Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Lijkt mij ook carburatie. Als zij zolang heeft stilgestaan zou ik beginnen met een flesje Forte in de tank te gooien. Het liefst i.c.m. V-power. En vaker in dat toerengebied gaan om ff goed door te spoelen. Helpt dat niet dan wordt het ultrasoon reinigen. Maar na zo'n tijd is een beetje TLC sowieso niet verkeerd. Dus een keer nieuwe bougies, olie/filter en andere vloeistoffen vervangen en een schoon luchtfilter. Stilstand is achteruitgang!
  3. Na een winterslaap van bijna 10 jaar heb ik mijn TDM 850 uit 1991 in juni weer wakker gekust en ontschorst. Inmiddels zet ik hem dagelijks in voor mijn werk en heb ik al zo'n 1500 km probleemloos achter de rug. Motor loopt netjes, heeft gelukkig geen olieverbruik. Eigenlijk heb ik de TDM tot op heden rustig bereden en niet teveel van de motor gevraagd. Ik heb om te knallen nog een CBR XX 1100 Blackbird staan ... dusszz. Tot afgelopen weekend ik op de snelweg invoegde en de motor tot 7000 t/min doortrok. Boven de 5000 t/min voelde ik de motor wat inhouden en schokken. Het
  4. Yesterday
  5. Kennismakingsrit 6 Juni Kennismakingsrit (1) 2021 Garmin.gpx Kennismakingsrit (1) 2021 TomTom.gpx Kennismakingsrit (2) 2021 Garmin.gpx Kennismakingsrit (2) 2021 TomTom.gpx
  6. 5 juli- Motortoerrit "Stelling van Amsterdam" Stelling-van-Amsterdam TTTCN2020.gpx
  7. appie26

    Voorrem trilt

    Ik heb de zuigers goed schoon gemaakt voor het terugdrukken en die gingen ook wel goed terug. Wat ik vooral heb fout gedaan is dat ik eigenlijk de blokken komende winter had willen vervangen i.c.m. een klauw revisie. De oude blokken waren nl. nog lang niet op. Door mijn nieuwsgierigheid naar de nieuwe blokken heb ik nu dus alleen de blokken vervangen. Als het idd aan de remzuigers ligt is het mijn eigen stomme ongeduld. Maar goed, is gebeurd dus we moeten verder. Vandaag een meetklokje gevonden dus eens kijken of ik die zo opgesteld krijg dat ik een betrouwbare indruk krijg over de rechtheid v
  8. Als dat het niet op lost, controleer dan de vlotter niveaus, volgens werkplaatshandboek met een/twee slangetjes. Let er op dat de motor rechtop staat, en de motor loopt als je het niveau afleest. Daarna kun je de motor uitzetten, en checken of het niveau dan niet onverhoopt verder oploopt. Zie ook hier: https://litetek.co/Guide_Mikuni_BDST_Fuel_Level.html
  9. MipeTDM

    Voorrem trilt

    Pomp ze er eerst wat verder uit (zonder dat ze eruit vallen natuurlijk), pas dan kun je het hele deel van de zuiger bereiken wat in weer en wind gezeten heeft. Als ze bij terug drukken en evt herhaald pompen en terug drukken nog steeds zwaar gaan, de remklauw reviseren.
  10. Yammer900

