• Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Guest

Handvatverwarming

26 berichten in deze discussie

Heb na een paar kouwe klauwe toch maar handvatverwarming gekocht. Ik wil hem wel graag over het contactslot laten lopen. Kan ik hiervoor dezelfde draad als de claxon nemen of is er een betere keus? Ze zeggen er ook bij dat ik de handvatten met speciale lijm moet vastlijmen. Ik heb nog 2-componenten epoxy liggen. Kan ik dat niet gewoon gebruiken? Alvast bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[quote="Robert"]Heb na een paar kouwe klauwe toch maar handvatverwarming gekocht. Ik wil hem wel graag over het contactslot laten lopen. Kan ik hiervoor dezelfde draad als de claxon nemen of is er een betere keus? Ze zeggen er ook bij dat ik de handvatten met speciale lijm moet vastlijmen. [color=#FF0000]Ik heb nog 2-componenten epoxy liggen. Kan ik dat niet gewoon gebruiken?[/color] Alvast bedankt.[/quote] Ik heb ze gelijmd met montagekit; werkt tot nu toe het beste

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gaatjes geboord in het stuur en de hele handel 7mm opgeschoven aan beide kanten. Zit perfect allemaal. Nu nog aansluiten. Waar kan ik het beste de (claxon) draad vandaan halen? Is dat bij de zekering of ergens anders......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Onder het motto; domme vragen bestaan niet: Het wordt aangesloten met een relais toch? Waarom dan niet de voeding van het parkeerlicht gebruiken ipv de claxon. :roll: Die gaat iig via het contactslot en heeft er geen toeterknop tussen zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ook prima. Maar waar haal ik hem los? Ik ben best handig en kan van alles maar motorelectronica hoort daar niet bij. :hobbybob: Ik bedoel, 12 volt aansluiting maken kan ik prima. Netjes met zekering op de accu. Alle solderngen voorzien van krimpkous etc. Alleen geen idee waar (in de meest letterlijke zin) ik een voedingsdraad voor mijn hotgrips vandaan haal

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hmm. Ik weet niet precies waar die van mij is aangesloten (door de dealer) maar hij heeft me een extra feature gegeven: ik kan nu ook aan mijn displayverlichting zien op welke stand de verwarming staat staat. De display dimt en licht op in een snelle of langzame frequentie. Aanrader! Grt Marc

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[quote="hermen"]Hmm. Ik weet niet precies waar die van mij is aangesloten (door de dealer) maar hij heeft me een extra feature gegeven: ik kan nu ook aan mijn displayverlichting zien op welke stand de verwarming staat staat. De display dimt en licht op in een snelle of langzame frequentie. Aanrader! Grt Marc[/quote] Klinkt eerder of er ergens teveel stroom vandaan getrokken wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik adviseer altijd om extra stroomgebruikers zoals scheepstoeters, handvatverwarming, zadelverwarming of elektr. verwamde kleding op een gezekerde aparte aansluiting vanaf de accu aan te sluiten. Deze voeding kan je schakelen met een relais. Relais aansturen door de stroomdraad van het stadslicht, de voeding van het dashboard display of de voeding van de remhandel aan je stuur. Je voorkomt daarmee problemen en je houdt de zelf geknutselde aansluitingen los van het regulaire boardnet. Uitzondering voor een GPS, een versnelling signalering of een oliedruklampje , die gebruiken haast geen stroom en kan je direct op één van de genoemde stroomdraden aansluiten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mag ik even inhaken op dit topic ;) Voor mijn TDM850 uit 1997 ben ik voor de komende winter ook op zoek naar handvat verwarming voor mijn TDM. Misschien wil ik ook handkappen monteren. De nodige informatie is te vinden op het forum en internet: Kedo.de Koso Heizgriff-Set Bestellnr. 41548 52,50 Daytona Heizgriff-Set 2 stufig Bestellnr. 41541 54,50 Daytona Heizgriff-Set 4 stufig Bestellnr. 41547 59,50 TDM850 Kedo Handschalen-Kit Bestellnr.40895 148,00 motorcorner.nl http://www.motorcorner.nl/verwarmde-han ... 21068.html Verwarmde handvatten R&G (41480100) 49,94 Handkappenset Suzuki DL650A V-Strom 2012- 69,00 (57300-27830-291) handvatverwarming.nl http://www.handvatverwarming.nl/10-oxfo ... l22mm.html Oxford HotGrips original 58,95 Mijn vraag welk merk, Oxford, R&G, Koso of Daytona de voorkeur heeft? Voor de handkappenset denk ik aan de Suzuki DL650A V-Strom handkappenset. Alleen moet ik daarvoor mijn stuurgewichten voor (laten) aanpassen. Ik zal een lokale draaierij informeren. Of weet iemand een adres in de buurt van Amsterdam? Groet, Hans

