• Sky
  • Blueberry
  • Slate
  • Blackcurrant
  • Watermelon
  • Strawberry
  • Orange
  • Banana
  • Apple
  • Emerald
  • Chocolate
  • Charcoal
Guest

Benzinekraan open of dicht

32 berichten in deze discussie

Sinds ik ben overgestapt naar een motorfiets mét een bezinekraan word ik iedere keer geconfronteerd met een motor die na de eerste meters na het starten bokkig tot stilstand komt.... :cry: ff- ...oh ja, benzinekraan.... Blijkbaar kan ik er maar niet aan wennen. Is het bezwaarlijk om de benzinekraan open te laten staan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, daar had ik met de vorige ook geen last van. Zat een benzinemeter op een een lampje wanneer hij op reserve overging. Reservere moet ik maar mee leren leven of gewoon op tijd tanken. :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb altijd geleerd dat je de kraan altijd open moet laten staat. Van open en dicht doen kan die alleen maar eerder gaan lekken. Maar ik had dan wel constant vacuum carbs (op mijn vorige brommer)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb ook zelf een 97-er, hier zit een vacuum "pomp" op. Zelf altijd de kraan open laten staan tot 2 jaar terug mijn motorblok gedeeltelijk gevuld was met benzine. Sinds die tijd trouw de benzinekraan op uit wanneer de motor parkeer...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[quote="Alex"]Ik heb ook zelf een 97-er, hier zit een vacuum "pomp" op. Zelf altijd de kraan open laten staan tot 2 jaar terug mijn motorblok gedeeltelijk gevuld was met benzine. Sinds die tijd trouw de benzinekraan op uit wanneer de motor parkeer...[/quote] Pomp lek ff-

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[quote="Robje"]Als ie echt van 97 is ie electrich anders vacuum.[/quote] Oo, Robje: vanaf 1999 met electrische benzinepomp vanaf 1991 t/m 1998 vacuumklep/pomp

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[quote="Alex"]Ik heb ook zelf een 97-er, hier zit een vacuum "pomp" op. Zelf altijd de kraan open laten staan tot 2 jaar terug mijn motorblok gedeeltelijk gevuld was met benzine. Sinds die tijd trouw de benzinekraan op uit wanneer de motor parkeer...[/quote] Mmmm, of toch maar dicht? :Y :N :Y :N :Y :N :Y :N :Y :N Ik weet het niet meer. Toch maar aanwennen om hem te openen en sluiten ben ik bang.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ook Bjorn had het probleem van een soms doorlekkende vacuumklep. Hij heeft nu dus een benzinefiltertje tussen de benzinekraan en de vacuumklep gemonteerd, en hiermee is het probleem verholpen. Waarschijnlijk veroorzaken kleine vervuilingen uit de tank voor het soms niet afsluiten van de vacuumklep. Dus benzinekraan en vacuumklep reinigen en daarna een filtertje monteren! :thumbsup: groet, Pieter

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Goede tip Pieter, maar als vrouwlief bevallen is en ik wat tijd kan vrijmaken moet de brommert toch even jou kant op zodat Jeroen even zijn magische handjes kan loslaten voor een betere afstelling.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[quote="Alex"]Goede tip Pieter, maar als vrouwlief bevallen is en ik wat tijd kan vrijmaken moet de brommert toch even jou kant op zodat Jeroen even zijn magische handjes kan loslaten voor een betere afstelling.[/quote] Dat heb ik een paar jaar geleden ook al eens van je gehoord! lol. lol. Sterke ermee! groet, Pieter

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[quote="Pieter"] Hij heeft nu dus een benzinefiltertje tussen de benzinekraan en de vacuumklep gemonteerd, en hiermee is het probleem verholpen. Waarschijnlijk veroorzaken kleine vervuilingen uit de tank voor het soms niet afsluiten van de vacuumklep. [b]Dus benzinekraan en vacuumklep reinigen en daarna een filtertje monteren[/b]! :thumbsup: [/quote] Maar als hij het gereinigd heeft en een filter heeft gemonteerd, kan het dus ook zijn dat het probleem verholpen is door het reinigen en niet door het benzinefiltertje :roll:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
[quote="Pieter H"] Dat heb ik een paar jaar geleden ook al eens van je gehoord! lol. lol. Sterke ermee! groet, Pieter[/quote] Dan de vraag welk onderdeel je al vaker hebt gehoord? Bevallen of brommert naar jou toe voor af te stellen :D Ik heb de instelling altijd gehad dat het afstellen mij wel zou lukken maar moet nu toe geven dat dit niet voor iedereen is weggelegd... :( Anyhoe we hebben wel even contact, en je ziet mij deze of volgende week even voor het stuurtje... Nu weer snel :ontopic1:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik inderdaad een filtertje er op gezet, omdat ik troep in mijn tank had! Vanavond 130 km gereden hij lekt niet meer en hij loopt een stuk constanter. Groeten Bjorn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden