Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Ook goed om te weten. Stap voor stap maar zien op te lossen. Jammer dat ik er steeds eerst een heel stuk mee moet rijden voordat het gebeurd. Dank je wel weer Pieter!
  3. als een 3VD bobine niet meer goed is valt de TDM meestal meteen uit. de transistor in een 3VD CDI-unit wil ook wel eens kuren vertonen. we hebben gerepareerde CDI's op voorraad, dus dat zou je ook nog eens kunnen proberen. groet, Pieter
  4. Yesterday
  5. M-thing

    Spam?

    Ik zag dat andere leden ook zo'n bericht hebben ontvangen, ik heb shandi24 inmiddels geblokkeerd. Excuses voor de overlast.
  6. M-thing

    Spam?

    Ik kreeg deze ook net. Het zou niet moeten kunnen maar helaas is er blijkbaar toch een gaatje gevonden. We gaan ermee aan de slag.
  7. ERICR

    Spam?

    Krijg ineens bericht uit Usa van iemand die graag contact wil maken. Die is pas lid geworden. Meer mensen dit bericht gehad?
  8. Dank je Pieter voor je reactie, ik hoopte er al stilletjes op dat je zou reageren. Ook in Nederland heeft het euvel zich nog voorgedaan. Dus het is niet te wijten aan ijlere lucht. Ik ben onderweg ook gestopt om even de tankdop open te maken en merkte daarbij niets van een vacuüm. Wel heb ik voor het eerst een tanktas gebruikt die vast zit met een ring rondom je tankdop, je klikt die tas er dan op. Dat is de enige variabele in dit verhaal. Dat terugslagklepje is zeker een controle waard. Bougiekabels heb ik ingekort (beide zijden) , stekkers schoongemaakt en aangeknepen. Was geen gezicht zo voor het appartement in de Eifel met alle onderdelen verspreid om me heen. Blijft over de bobine (!) , dat is er 1 met de 2 bougiekabels eraan. Ik ga de ontluchting controleren en maar weer rijden. Keep U posted!
  9. Yamaha TDM 850 3vd uit 1993 waar veel aan gedaan is. Motor gekocht omdat ik een project wilde. Uiteindelijk steek ik toch liever mijn tijd in rijden in plaats van sleutelen, vandaar dat ik veel heb laten doen. De motor heb ik zelf gewrapped, omdat de lak niet mooi meer was. Verder is er gedaan bij 16000 km (de afgelezen km stand uiteraard): Olie ververst Accu vervangen Spanningsregelaar vervangen Bougies vervangen K&N luchtfilter schoongemaakt en in de olie Carburateurs schoongemaakt en afgesteld Koelvloeistof ververst Benzinefilter geplaatst Kleppen gesteld En bij 17500 km: Nieuwe banden (50 km ingereden) Wiellagers voor vervangen Andere tank geïnstalleerd Wat moet er nog gebeuren? Dynamo vervangen Keerringen en binnenpoten vervangen De nieuwe accu laadt dus niet bij op dit moment. Op te vangen door de dynamo. Motor start goed en is gewoon rijdend te testen. Nog even voorzichtig met de nieuwe bandjes. Facturen ter inzage, stuur mij even een berichtje. Leuke unieke motor, rijdt verder hartstikke goed. Leuk om de komende maanden de puntjes op de i te zetten voor de liefhebber. Stuur me voor foto’s even een berichtje.
  10. Als je op hoogte komt in de bergen is de luchtdruk lager en de lucht ijler, dan loopt een TDM850 ook minder fijn. als jou TDM na 50-60 km pas begint met in houden denk ik toch aan de tankontluchting. Die ontluchting gaat via de tankdop, daar zit een kanaaltje in met een terugslagklepje, dat wil wel eens vervuilen. Om dit te omzeilen kan je ook het oranje/rode rubbertje wat onder de tankdop zit verwijderen, dan belucht de tank daar langs. Probeer dat eens en test of het verschil maakt. een defecte pick-up coil die hapert als hij warm wordt heb ik nog niet meegemaakt. een slechte bobine die hapert als hij opwarmt wel. eerst alle stekkers schoonmaken en aanknijpen, de bougiekabels aan beide zijden een cm inkorten of vervangen. dan zou ik doen voordat ik de bobines ga vervangen. succes! Pieter
  11. Last week
  12. Dank voor je antwoord en dat zou i.d.d. een mogelijkheid kunnen zijn. Maar ik heb dat wel ff gecheckt. Ik vrees dat het wat “ gecompliceerder “ is en er wat anders aan de hand is. Vacuüm voelt ook anders aan als het gebeurd.
  13. Omdat het pas na 50 - 60 km kwam. Had je er een tanktas op? Zo ja, vacuum in de tank? Zo nee, even wachten op andere deskundigen
  14. Vorige week op vakantie geweest naar de Eifel met de TDM 850 ‘91. Motor heeft 17.000 km gelopen. Op de reis er naar toe begon de motor onder belasting (wat laag in de toeren, berg op) lichtjes in te houden en te stotteren. De dagen erna precies hetzelfde, de eerste 50-60 km geen probleem maar daarna begon het probleem steeds weer. Heb daar ter plaatse de boel uit elkaar geschroefd en de bobine aansluitingen gecontroleerd en de kabels aan beide zijden (bobine en bougiekap) iets ingekort. Maar dit heeft niet geholpen. Ben er weer veilig mee thuis gekomen maar echt lekker voelde ik me niet. Mijn eerste gedachte gaat toch uit naar de bobine of pick-up coil. Het is m.i. geen carburatie probleem. Voordat ik een nieuwe bobine bestel ben ik benieuwd of iemand mij op dit forum nog andere suggesties kan doen. Ik hoor het graag. Groet Francesco
  15. simpele stuurklem met draadje naar usbvoeding. Naviprogje is van gratis Navigator en is offline te gebruiken na gratis kaartendownload. In de buurt van bestemming evt. via online googlemaps. 15 euro Ali headsetje in helm via bluetooth nu 6 jaar in gebruik zonder problemen of klachten.
  16. jpio

