Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Pieter levert LSL sturen die goed geschikt zijn. Welk type weet ik zo niet meer. Moet te vinden zijn op het forum. Ikzelf heb een ABM 0229. Die benadert voor mij perfectie. Had daarvoor een ABM 0230, maar die vond ik te breed en plat. Ik heb met risers maar hij kan vlgs mij wel zonder. Helemaal als je de gaskabels naar boven draait.
  3. Today
  4. Ik ben een beetje de weg kwijt in sturenland. Ik zoek een recht stuur dat zonder risers gemonteerd kan worden op Mn 3vd. Waar de handvatten dus minder naar je toe gebogen zijn. heeft iemand een merk of typenummer? alvast bedankt. een foto voor attentie šŸ˜Ž
  5. De monteur heeft alleen aangegeven dat de remklauw in zijn geheel is los geweest en dat het niet waarschijnlijk is dat dit de veroorzaker zou kunnen zijn. Het zou puur toeval zijn.
  6. Te veel vacuĆ¼m is ook niet goed. (netjes foto Ć©n woorden)
  7. GeĆÆnspireerd op de uitspraak: "Je gaat het pas zien als je het doorhebt". (J.C)
  8. Ja foto's zeggen meer dan woorden. Vaak is het een combinatie van die twee. ( foto's en woorden ). Het heeft ook te maken dat iemand die iets alweer voor de 500ste keer uitvoerd het zo simpel is geworden dat hij niet meer beseft hoe moeilijk het was de eerste keer. Veel dingen zijn dan ook een weet. Want als je het weet is het simpel. Groet Filosoof Ray
  9. Dat is op zichzelf niet zo verrassend. De belangstelling gaat vooral uit naar het oorzakelijk verband met de bandenwissel. Heeft de monteur daar nog iets over gemeld?
  10. Even een kleine update over het achterrem-probleem. Vandaag de reminstallatie ontlucht en het probleem is opgelost, er zit weer vol druk op het pedaal zoals vanouds. Bijzonder om te ervaren welke impact dit heeft op het functioneren en hoe eenvoudig het op te lossen is (uiteraard met behulp van ervaren hulp) Bedankt allemaal voor de hulp en interessse. Groet en veilige kilometers allen, Marcel
  11. Misschien dat "iemand" daar nog wel een mooie foto van heeft. https://tdm-trx-tracer.nl/forums/topic/3996-carburateur-tdm-850-4tx/?do=findComment&comment=54854
  12. Antwoord was gegeven maar op dat moment nog niet begrepen , zie vraag Ray die daarop volgde, jouw foto verschaft helderheid.
  13. Prober bedank voor het snelle antwoord .....maar ..... waar zitten dan de vacuum aansluitingen van een 4TX ? Groet Ray
  14. Proper , is dit nu een foto van een 3VD of een 4TX ? Groet Ray
  15. Dat antwoord was al gegeven. Maar misschien heeft de vorige eigenaar hier andere aanzuigstukken gemonteerd?
  16. Volgens mij weet iemand nog steeds niet waar hij vacuĆ¼m vandaan moet halen voor zijn vacuĆ¼mpomp šŸ˜
  17. Of een zonnebril. Man, wat kan dat zeer doen!
  18. Yesterday
  19. Ah, in de auto op het dashboard? Gelukkig lag er geen chocolade naast...
  20. @Henk Helder De spica wordt op maat gemaakt van een lapje thermoplast dat wordt verwarmd met een industrieele fohn en dan vevolgens om de duim en muis wordt gevormd en daarna in vorm afkoelt. In de auto is het zo heet geworden dat mijn spica, die ik op het dashbord had laten liggen, vond dat hij weer een lapje thermoplast was. Kip en ei.