    Voorrem trilt

    Iets dergelijks heb ik ook met mijn vorige motor gehad, het bleek inderdaad te zijn dat 1 van de zuigers er niet of nauwlijks uit kwam met remmen. Ik heb ervan geleerd eerst de zuigers (zichtbare deel) goed schoonmaken met remmenreiniger en een borsteltje en pas daarna terugdrukken in de klauw. anders heb je kans dus dat er vuil tussen komt en de zuiger dus niet meer goed eruit komt met remmen.
  11. Ik ben er ook graag bij omdat ik de kennismakingsrit gemist heb i.v.m. vakantie. Ik zoek alleen nog een (niet te dure) overnachting in de buurt.
  12. k ben erbij. aangemeld en overgemaakt !
  13. Beste leden, Na het succes van de kennismakingsrit hebben we de smaak te pakken en nu ook Mark en Hugo ons wat meer pleziertjes gunnen, gaan we op zondag 4 Juli Friesland maar eens met een bezoek vereren. We rijden een route van zo’n 200 kilometer met begin en eindpunt in Lemmer. We verzamelen om 10.00 uur bij Beachclub Lemmer (https://www.beachclublemmer.nl/ ) waar de traditionele koffie met appelpunt voor ons zal klaarstaan. Omstreeks 10.30 willen we vertrekken voor het eerste deel. De lunch wordt genuttigd in Franeker (https://www.dedoelen-franeker.nl/ ).
  14. Last week
  15. Da's de beluchting. Die is goed zo. Moet open zijn. Waarom daar peut uit komt weet ik niet. Vaak dicht een vlotter naald niet meer goed af bij lekkage. Je kunt proberen of een paar tikken tegen de vlotter kamer helpen om de naalden even te laten schrikken en ze zo weer te "resetten". Zou kunnen omdat je de carbs van de inlaten hebt geplopt en dat daar het geschud niet meer lekker afdichten.
  16. Hoi allen Ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een Tdm 4tx. Mijn inlaatrubbers moesten vervangen worden maar nu Ik deze vervangen heb lekt er flink benzine. Het komt uit een aansluiting achter de benzine toevoer maar heb hier niets afgehaald en kan ook niets vinden wat ik er op kan aansluiten. Op de foto’s heb ik de aansluiting aangewezen met een gele kabelbinder zelf heb ik het vermoeden dat dit afgedopt heeft gezeten maar dat de afdichting weg is, ik kwam er pas achter naar een test rit van zo’n 20 min hij rijd verder prima
  17. Nico

    Voorrem trilt

    Je hebt groot gelijk, meten is weten en je leert er van. Bleu spots hoeven niet open, ja kan de zuigers er zo met perslucht er uit persen.
  18. Nico

    Voorrem trilt

    Werken aan remmen is een secuur een nauwkeurig werkje. Belangrijk is dat alle onderdelen soepel en betrouwbaar functioneren. Klinkt als een open deur maar Ikzelf hou als criterium aan dat alle 8 zuigers van de voor rem met de hand voldoende in te drukken zijn voordat ik de blokken monteer. Voorkomen dat een zuiger zwaar gaat of vastzit of dat er teveel remvloeistof in het reservoir zit. Een kromme schijf of een schijf als een soepbord is nog het minst erge dat er kan gebeuren. Jezelf onderuit remmen bij een noodstop is zomaar gebeurt. In dit geval
  19. appie26

    Voorrem trilt

    Zoiets hoop ik idd. Ik vermoed dat ik op het werk nog een meetklok heb liggen van een metaaldraaibank. Als ik die kan vinden dan kan ik miss. meten of de schijven slingeren. Dit is weer een klusje van alle mogelijkheden in kaart brengen en dan 1 voor 1 uitsluiten totdat de boosdoener boven komt drijven. En ook maar achter revisie setjes voor de klauwen aan. Die had ik voor komende winter op de agenda maar die doe ik z.s.m. maar ff. Weet iemand of die blue spots perse met die speciale sleutel open moeten of kunnen de zuigers er ook uit op de normale manier door ze er met lucht uit te persen?
  20. Mattro

    Voorrem trilt

    Kan het zijn dat 1 kant bv 1 clinder minder uit wilt dus schuin afslijt?
  21. Afgelopen december langs geweest bij van Sleeuwen en daar heeft Peter een leuk stukje over geschreven, op naar de 200k
  22. robnieuw

    Voorrem trilt

    dat is vast je abs 😁
  23. appie26

    Voorrem trilt

    Heb ik weer ...... Vorig jaar wave schijven met blue spots gemonteerd. Bevielen prima maar ik wilde graag andere blokken proberen. Laatst Brembo blokken gekocht en die gemonteerd. En prompt trillen de remmen....... Bij stapvoets remmen is het schokkend en op snelheid wordt het trillen. Normaal zou ik het dan bij de schijven zoeken maar met de oude blokken kan ik me geen getril herinneren. Afgelopen week de blokken er weer uit gehaald en opgeschuurd en daar viel op dat aan de rechter kant 1 blokje duidelijk vaster zat tussen de schijf en klauw dan de andere. Zou het aan de klauwen kunnen liggen
  24. Earlier
  25. Dank voor de complimenten!
  26. SoSo

    Electrisch dingetje

    En zonder vermogen geen stroom.
  27. Nico

    Electrisch dingetje

    Zonder spanning geen stroom !!
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information