    JPio's TDM

    Hehe weer een 2 uurs klusje achter de rug; olie en filter. Onderkuip + beugel moest er ook af en toen bleek dat die maar met 1 boutje vast zat en de 2e nog slechts met een paar draadwindingen. Voorlopig weer klaar voor 10k. Olieverbruik over de afgelopen 10k; niet meetbaar.
  17. Welkom Mario, heel veel plezier met je TDM. Er is hier behoorlijk wat kennis aanwezig mbt sleutelen. Post ook eens een plaatje van je motor...
  18. jpio

    JPio's TDM

    Zooo.. weer terug met 1300 extra km's. Mooi weer, goed gezelschap, mooie omgeving enz. Verbruik gem. rond de 1 op 20 ook met aardig wat snelweg, 120-150km/h, en vaak lichte rugwind overigens wat prettig is. Spannend momentje was een landbouwcombine die met zn banden zowat een meter op mijn weghelft zat, in een blinde bocht want bosrijke/ bochtige omgeving en uiteraard tegemoetkomend. Was blij met de remmen en bestuurbaarheid! Mooie en leuke trip en nu tijd voor verse olie en filter. Het verwijderen van wat stukken schuim onder de tank leverde trouwens hele mooie 'snork' geluiden op en ik had echt wel het idee dat de motor na de aanpassingen beter en prettiger loopt.
  19. Ff voorstellen. Mario, motorgek. Rijd en sleutel al 25 jaar. Vnl japanners en altijd vier pitters. En dan nu de TDM850. Uit 97. Erg blij met ten eerste het rijden met een dikke twin, maar ondanks weinig vergelijkingsmateriaal erg blij verrast met de hele motor. En met al sleutelplannen, dus zal hier vaak info zoeken, danwel om hulp vragen.
  20. Is de foto die je meestuurd het daadwerkelijke bit wat nodig zou zijn?? Want de vorm is niet zo spannend, of maat. Taps maken doet id veel. Maar dit is dus vierkant, maar slechts een paar mm diep? Aan het bit te zien. Maar ik heb vage plannen om de olie voor een dikkere versie te vervangen, dus ik ben wel benieuwd.. Je zou een welwillende garage of een proffesionele hobbyist om hulp kunnen vragen. Om het gereedschap te lenen. Ik weet dat er een specialist bestaat, naam even kwijt, maar dat moet ook maar in de buurt zijn. Maar als het als een los bit verkrijgbaar is, ipv meteen een heel apparaat zoals op de illustratie te zien is, is het wellicht nog te doen qua kosten. Een lange houder voor het bit is het werk niet. En wellicht zijn kosten nog te delen met andere sleutelaars. Zoals me eigen..
  21. Ja, daar had ik ook aan zitten denken, maar vanwege de temperatuur die bij het remmen aardig op kan lopen dit idee laten varen. Wel natuurlijk een goed lapmiddel als je op reis bent. Remmen moeten in orde zijn, van de week komen er andere schijven onder.
  22. ERICR

    Led verlichting

    Is al eerder donker. Viel mij nu op dat de teller verlichting niets meer doet. Ook koplamp niet 🤔 grootlicht wel. Mogelijk ballast van Hid doorgefikt? Eens gaan omwisselen.
  23. Had ze op 19/19 staan. Nu 18/23. Lage toeren rijden gaat nu een stuk minder schokkerig. Fijn. In zijn 1 of 2 met 1200rpm
  24. Die van SP-Connect is net zoiets eigenlijk
  25. Ik heb een Quadlock met trillingsdemper. Op een goedkoop hoesje de bevestiging geplakt. Bevalt goed. In de helm een setje van Cardo. Navigeren meestal met google. Groet Sjouke
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information