk maar 2 uren monteren want normaal in een half uur kan is wat minder, hij werd overigens in stand 2 zo heet dat het rubber begon te vervormen.
  10. Henk Helder

    zin en onzin van stalen remleidingen

    Met de traditionele rubberen leidingen is niet zoveel mis, ware het niet dat de combi rubber en remolie op langere termijn niet zo'n goede is. Remolie is een agressieve vloeistof, die de neiging heeft om van de binnenkant van deze leidingen deeltjes rubber los te weken. Dat is niet best voor de abs unit en zelfs als er abs-vrij gereden wordt, kan het invloed hebben op het remgedrag. Zo zijn de doorvoeren bij de bajonetsluitingen veel kleiner dan de buitenkant van de remleiding doet vermoeden. Die kleine gaatjes kunnen verstopt raken door losse stukjes rubber. Vervelend, want de rem vertraagt niet meer of de remhendel komt niet meer terug en wordt een soort van permanente handrem. Dat is onderweg niet zo handig. Zie de eerste minuut van: https://www.youtube.com/watch?v=xlmZH6SKUCc Aan de buitenkant sloopt de zon middels UV straling het rubber ook nog eens, waardoor dat uitdroogt en scheurtjes kan gaan vertonen. Het leven van een rubber remleiding gaat niet over rozen. Door de remleidingen regelmatig door te spoelen, bijvoorbeeld om het jaar, voorkom je dit soort verstoppingen. Dat doorspoelen is sowieso aan te bevelen, remvloeistof is hygroscopisch - trekt water uit de lucht aan- waardoor de vloeistof vervuilt en eerder aan de kook raakt. Als er langdurig of herhaald stevig geremd wordt, dan wordt de schijf heet en die warmte komt uiteindelijk ook terecht in de remvloeistof. Water raakt al bij 100 graden aan de kook en verdampt dan in zichzelf middels belletjes. Dat betekent dat de rem bij kokende waterdeeltjes eerst sponzig aanvoelt en even later helemaal geen weerstand meer geeft. Eerst moeten die kokende belletjes weer worden samengedrukt, voordat er enige vertraging kan optreden. Levensgevaarlijk. Stalen remleidingen bestaan niet, wel met staal omvlochten leidingen. De binnenkant daarvan bestaat uit een harde en gladde kunststof, die minder makkelijk een verbinding aangaat met remolie. Waar rubber leidingen nog wel eens uitzetten onder grote druk, zijn staalomvlochten kunststof leidingen veel vormvaster. Er valt dan ook een 'buffer' weg, het remmen verloopt meteen effectiever. Remmen met staalomvlochten leidingen is even wennen, maar daarna wil je echt nix anders meer. Je kunt prefab setjes op maat kopen, op merk en type . Kijk eens bij: Pro Brake: https://www.probrake.de/navi.php?qs=tdm+900 of https://www.probrake.de/navi.php?qs=tdm+850 Melvin: https://www.melvin.de/suche/tdm_850.htm?n_vl=tdm+850 of https://www.melvin.de/suche/tdm_900.htm?n_vl=tdm+900 Hel: https://www.sparks-online.eu/remmen-koppeling/hel-rvs-stalen-motor-remleidingen/?find=yamaha-1994-tdm850-5260726 Als je er geen ervaring mee hebt, vooral niet zelfstandig de leidingen demonteren en monteren vanuit de Pippi Langkous filosfie: "Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan". Het is geen fietsbel die je monteert en haperende remmen leiden tot levensgevaarlijke situaties voor de berijder en..... zijn/haar omgeving.
  11. Alex

    Olie verbruik

    Het verbruik is over het algemeen te verhelpen door het vervangen van de gasnaalden en gasbuizen en synchronisatie van de carburateurs plus daarna eventueel nog wat fijn afstellen dan is 1:18 à 1:20 goed haalbaar. Het olie verbruik kan inderdaad oplopen tot ruim een liter per 1000 km, zou eerst wel wat langer het in de gaten houden om er meer duidelijkheid in te krijgen want na het olie verversen zou het oliepeil misschien niet geheel correct zijn geweest.
  12. distinq

    Olie verbruik

    Hi, Vlak nadat ik mijn Tdm850 gekocht heb, heb ik de olie en het filter vervangen. Nu, zo'n kleine 1.000 km verder, kwam ik erachter dat ik mijn olie weer bij moest vullen, en niet zo'n beetje ook. 750ML ging erin! Ik weet dat mijn TDM wat dorstig is zowel in verbruik (1 op 15)als met de olie, maar hier schrik ik toch wel van. Weten jullie misschien of dit een bekend probleem is?
  13. TDMartin

    TDM tuned by Aliexpress...

    P.s, Alex . Wat was het probleem bij montage?
  14. TDMartin

    TDM tuned by Aliexpress...

    Hallo Alex, . Dank voor het delen van je ervaring met de Alie-handvat verwarming. Dan ga ik denk ik toch voor meer duurzaamheid. Wat mij vooral aansprak bij deze verwarming is dat de draden van de gashendel niet meedraaien bij gas geven. Weet jij of iemand anders of er merken zijn, die gebruik maken van interne sleepcontacten, zodat de draden statisch blijven?
  15. Alex

    TDM tuned by Aliexpress...

    Ik heb de handvatverwarming van Ali gehad op mijn vorige TDM (degene met 2 standen schakelaar en interne draadverbinding) maar de kwaliteit valt tegen even als de montage. Hij wordt wel goed warm maar lange levensduur hoef je er niet van te verwachten.
  16. Alex

    Even voorstellen: Louis Nollen

    Bij motorsport Veldhoven staat er één, wel met een motoport prijs natuurlijk. https://www.motoportveldhoven.nl/epages/Motoport.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/Motoport/Products/RHC00062016750
  17. Afgelopen week
  18. M-thing

    Even voorstellen: Louis Nollen

    Nollen, wegdoen? Dacht het niet. Maar succes met je queste...
  19. chris

    Even voorstellen: Louis Nollen

    Welkom Louis! Tsja.... zoveel mensen , zoveel smaken.... geef mij maar een rode 3VD...hoewel een gele 900 is ook mooi.. Er staat er nu 1 te koop bij Motoport Veldhoven, 74000 km voor €3500,- Misschien is dat je gedroomde motor... grt, Chris
  20. appie26

    Even voorstellen: Louis Nollen

    Grijs met rood....????
  21. Jan

    Migratie Forum

    Migratie Forum Na de tijdens de ALV genoemde problemen met de huidige hostingprovider zijn we op zoek gegaan naar een andere partij die de ondersteuning kan bieden die wij voor ogen hebben. Zaken als continuïteit, zekerheid en een vloeiende migratie stonden hoog op ons lijstje. We denken een goede partij gevonden te hebben in Vivor (https://www.vivor.net/) In de afspraken die we met Vivor hebben gemaakt zijn release updates en back-ups beter geregeld. Inmiddels zijn we zover dat het huidige forum gemigreerd gaat worden naar de nieuwe provider. De planning is dat dit in de nacht van zondag 16 op maandag 17 december gaat gebeuren. Naast een uitgebreide test is er een plan van aanpak waarbij de huidige omgeving teruggezet wordt wanneer er onverwachte zaken optreden. We gaan ervan uit dat de migratie geruisloos gaat verlopen maar het is mogelijk dat het forum korte tijd niet bereikbaar zal zijn
  22. appie26

    TDM tuned by Aliexpress...

    Precies. Ben obsoluut niet tegen het "Ali kerstboom" principe. Maar sommige onderdelen waar je op moet vertrouwen koop ik liever dichter bij de deur. Bv een superbike stuur heb ik toch maar van een bekend merk gekocht. En zo'n stroomtrekker als handvat verwarming durf ik niet aan gezien mijn ervaringen met de kabelkwaliteit. Ook probeer ik ook een beetje de kwaliteit in te schatten door het prijsniveau te vergelijken. Bv handvatverwarming kost daar hooguit €12,-- en Oxford gaat naar de € 65,--. Da's een groot verschil. moet toch ergens in zitten. Aan de andere kant denk ik dat je met spullen uit Europa ook wel genaaid wordt omdat er toevallig "Rizoma" o.i.d. op staat. Het blijft per accessoire toch een beetje afwegen wat wijsheid is. En vlak MP niet uit! Ik heb altijd een antenne uitstaan om iets moois 2e hands te scoren. 2e hands A merk heeft dan weer de voorkeur boven Ali.
  23. List

    Even voorstellen: Louis Nollen

    geel, rood, zwart, ik ga alleen voor goud
  24. TDMartin

    Handvat verwarming.

    Hallo Davy, Wat vind je van de volgende adapters; https://gegshop.nl/nl/fz1n/11234-yamaha-stuurgewicht-adapter.html Deze zitten geschroefd in de originele schroefdraad en sluiten mooi aan aan het einde van het stuur. Ze steken net buiten de handvat rubbers, zodat er ook geen of weinig water in het stuur komt. Er zit een M6 schroefdraad in. Ik heb er een paar mooie RVS boutjes voor gekocht bij Fabory en heb bar-end spiegeltjes erop(fotos, zie recente discussie Handkappen voor 850 en 900 pag3). Zo kun je misschien die hele keilbout laten vervallen. Ik weet niet of jou kappen dan nog passen omdat ze dan iets meer naar binnen komen te staan. Groet.
  25. TDMartin

    TDM tuned by Aliexpress...

    Hallo Appie26, ik ben het met je redenering eens. Soms is goed-koop duur-koop. Als ik het me kan veroorloven dan koop ik het liefst de beste (merk-) artikelen. Alleen al omdat ik het de ondernemers hier van harte gun. Ook de expertise van de mensen hier heeft vaak grote waarde voor mij. Het is niet de bedoeling om m`n motor te veranderen in een tweederangs goedkope Alie-kerstboom. Ik ben er met die verwarming nog niet uit en wil de zaken goed voor elkaar hebben. Dat is deze geweldige motor waard en ik misschien ook wel.
  26. TDMartin

    TDM tuned by Aliexpress...

    Fernand, het gaat om het afzagen van het eindje plastic schroefdraad van de nieuwe handvaten. Ik houd de originele delen van de motor in takt en/of vervang ze. De vraag blijft staan of dit afzagen mogelijk is zonder het elektrisch gedeelte te beschadigen. Mogelijk weet Pro-per of iemand anders daar nog een antwoord op voordat ik ze eventueel bestel.
  27. appie26

    zin en onzin van stalen remleidingen

    Idd overal online wel te koop. Heb ze uit Friesland en Pieter was er zeker niet te duur mee blijkt wel. Die prijzen van mij zijn trouwens al wel van een paar jaar geleden.
  28. chris

    zin en onzin van stalen remleidingen

    Idd wat Appie zegt, veroudering. Ik meen dat je heel officieel rubberen remleidingen na een jaar of 5/ 6 hoort te vervangen Ik heb een heel klein rondje gedaan op het internep, je hebt zonder moeite een set voor de voorkant voor €109,- en voor voor en achter voor €149,- idd kleuren zelf te kiezen. Merken als Hell of Goodridge. Ik vervang eigenlijk altijd de rubberen slangen voor staal en monteer blauwe of gouwe klauwen. Grt, Chris
  1. Meer activiteit laden
×

Belangrijke informatie