  21. Clublid 5,970 berichten Geplaatst 15 uur geleden Achter de carburateurs zitten op de inlaat buizen slangtules voor de vacuumslangen. Daarvan de linker op de vacuĆ¼m aansluiting van de brandstof pomp aansluiten. Groet Pieter Zit mee te denken en ben dus ook op zoek naar de vacuumpijpjes . Bedoel je de inlaatrubbers ? Op een 4tx zitten op de inlaatrubbers geen vacuumpijpjes ? Gr. Ray
  22. Een elektrische pomp is een zelfstandige unit, met een stator en een rotor die op een draaiende as is gemonteerd. Omdat in een elektrisch motortje veel aangedreven delen en ook contactpunten zijn verwerkt, is zo'n unit aan slijtage onderhevig en daarmee ook wat storingsgevoelig. Het is niet voor niets dat voor elk type motor te kust en te keur elektrisch aangedreven benzinepompen worden aangeboden, ze gaan nog wel eens stuk. Ook als de elektrische verbinding ergens hapert, door draadbreuk, kortsluiting of gesmolten zekering vertikt het pompje om de benzine naar de goede plek te pompen. Knap vervelend, want dan valt de motor wel stil. Een motorfiets heeft minder zekeringen dan elektrisch werkende onderdelen en de zekering van de pomp kan bijvoorbeeld gedeeld worden met de claxon. Zonder claxon is prima te rijden, zonder pomp niet in alle gevallen. Soms kan de pomp - in het geval van een carburateur - gepasseerd worden, mits de tank hoger zit dan de carburateur. De zwaartekracht doet dan de rest. Bij injectie kan dat nooit en te nimmer, de verstuivers hebben echt druk nodig om de benzine te vernevelen Een kapotte pomp staat dan garant voor een ontdekkingstocht aan de verkeerde kant van de vangrail. In dit geval zal het gaan om een eenvoudige constructie, zonder elektrische aansluiting met slechts drie aansluitingen voor slangetjes. Door de onderdruk vanuit het spruitstuk ( aansluiting 1 voor de aandrijving op de pomp) wordt benzine gepompt naar de vlotterkamer van de carburateur. ( aansluiting 2 aanvoer en 3 doorvoer benzine) Dit type vacuĆ¼mpomp werkt alleen als de motor loopt, de onderdruk vanuit de motor moet eerst wordt opgebouwd. Het is een kip en ei constructie in het geval de motor slecht start door een gebrekkige aanvoer van benzine. Een elektrische pomp daarentegen bouwt direct druk op bij het aanzetten van het contact. Die druk is goed te horen doordat de pomp zoemt, klikt of tikt. De aanvoer van benzine is dan niet afhankelijk van de onderdruk vanuit de motor. Zo hep elk nadeel ..... (vrij naar J.C) Om verwarring te voorkomen: een ander type vacuĆ¼mpomp komt ook voor, maar heeft een ander uitgangspunt. Dat is een elektrisch of mechanisch aangedreven pomp die geen bestaand vacuĆ¼m gebruikt - bijv om benzine te transporteren - maar actief een vacuĆ¼m creĆ«ert . Bij auto's komt dat nog wel eens voor om - naast of in plaats van de onderdruk uit het spruitstuk - een krachtiger of aanvullend vacuĆ¼m op te wekken, bijvoorbeeld voor de rem- en stuurbekrachtiging. Iedereen die met een 35 jaar oude auto de bergen intrekt, merkt wat onderdruk kan helpen bij het sturen. PS Kan iemand mij uitleggen hoe een patiĆ«nt op pad kan worden gestuurd met een duimspica die in de zon (?) kan smelten? Een soort van Icarus zonder onderdruk en stuurbekrachtiging in de bergen...
  23. Nee, rechte buisjes tussen carburateurs en cilinderkop
  24. Kan iemand mij (een leek) uitleggen wat het voordeel is van een vacuĆ¼mpomp t.o.v. een elektrische pomp?
  25. je mag hem ook voor het plezier gebruiken istie uitermate geschikt voor
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information