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bedankt Pieter voor je snelle reactie. Goede praktijk ervaring is wel wat waard. Bij dezelfde leverancier kan ik ook meteen de Suzuki handkappen bestellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[quote="hdjong"]Bedankt Pieter voor je snelle reactie. Goede praktijk ervaring is wel wat waard. Bij dezelfde leverancier kan ik ook meteen de Suzuki handkappen bestellen.[/quote] Ik denk dat Pieter ook die stuurgewichten met inkepingen kan leveren, als hij de maten heeft. zie ook: http://www.jbx9.allalla.com/index.php?page=HGS Staan de maten al bij!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik zal voor de zekerheid eerst de Handkappenset Suzuki DL650A V-Strom 2012 bestellen. Dan kan ik zelf bekijken hoe de afmetingen kloppen. Als Pieter de aangepaste stuurgewichten kan leveren is dat interessant. Ik zal informeren of dat een nieuwe (gebruikte) set is of dat ik eerst mijn eigen stuurgewichten moet opsturen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[quote="Nico"]Ik adviseer altijd om extra stroomgebruikers zoals scheepstoeters, handvatverwarming, zadelverwarming of elektr. verwamde kleding op een gezekerde aparte aansluiting vanaf de accu aan te sluiten. Deze voeding kan je schakelen met een relais. Relais aansturen door de stroomdraad van het stadslicht, de voeding van het dashboard display of de voeding van de remhandel aan je stuur. Je voorkomt daarmee problemen en je houdt de zelf geknutselde aansluitingen los van het regulaire boardnet. Uitzondering voor een GPS, een versnelling signalering of een oliedruklampje , die gebruiken haast geen stroom en kan je direct op één van de genoemde stroomdraden aansluiten.[/quote] Is er iemand die weet welk type relais geschikt is ? Is er ook een schema beschikbaar hoe de relais, stroomdraad van bijvoorbeeld stadslicht en handvatverwarming op de accu aan te sluiten ? Electro is mijn zwakste punt, maar met een duidelijk schema moet het me wel lukken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je de plusdraad van je stadslicht gebruikt als aanstuurdraad voor het relais, moet dan ook je stadslicht (met behulp van schakelaar) altijd aanstaan om de handvatverwarming te voorzien van spanning?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[quote="rve"]Als je de plusdraad van je stadslicht gebruikt als aanstuurdraad voor het relais, moet dan ook je stadslicht (met behulp van schakelaar) altijd aanstaan om de handvatverwarming te voorzien van spanning?[/quote] Ja ! Het stadlicht brand als het kontakt aan staat. Het relais schakeld dus gelijk met het kontakt. Kontakt uit = relais uit Kontakt aan = relais aan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[quote="Nico"] Ja ! Het stadlicht brand als het kontakt aan staat. Het relais schakeld dus gelijk met het kontakt. Kontakt uit = relais uit Kontakt aan = relais aan[/quote] Wil relais onder zadel wegwerken. Kan ik naar mijn mening net zo goed plus gebruiken van achterlicht. Die staat ook alleen aan als contact aanstaat en lichtschakelaar is ingeschakeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden